Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WIFI / ethernet verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort problemen met mijn WiFi verbinding op mijn Asus N550J laptop (Windows 10 64bits versie 1607 KB3214628) met Atheros Qualcomm AR9485WB-EG netwerk adapter. Het komt erop neer dat ik om en nabij 1 minuut internet heb ná het opstarten. Daarna openen de webpagina's niet meer, behalve, gek genoeg, Google. Links openen niet. Andere apparaten werken wel (2x iPhone, Apple tv, andere laptop). Aansluiten op ethernet kabel heeft ook exact hetzelfde probleem. Ik kan ook niet eens inloggen op m'n modem, terwijl er dan een directe verbinding is. Windows geeft aan gewoon verbinding te hebben, de troubleshooter blijft hangen, daar komt niks uit. Hij geeft hierbij een snelheid van 72,2 Mbps aan (zou 150 moeten kunnen halen maar heb een simpele modem van upc TC7200u)

Ik heb natuurlijk wat gegoogled maar ik kom er niet uit. Ik heb de atheros driver weten te updaten van een versie van volgens mij 3.0.x naar nu 10.0.0.341 zonder succes.

Het lijkt er mi op dat er een programma is wat de boel blokkeert nadat die is opgestart gezien het feit dat ik kortdurend wél internet heb. Dit kan ik echter niet ontdekken (heb een firewall van AVG, heb hier de logs van bekeken en er wordt wel e.e.a. geblokt maar daar kom ik geen wij uit)

Ik ben nu aan het overwegen om m'n laptop naar fabrieksinstellingen te gaan zetten maar ik zie er een beetje tegenop en hoop op een simpelere oplossing. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen!

Hartelijk dank alvast
Willem Pieter

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-02-2017 12:32)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi AVG er eens af, heb hetzelfde pas ervaren met Norton.

Clean je LT en verwijder alles wat je niet nodig bent.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 18:30
Wat gebeurd er wanneer je je firewall van AVG even uitschakelt? Heb je dan nog steeds WiFi problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat helpt niet helaas.. dan nog steeds zelfde probleem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als Google wel opent is je verbinding fysiek op orde. Verschil tussen Google en (helaas) veel andere sites is IPv6 support. Klinkt alsof iets met IPv4 of DNSv4 aan de hand is.

Doe eens basic troubleshooting:
- ping naar 127.0.0.1
- ping naar ::1
- ping naar default gateway (v4)
- ping naar default gateway (v6)
- ping naar 8.8.8.8
- ping naar 2001:4860:4860::8888
- ping naar www.bokt.nl
- ping naar www.sixxs.net

Afhankelijk van welke van for lijstje lukken en welke niet kunnen we meet zeggen over je probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Lijkt erop dat alleen 2001:4860:4860... het niet doet: 100% loss. Ik heb ook geen standaard gateway voor V6, dus maar de link-local gebruikt, die doet het. Alle overige links geven 0% loss. Of heb je meer info nodig? Any thoughts?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 10:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi AVG er eens af, heb hetzelfde pas ervaren met Norton.

Clean je LT en verwijder alles wat je niet nodig bent.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ermee aan de slag. Overigens, Google doet het alleen in mozilla, niet in Microsoft edge..

Verwijderd

Topicstarter
Lag inderdaad aan AVG 8)7 . Bizar simpele oplossing dus uiteindelijk... Thanks gasten! _/-\o_
Btw, die 2001:4860:4860::8888 ping doet het nog niet, is dat nog een probleem? Internet werkt iig weer top.

Thanks!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:32:
Lag inderdaad aan AVG 8)7 . Bizar simpele oplossing dus uiteindelijk... Thanks gasten! _/-\o_
Btw, die 2001:4860:4860::8888 ping doet het nog niet, is dat nog een probleem? Internet werkt iig weer top.

Thanks!
Waarschijnlijk heb je geen werkende IPv6 verbinding van je ISP. Is ondertussen geen zeldzaamheid meer, maar nog steeds geen sinecure.

Oslik blyat! Oslik!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Defender/MSE werkt prima als beveiliging en is van Windows zelf. evt kun je Super Anti Spyware ernaast gebruiken en volle Malwarebytes (free heb je ook niks aan)

Pagina: 1