Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchpad functioneert niet na ontwaken uit sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Mijn vraag

Wanneer mijn laptop na enige tijd inactief in sluimerstand gaat en ik schakel deze weer in middels de powerbutton functioneert mijn synaptics touchpad niet en verschijnt er geen muiscursor. Als ik vervolgens mijn beeldscherm dichtklap, daarmee de slaapmodus activerend, en weer opendoe wordt het touchpad weer ingeschakeld en verschijnt dus ook de muiscursor weer.

Herkent iemand bovenstaand probleem en bestaat er een oplossing anders dan het simpelweg uitschakelen van de sluimerstand?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Laptop : HP Pavillion 13-b220nd
Synaptics driver versie: 19.2.4.10

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ken het enigszins omdat mijn oude laptop (Toshiba Tecra M10) hetzelfde issue vertoond met de Synaptics driver. Echter heb ik daar een aparte versie voor moeten installeren in W10, omdat de laptop zelf nogal oud is en geen W10 driver is voor mijn model. Reden voor mijn afwijking is omdat ik anders de standaard muis driver krijg en niet kan scrollen.

Lang verhaal kort: het is een driver issue. Mijn laptop geeft geen problemen als ik op de MS driver zit, maar heb dan geen scroll mogelijkheid. Heb je al gekeken voor een update van de driver?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• rbr210
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
De huidige driver is sowieso up-to-date en wordt geleverd door Synaptic. Ik heb op andere fora gelezen dat een eventuele rollback naar oudere drivers soelaas kan bieden, echter loop je dan weer tegen het probleem van Windows Update aan.

Ik voel er niet veel voor om naar een MS driver over te stappen en daarmee de scrollmogelijkheid te verliezen. Misschien moet ik dan de sluimerstand maar uitschakelen via de commandprompt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de automatische update van drivers uitschakelen voor een specifiek apparaat, wellicht dat je dat kan doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate