Al een tijdje kan ik mijn pc niet meer restarten.
99/100 keer krijg ik tijdens het opstarten van win 10 een error "bad pool header" en een memory dump.
Tegelijkertijd kom ik in een boot loop waarbij dit een keer of 3 gebeurd.
Daarna kan ik kiezen uit opstartmogelijkheden, ga ik naar safe mode met networking en draai ik windows troubleshoot.
Meestal vind de troubleshoot niets, en start ik weer een normal mode op.
Over het algemeen start windows 10 dan gewoon door en kan ik weer verder, maar som begint de bootloop weer en moet ik de zetten herhalen totdat ik in windows kom.
Wat ik gevonden heb als reden:
1. Drivers slecht (zijn geupdate)
2. geheugen slecht (memtest geen errors)
3. win10 install over een oude versie heen (heb een 8.1 update naar win 10, beide pro versie)
Mijn laatste oplossing is win10 opnieuw installeren maar als het kan wil ik dit voorkomen omdat er nogal wat applicaties opstaan die omslachtig zijn om opnieuw te installeren (bv. RAS account van mijn vriendin).
Heeft iemand nog een alternatieve oplossing/fix voor dit issue?
99/100 keer krijg ik tijdens het opstarten van win 10 een error "bad pool header" en een memory dump.
Tegelijkertijd kom ik in een boot loop waarbij dit een keer of 3 gebeurd.
Daarna kan ik kiezen uit opstartmogelijkheden, ga ik naar safe mode met networking en draai ik windows troubleshoot.
Meestal vind de troubleshoot niets, en start ik weer een normal mode op.
Over het algemeen start windows 10 dan gewoon door en kan ik weer verder, maar som begint de bootloop weer en moet ik de zetten herhalen totdat ik in windows kom.
Wat ik gevonden heb als reden:
1. Drivers slecht (zijn geupdate)
2. geheugen slecht (memtest geen errors)
3. win10 install over een oude versie heen (heb een 8.1 update naar win 10, beide pro versie)
Mijn laatste oplossing is win10 opnieuw installeren maar als het kan wil ik dit voorkomen omdat er nogal wat applicaties opstaan die omslachtig zijn om opnieuw te installeren (bv. RAS account van mijn vriendin).
Heeft iemand nog een alternatieve oplossing/fix voor dit issue?
- Win10 pro (upgrade)
- i5 4460
- MSI Z97 GAMNG 3
- Asus 780GTX v, 376.53
- 8gb low voltage ballistix (2x4)
- 120gb intel SSD
- 500gb Samsung EVO750
- Seagate 7200rpm ....??