Vraag

• UndahCovah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 11:37
Samenvatting:
Ik ben op zoek naar mini-GPS trackers die ik in een enveloppe kan doen waarmee ik locatie kan tracken voor een periode van 72 uur (de tijd dat de enveloppe op de bus zit.

Achtergrond:
Voor mijn promotie onderzoek in een ziekenhuis ben ik bezig om een nieuwe manier van bloedafname te introduceren. Dit wordt 'Dried Blood Spots' genoemd en de methode is vrij simpel. Patienten prikken thuis in de vinger, laten bloed op een kaartje druppelen en sturen dit met de gewone post naar het ziekenhuis. Hierdoor hoeven patienten niet naar het ziekenhuis of een prikdienst om bloed af te staan. Meer info: www.vingerprik.umcg.nl .

Probleem:
De kaartjes worden per post verstuurd een aantal dagen voor een bezoek aan de dokter. De dokter wil graag de uitslagen van het Bloedspotje hebben voordat de patient er is. Het is dus kritisch dat het kaartje op tijd binnen is. De patient wordt geinstrueerd ruim van te voren een kaartje in te sturen via een enveloppe. Echter, het komt vaak voor dat het kaartje alsnog te laat is waardoor tijdige analyse niet mogelijk is.

Oplossingen tot nu toe:
We hebben een apart antwoordnummer laten aanmaken en de enveloppen voorzien van 'medische post' logo's. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de kaartjes sneller bij ons zijn (aldus PostNL). De praktijk wijst echter uit dat het nog erg traag is. De claim is min of meer 'voor 17 op de bus, de volgende ochtend op ons lab'. Samen met wat collega's hebben we enveloppen verstuurd door het hele land naar ons lab en nu blijkt dat er bij de post een dag vertraging ontstaat. Ik weet alleen niet of dit intern in ons ziekenhuis gebeurd of dat het de schuld van PostNL is. Om die vraag te beantwoorden wil ik graag een stuk of 10 enveloppen uit het hele land naar ons laten versturen met een GPS tracker er in.

De vraag:
Ik ben op zoek naar een GPS tracker die ik in een gewone enveloppe kan doen en die dus ongeveer 72 uur op een batterij kan werken. Bij aankomst op ons lab wil ik hem uitlezen. Dit moet een beetje voor een fatsoenlijke prijs omdat het slechts een 1 malig onderzoek is. Wie heeft goede suggesties?

Herman

Alle reacties

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 07:17
Is dit iets? Veel kleiner heb je ze niet volgens mij

https://www.conrad.nl/nl/...olg-en-vindt-1462876.html

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ten eerste lijkt mij dit wel een interesant onderzoek. Kudos voor dat. :)
Ten tweede zit je in het verkeerde subforum. Ik stuur dit topic dus even naar het aankoopforum van consumentenelektronica. Daar zal je waarschijnlijk ook beter geholpen kunnen worden. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• UndahCovah
De twee gesugereerde heb ik ook gevonden maar die zijn denk ik net iets te dik voor een gewone A5 enveloppe. Was dus benieuwd of er kleinere / goedkopere waren :)

Bedankt voor de Kudos

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 13:58

FeaR

In GoT we trust

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:36:
Ten tweede zit je in het verkeerde subforum. Ik stuur dit topic dus even naar het aankoopforum van consumentenelektronica. Daar zal je waarschijnlijk ook beter geholpen kunnen worden. ;)
Nope, Consumentenelektronica Aankoopadvies is voor het bespreken van hardware die wordt besproken in de hoofdgroep CE. Denk aan luidsprekers, receivers, TV's, beamers, et cetera. GPS valt onder Wearables, Navigatie en Overige welke weer onder Overige valt. Aangezien het hier om een aankoopadvies gaat verhuis ik dit topic even naar Mobile Aankoopadviesforum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FeaR schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:35:
[...]

Nope, Consumentenelektronica Aankoopadvies is voor het bespreken van hardware die wordt besproken in de hoofdgroep CE. Denk aan luidsprekers, receivers, TV's, beamers, et cetera. GPS valt onder Wearables, Navigatie en Overige welke weer onder Overige valt. Aangezien het hier om een aankoopadvies gaat verhuis ik dit topic even naar Mobile Aankoopadviesforum.
Het past eigenlijk nergens goed want dit is ook niet optimaal, Harde Waren ook niet eigenlijk. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien zoiets: https://www.trackyourpet.nl/product/tractive-gps-tracker/ GPS-trackers voor een huisdier lijken me erg geschikt.

En anders kan je misschien denken aan een (actief) rfid systeem. Dan zet je de scanner in de postkamer van het ziekenhuis. Op die manier weet je de tijd van binnenkomst in het ziekenhuis (en dus de tijd die PostNL nodig heeft om de brief te bezorgen).

[ Voor 71% gewijzigd door Luit op 17-02-2017 13:01 ]

Verwijderd

Het nadeel van bluetooth trackers is dat ze dus werken op basis van bluetooth. Hierdoor is enkel de laatste locatie waar er een bluetooth verbinding heeft plaatsgevonden zichtbaar op de map. Oftewel de locatie waar je het object voor het laatst hebt neergezet of gebruikt.

Vaak werken ze ook op basis van crowdsource, hiervoor dient het aantal actieve gebruikers extreem groot te zijn om dit dekkend te kunnen krijgen, dat is in Nederland dus niet het geval.

Kijk eens naar deze GPS/GSM peilzenders: http://movingintelligence.com/nl/producten/peilzenders Deze passen alleen niet in een enveloppe..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 13:22 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52

orf

Er hoeft niet live gelogd te worden toch? Een GPS die locaties met tijdstippen met een vaste interval wegschrijft op een geheugenkaartje lijkt me voldoende. Dan kun je achteraf zien welke weg is afgelegd. Trackers met GSM zijn groter, duurder en vragen een grotere accu.

• UndahCovah
@orf, dat klopt. Dus als je hier een goed apparaatje voor hebt dan ben ik al blij. Kan inderdaad later worden uitgelezen.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
UndahCovah schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:53:
De twee gesugereerde heb ik ook gevonden maar die zijn denk ik net iets te dik voor een gewone A5 enveloppe. Was dus benieuwd of er kleinere / goedkopere waren :)

Bedankt voor de Kudos
maximale dikte voor een brief is 32 mm, dit ding is 13mm. En het is ongeveer formaat lucifer doosje... Er zal toch echt een batterij in moeten.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Aangezien je niet live je brief hoeft te volgen kun je zoeken op GPS dataloggers ipv trackers. Deze zijn een stuk compacter/goedkoper en kun (moet) je achteraf uitlezen. Zie bijvoorbeeld http://www.sitconsecurity...emjWyaScxyprGIaAlf-8P8HAQ

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:07
Je kunt toch veel beter track en trace laten versturen van een brief? Dan kun je zien wanneer het bij het ziekenhuis is afgeleverd. Als de interne post er dan langer over doet dan weet je dat. Scheelt je ook een hoop geld.

Verwijderd

Ik denk dat de https://www.trackyourpet....-tracker-geschikt-katten/ zeer geschikt is, deze tracker heeft een heel klein formaat en goede batterij.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:35
UndahCovah schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20:
Samenvatting:
Ik ben op zoek naar mini-GPS trackers die ik in een enveloppe kan doen waarmee ik locatie kan tracken voor een periode van 72 uur (de tijd dat de enveloppe op de bus zit.

Achtergrond:
Voor mijn promotie onderzoek in een ziekenhuis ben ik bezig om een nieuwe manier van bloedafname te introduceren. Dit wordt 'Dried Blood Spots' genoemd en de methode is vrij simpel. Patienten prikken thuis in de vinger, laten bloed op een kaartje druppelen en sturen dit met de gewone post naar het ziekenhuis. Hierdoor hoeven patienten niet naar het ziekenhuis of een prikdienst om bloed af te staan. Meer info: www.vingerprik.umcg.nl .

Probleem:
De kaartjes worden per post verstuurd een aantal dagen voor een bezoek aan de dokter. De dokter wil graag de uitslagen van het Bloedspotje hebben voordat de patient er is. Het is dus kritisch dat het kaartje op tijd binnen is. De patient wordt geinstrueerd ruim van te voren een kaartje in te sturen via een enveloppe. Echter, het komt vaak voor dat het kaartje alsnog te laat is waardoor tijdige analyse niet mogelijk is.

Oplossingen tot nu toe:
We hebben een apart antwoordnummer laten aanmaken en de enveloppen voorzien van 'medische post' logo's. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de kaartjes sneller bij ons zijn (aldus PostNL). De praktijk wijst echter uit dat het nog erg traag is. De claim is min of meer 'voor 17 op de bus, de volgende ochtend op ons lab'. Samen met wat collega's hebben we enveloppen verstuurd door het hele land naar ons lab en nu blijkt dat er bij de post een dag vertraging ontstaat. Ik weet alleen niet of dit intern in ons ziekenhuis gebeurd of dat het de schuld van PostNL is. Om die vraag te beantwoorden wil ik graag een stuk of 10 enveloppen uit het hele land naar ons laten versturen met een GPS tracker er in.

De vraag:
Ik ben op zoek naar een GPS tracker die ik in een gewone enveloppe kan doen en die dus ongeveer 72 uur op een batterij kan werken. Bij aankomst op ons lab wil ik hem uitlezen. Dit moet een beetje voor een fatsoenlijke prijs omdat het slechts een 1 malig onderzoek is. Wie heeft goede suggesties?

Herman
Welke zou het beste passen. ik denk dat je hier wel een keus uit kan maken, succes, mooi project!.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1