Ik heb sinds kort problemen met mijn WiFi verbinding op mijn Asus N550J laptop (Windows 10 64bits versie 1607 KB3214628) met Atheros Qualcomm AR9485WB-EG netwerk adapter. Het komt erop neer dat ik om en nabij 1 minuut internet heb ná het opstarten. Daarna openen de webpagina's niet meer, behalve, gek genoeg, Google. Links openen niet. Andere apparaten werken wel (2x iPhone, Apple tv, andere laptop). Aansluiten op ethernet kabel heeft ook exact hetzelfde probleem. Ik kan ook niet eens inloggen op m'n modem, terwijl er dan een directe verbinding is. Windows geeft aan gewoon verbinding te hebben, de troubleshooter blijft hangen, daar komt niks uit. Hij geeft hierbij een snelheid van 72,2 Mbps aan (zou 150 moeten kunnen halen maar heb een simpele modem van upc TC7200u)
Ik heb natuurlijk wat gegoogled maar ik kom er niet uit. Ik heb de atheros driver weten te updaten van een versie van volgens mij 3.0.x naar nu 10.0.0.341 zonder succes.
Het lijkt er mi op dat er een programma is wat de boel blokkeert nadat die is opgestart gezien het feit dat ik kortdurend wél internet heb. Dit kan ik echter niet ontdekken (heb een firewall van AVG, heb hier de logs van bekeken en er wordt wel e.e.a. geblokt maar daar kom ik geen wij uit)
Ik ben nu aan het overwegen om m'n laptop naar fabrieksinstellingen te gaan zetten maar ik zie er een beetje tegenop en hoop op een simpelere oplossing. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen!
Hartelijk dank alvast
Willem Pieter
Ik heb natuurlijk wat gegoogled maar ik kom er niet uit. Ik heb de atheros driver weten te updaten van een versie van volgens mij 3.0.x naar nu 10.0.0.341 zonder succes.
Het lijkt er mi op dat er een programma is wat de boel blokkeert nadat die is opgestart gezien het feit dat ik kortdurend wél internet heb. Dit kan ik echter niet ontdekken (heb een firewall van AVG, heb hier de logs van bekeken en er wordt wel e.e.a. geblokt maar daar kom ik geen wij uit)
Ik ben nu aan het overwegen om m'n laptop naar fabrieksinstellingen te gaan zetten maar ik zie er een beetje tegenop en hoop op een simpelere oplossing. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen!
Hartelijk dank alvast
Willem Pieter