Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 11:31
Mijn vraag
Laatst een upgrade pakket gekocht met deze moederbord, maar kan nergens iets van SLI support (ook niet dat het er niet opzit) Moederord heeft wel 2xPCI express 16x aansluiting. Er zit nu een i7 7700K bij aangesloten en een GTX970.. Nu had ik in gedachten om nog een GTX970 aan te schaffen ipv de veel duurdere GTX1080.

Des de vraag is weet iemand of dit moederbordje SLI support heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Prime Z270-P
Intel I7 7700K
Nvidia GTX970
Corsair 16 GB DDR4-2400 Kit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-07 13:48

Nemesizz

Untouchable

Werkt niet, 2e PCI-e 16x slot heeft slechts 4 lanes, en SLI vereist minimaal 8 lanes.

*EDIT*
Expansion Slots
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 mode)
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (max at x4 mode)
4 x PCIe 3.0/2.0 x1

[ Voor 45% gewijzigd door Nemesizz op 17-02-2017 14:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Een simpele google opdracht had je verteld dat:

Multi-GPU Support
Supports AMD CrossFireX™ Technology

Dus geen SLI, alleen AMD Xfire.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
GforceNL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:16:
Een simpele google opdracht had je verteld dat:

Multi-GPU Support
Supports AMD CrossFireX™ Technology

Dus geen SLI, alleen AMD Xfire.
Met een simpele Google opdracht kwam ik bij Tweakers terecht, waar het ook niet bij staat. Dus ik dacht laat het de wijze mensen op het forum eens vragen.
Jammer trouwens dat het ene wel gesupport wordt en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-07 13:48

Nemesizz

Untouchable

miknic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Met een simpele Google opdracht kwam ik bij Tweakers terecht, waar het ook niet bij staat. Dus ik dacht laat het de wijze mensen op het forum eens vragen.
Jammer trouwens dat het ene wel gesupport wordt en de andere niet.
Crossfire heeft de 8 lanes eis niet, echter betekend dat niet dat het vlekkeloos werkt. Vaak loop je dan tegen problemen dat het 2e 16x slot (met die 4 lanes) via de southbridge gaat en dusdanig traag is (veel latency) waardoor je prestaties qua getalletjes misschien hoger zijn (synthetische benchmarks), maar qua ervaring belabberder dan een single kaart (microstutters, slechte frame-timing). Dus die crossfire support is vaak ook maar een wassen neus.

In de meeste gevallen ben je beter af met 1 snelle kaart, dan 2 tragere, ondanks dat 2e tragere in theorie sneller/even snel/goedkoper kunnen zijn, in de praktijk werkt het vaak minder mooi.

Bovendien zit je met een 970 ook nog mee dat die laatste 512MB traag is. Voor een single kaart maakt dat vaak niet uit (kaart krijgt dan toch problemen met prestaties op hoge resoluties), maar bij SLI, is de snelheid er in theorie wel, maar kom je dus (snel)geheugen te kort om op hoge resoluties te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
miknic schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Met een simpele Google opdracht kwam ik bij Tweakers terecht, waar het ook niet bij staat.
Onee ? pricewatch: Asus Prime Z270-P Onder het kopje 'Interfaces' Staat AMD Crossfire vermeld. Dat is waar SLI ook bij komt te staan als het wordt ondersteund.

En zoals hierboven al vermeld Crossfire stelt andere eisen aan de pci-e interface.

[ Voor 10% gewijzigd door MichaelvD op 17-02-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-07 21:34
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Onee ? pricewatch: Asus Prime Z270-P Onder het kopje 'Interfaces' Staat AMD Crossfire vermeld. Dat is waar SLI ook bij komt te staan als het wordt ondersteund.

En zoals hierboven al vermeld Crossfire stelt andere eisen aan de pci-e interface.
Dus het staat er niet. Hoe moet een leek weten dat het ontbreken van informatie betekent dat het niet kan?

@TS wil je naar hogere resoluties dan fullHD toe? Anders heeft een upgrade weinig zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

lactaxative schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Dus het staat er niet. Hoe moet een leek weten dat het ontbreken van informatie betekent dat het niet kan?
Tja, hoe weet je dat je geen diesel in je benzineauto kan stoppen? Het staat er immers niet. Hoe weet je dat op een AM3+ socket geen i7 past? Er staat alleen wat er wel op kan.

Iemand die een beetje na kan denken zou toch wel kunnen bedenken dat er in dit geval geen SLI mogelijk is omdat het er niet staat. Zeker als je een ander bord erbij pakt waar het wel bij staat.

Zomaar ergens vanuit gaat is niet goed, maar er zijn zaken waar je toch wel zeker bepaalde aannames mag en kan maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-07 21:34
Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Tja, hoe weet je dat je geen diesel in je benzineauto kan stoppen? Het staat er immers niet. Hoe weet je dat op een AM3+ socket geen i7 past? Er staat alleen wat er wel op kan.

Iemand die een beetje na kan denken zou toch wel kunnen bedenken dat er in dit geval geen SLI mogelijk is omdat het er niet staat. Zeker als je een ander bord erbij pakt waar het wel bij staat.

Zomaar ergens vanuit gaat is niet goed, maar er zijn zaken waar je toch wel zeker bepaalde aannames mag en kan maken.
En dan iemand afzeiken als hij het navraagt. Tuurlijk joh, ik vind het eerlijk van Dumpert of Reddit niveau. Ik dacht dat Tweakers dat juist niet wou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Zo hallo, goed weekend zekers? }:O
Van te voren niet aan een SLI gedacht, maar dacht misschien is het een mogelijkheid. Zoveel verstand heb ik er niet van, weet hoe je een computer inelkaar moet zetten en daar houd het dan ook op..
Maar het kan niet, prima. gaan we voor 1070/1080.
Pagina: 1