Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stranded kabel in LSA

Pagina: 1
Acties:

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11 11:30
Sinds kort heb ik een nieuw huis waar al CAT6 U/UTP in de muur aanwezig is in de muur buizen (gelegd door vorige eigenaar, maar nooit aangesloten op wandcontactdozen). Deze kabels zijn intact en meten goed door met een kabel tester.

Nu wil ik wandcontactdozen en een kleine patch panel (5 connectors) op deze bedrading aansluiten, allen werken met LSA aansluiting. Maar nu blijkt dat de al aanwezige UTP kabels soepel (stranded) zijn, waarvaan vaak gezegd wordt dat ze niet goed werken in LSA pushdown systemen.

Een deel van de aanwezige kabels is makkelijk te vervangen voor solide UTP kabels en dit zal ik dan ook doen, maar enkele zijn qua buisindeling een ramp om opnieuw te trekken.

Is er een manier om deze stranded UTP kabels alsnog goed in LSA aansluitingen te krijgen?
Zelf zat ik te denken aan vertinnen: kern strippen tot 5mm, laagje solderen om er een "stugge kern" van te maken, daarna op LSA aansluiten.
Is dit aan te raden, of zijn er betere oplossingen?

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ja kan het proberen, maar het lijkt me geen mooie oplossing. Typisch geval van verkeerde kabel voor oplossing, helaas niet jouw fout.. Het beste zou zijn toch de kabels te vervangen.
Wat je anders zou kunnen kijken is of je een RJ45 - LSA koppelstuk kunt bemachtigen (zijn niet zo duur), RJ45 plug op stranded kabel en dan een stugge kabel tussen koppelstuk en patchpanel. Je zou het eens met 1 kabel kunnen proberen en zien of het signaalverlies acceptabel is.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Stranded icm LSA is niet ideaal maar meestal functioneert het prima. Ik zou dan de aders niet strippen tot bare-copper maar gewoon as-is met een punch down tool in de LSA strip monteren.

www.google.nl