Vraag

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11 20:46
Beste Tweakers,

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een nieuw los toestel, in verband met het aflopen van haar abonnement. Ze maakt nu nog gebruik van de Samsung S5 Mini, op zich zijn er niet heel erg veel eisen behalve dat het weer een Android toestel wordt, weinig bloatware het liefste en aangezien ze graag foto's maakt wel een goede camera. Daarnaast moet het toestel het liefste weer minimaal 2 jaar meegaan.

Daarnaast is gebruiksgemak ook erg belangrijk, dus een fijne interface.

Wat is je budget?
Het budget is tussen de 200-450 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ze is zelf erg te spreken over Samsung, maar ik denk persoonlijk dat er andere toestellen zijn die meer kwaliteit voor de prijs bieden.

De telefoons waar ik al aan heb gedacht:

- Nieuwe Samsung A5 of A3.
- Wileyfox modellen.
- Oneplus eventueel.
- Sony Experia X serie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag zou ik wat meer eventuele ervaringen over de toestellen horen, eigenlijk is een goede camera het belangrijkste punt. Wie heeft er eventueel nog andere tips?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Grifoendor op 20-02-2017 21:51)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je budget is nogal wisselend. Aan de ene kant heb je een aantal leuke budget modellen voor rond de 200~250 euro. Kijk maar eens naar de Wileyfox Swift 2 Plus of Swift 2X.

Aan de andere kant heb je één heel leuk high end model voor 439 (of 479) euro, namelijk de OnePlus 3T. Wil je inderdaad je volledige budget uitgeven dan is de OnePlus 3T echt een top toestel, waarmee je jaren vooruit kan.

Alle reacties

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Maakt de grote iets uit?

Ik zal gaan voor de Oneplus 3T. Zeer mooi toestel die nog wel een aantal jaren mee gaat. Dikke overkill voor je moeder dat wel, maar ze kan er makkelijk 3-4 jaar mee vooruit :). Camera is van hoge kwaliteit. Ik heb zelf de OP3 en ben erg tevreden met alles. De camera beschikt ook over veel meer functies dan haar huidige telefoon! Geen bloatware en bijna stock android. OP3T is iets beter in dat geval.

Wat volgens mij ook nog een mogelijkheid is, is ROM gebruiken en dan een ROM met de pixel software. Daarin zit een heel goede software programma om foto's te maken. Zelf niet gebruikt, maar dat is wat Google beweert over hun telefoon.

Edit: OP3 kun je niet meer kopen de OP3T wel.

[ Voor 6% gewijzigd door erwin26 op 17-02-2017 12:25 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik zou hem wel laten zoeken op de 3T. ;)

https://oneplus.net/nl/3t

Met 439 prima binnen budget. Voor ervaringen zijn hier natuurlijk al de toesteltopics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je budget is nogal wisselend. Aan de ene kant heb je een aantal leuke budget modellen voor rond de 200~250 euro. Kijk maar eens naar de Wileyfox Swift 2 Plus of Swift 2X.

Aan de andere kant heb je één heel leuk high end model voor 439 (of 479) euro, namelijk de OnePlus 3T. Wil je inderdaad je volledige budget uitgeven dan is de OnePlus 3T echt een top toestel, waarmee je jaren vooruit kan.

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11 20:46
Bedankt voor de adviezen, inderdaad de toestellen waar ik al naar zit te kijken. Zou inderdaad ook de ROM kunnen veranderen, alleen zou ik dan zelf de updates telkens bij moeten houden. Liever dus een toestel met een zo stock mogelijke Android ervaring.

Wat mij betreft mag het topic dicht!