Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Sinds ongeveer 1 tot 1,5 week heb ik last van een snel leeglopende accu van m'n iPhone 7.

Voorheen zat deze na een dag gebruik tussen de 70% en 80% voordat ik naar bed ging. De laatste dagen is de telefoon veel sneller leeg en zit ik tegen het einde van de avond al < 10%.

Inmiddels heb ik nagenoeg alle apps die op de achtergrond iets spannends (kunnen) doen disabled en ook alle open apps afgesloten.
Dit heeft niet veel geholpen. Nu heb ik ook maar, bij wijze van test, Bluetooth en WiFi uit gezet en ben benieuwd of dit helpt.

Er is verder niets aan mijn gebruiker situatie gewijzigd. Per dag zit ik ongeveer 1 uur podcasts via bluetooth in de auto te beluisteren en via WhatsApp web beheer ik WhatsApp. De telefoon ligt dus voornamelijk idle naast mij.

Zijn er nog dingen die ik verder kan onderzoeken waarom de accu zo snel leeg loopt? En nog beter, oplossingen voor het probleem?

Het is trouwens een normale iPhone 7, geleverd op de eerste dag dat hij uit was. Deze is dus ongeveer 6 maanden oud. Op de telefoon staat de laatste iOS versie, 10.2.1 geloof ik.

Voor de volledigheid, een afbeelding van m'n batterij gebruik van de afgelopen 24 uur.
Afbeeldingslocatie: https://xqctfw.bn1303.livefilestore.com/y3mHRbGOPqAdZoouwscCR2cM3uXTAz3dOT0xYxknHBft4GHRcocafRdq6WkimgKJQBf1QplrjYwGrGlDoQQ89iAgVlez3kucc3cyataRvAPT_ioKPjVDmpMviyno2LrE2tbxNH0g9UP3se2t8LeJKSxk8XojwMBW6A-t3-6Ieqfdo8?width=371&height=660&cropmode=none
De telefoon is nu dus al op 75% en is nog maar 5 uren van de lader af.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan_V op 17-02-2017 11:33 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 09:39
Zo te zien heb je drie oorzaken die verantwoordelijk zijn voor 67% van je batterij verbruik.

Podcast op nr.1 wat logisch is als je veel podcast gebruikt.

Nr.2 vind ik vreemd want het lijkt erop dat het scherm heel vaak aan uit is geweest. Dus of je krijgt heel veel berichten of je doet het zelf of er is een app die dat doet.

Nr.3 geeft aan dat je kennelijk veel gebeld hebt en de vraag is hoe de signaal sterkte was want dat kan invloed hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 18-02-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heb je een over the air update gedaan terwijl hij niet 100% was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

NSG

Je weet niks!

Garret1410 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:04:
Zo te zien heb je drie oorzaken die verantwoordelijk zijn voor 67% van je batterij verbruik.

Podcast op nr.1 wat logisch is als je veel podcast gebruikt.

Nr.2 vind ik vreemd want het lijkt erop dat het scherm heel vaak aan uit is geweest. Dus of je krijgt heel veel berichten of je doet het zelf of er is een app die dat doet.

Nr.3 geeft aan dat je kennelijk veel gebeld hebt en de vraag is hoe de signaal sterkte was want dat kan invloed hebben.

Als je op het klokje ernaast drukt dan zie je in plaats van procenten het aantal minuten dat de app of service actief is geweest. Dat kan iets meer duidelijkheid geven.
Zou nr.2 niet veroorzaakt kunnen worden door de Raise to Wake functionaliteit?

Als ts z'n telefoon in z'n zak heeft of een tafel o.i.d. zou Raise to Wake niet actief moeten zijn, maar legt ts z'n telefoon ergens in een vakje in z'n auto, dan kan ik mij voorstellen dat de bewegingsdetector het even niet meer begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sluit je telefoon aan op een PC en ga via iTunes IOS repareren/verversen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Heb je de IT solution als eens geprobeerd? Uitzetten en herstarten? Of een reset: volume omlaag en aan/uitknop ingedrukt houden totdat je een wit Apple logo ziet?

Hoe ziet je batterijverbruik er de afgelopen 7 dagen uit?

Heb je een backup?

Heb je al eens herstel via iTunes gedaan en dan even geen backup gebruikt en de Iphone als nieuw apparaat ingesteld? Zo sluit je uit dat het aan je huidige software ligt.

Voer dat eens allemaal uit. Merk je geen verbetering, neem dan contact op met AppleCare, die kunnen je batterij uitlezen mits je een wifi internetverbinding hebt.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Bedankt voor het meedenken.

De 'standaard' dingen als het uit-en-aan-zetten en een soft-reset had ik uiteraard al meermaals geprobeerd. Dit had ik inderdaad niet gemeld, omdat ik er van uit ging dat het normaal is dat men dit eerst even probeert. In deze tijd is er geen OTA update uitgevoerd, zeker omdat het 'probleem' zich al even voordoet en een OTA update toch binnen afzienbare tijd uitgevoerd zou moeten zijn.
Het percentage is inderdaad goed uit de lijst te herleiden. Echter is hier ook het aantal minuten verbruik op te zien. In totaal iets van 70 minuten. Dus procentueel worden die apps veel gebruikt, maar in absolute minuten valt dat reuze mee in mijn optiek.

In de tussentijd heb ik ook zelf nog wat zitten zoeken. En iets wat mij opviel was dat, op m'n ontwikkel laptop, het secd.exe proces (Apple Security Manager) continu tussen de 10% en 25% CPU resources nodig had. Hier heb ik ook even op gezocht en het blijkt dat dit bij meer mensen voorkomt als two-factor authenticatie aan staat.

Meer specifiek, wanneer two-factor authenticatie aan staat op iCloud en je *daarna* iCloud op een (Windows) machine installeert. (bron: https://discussions.apple.../7759903?start=0&tstart=0)

In een andere post zag ik dat dit ook invloed kan hebben op het batterij verbruik van de iPhone (http://climateapps2.oucs..../forum_thread.php?id=8322).
Ik kan me voorstellen dat (door een bug?) er een sync open blijft staan tussen de telefoon en de laptop nadat de laptop is gevalideerd of zo. Bovenstaande klinkt redelijk plausibel, aangezien de leeglopende batterij voornamelijk voorkwam op werkdagen, wanneer ik de ontwikkel laptop aan heb staan.

Inmiddels heb ik 2FA uit gezet in m'n iCloud en de CPU van m'n laptop is in ieder geval weer rustig.
De WiFi en bluetooth staan ook weer aan op m'n telefoon en ben nu benieuwd wat het batterijverbruik gaat doen.

*update*
Vanochtend had ik binnen 4 uur alweer 25% van de batterij verbruikt.
Na het verwijderen van de 2FA en opnieuw ingelogd te zijn in de iCloud op m'n laptop heb ik na 1,5 uur nog maar 1% extra verbruikt.
Het lijkt er dus op dat het uitschakelen van de 2FA dus echt helpt.

Hopelijk wordt dit 'probleem' met de iCloud software/server/??? snel opgelost, zodat ik het weer aan kan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 20-02-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan t melden bij Apple Feedback en bij hun support, al kan je dan een vaag en/of ontwijkend antwoord tegemoet zien en een eventueel stille fix. :P
Audio afspelen over je speakers vreet trouwens heel veel accu.

Ik herinner me jou overigens nog, uiteindelijk overgestapt naar iOS dus zie ik? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
WhatsappHack schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:29:
Je kan t melden bij Apple Feedback en bij hun support, al kan je dan een vaag en/of ontwijkend antwoord tegemoet zien en een eventueel stille fix. :P
Audio afspelen over je speakers vreet trouwens heel veel accu.

Ik herinner me jou overigens nog, uiteindelijk overgestapt naar iOS dus zie ik? :)
offtopic:
'Helaas' wel.
Heb slechte ervaringen met Android (Galaxy S toestellen), waar de apps geregeld crashten, het OS langzaam reageerde, etc. (zal persoonlijk zijn, aangezien zo'n 80% van de wereld wel tevreden is over Android)
Ben zeer tevreden over WP7/8. Een upgrade naar WM10 heeft me uiteindelijk naar het iOS kamp geleid, aangezien WM10 (pre-Anniversery update) dusdanig onstabiel en langzaam was (bij mij), dat ik dit niet lekker kon gebruiken.

iOS heeft zeker ook z'n quirks en ben niet echt fan van de Apple software op m'n pc (waar ik macOS wel weer geweldig vind), maar de telefoon is redelijk stabiel en snel.

Het probleem lijkt zich inderdaad opgelost te hebben.
Gisteren dus vanaf ongeveer 11 uur de 2FA uit gezet en 's avonds om 10 uur had ik nog 65% batterij over, dus in ongeveer 11 uur gebruik (podcasts, Hootsuite (Twitter), browsen, whatsapp) heb ik nu maar ongeveer 10% verbruikt :)

*update*
Vandaag heb ik weer 2FA aan gezet en zo te zien heeft dit geen invloed op de iCloud software van m'n laptop en ook het batterij verbruik van de telefoon is nog steeds goed.

Dus wanneer iemand tegen ditzelfde probleem aanloopt (hoog CPU verbruik van secd.exe en hoog batterijverbruik), dan kan het helpen om de 2FA uit te zetten en daarna weer te activeren.
Het probleem is daarna, bij mij, opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door Jan_V op 21-02-2017 09:30 ]

Pagina: 1