Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCNA vernieuwen via 1 enkel examen van de CCNP Security?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RavendeRenee
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een CCNA en een CCNA Security certificering. Dit jaar is het 2 - 3 jaar geleden dat ik de CCNA met een CCNA Security hernieuwd heb. Daarvoor heb ik de CCNA al eens helemaal overnieuw gedaan omdat hij verlopen was. Ik wordt hier een beetje moe van aangezien ik het spul regelmatig gebruik en ik een hele stapel certificeringen heb die ik bij moet / wil houden...

Mijn vraag... kan ik de CCNA vernieuwen door 1 enkel examen van de CCNP Security te halen, bijvoorbeeld SENSS ? Of moet ik dan meteen alle CCNP Security Examens halen binnen de komende 12 maanden (de volle CCNP Security) ?

Beste antwoord (via RavendeRenee op 21-02-2017 04:53)

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-11 08:55
Volgens de website van Cisco, kan je met een enkele 300 serie examen, je CCNA recertificeren.

http://www.cisco.com/c/en...ng-switching.html#~recert

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-11 08:55
Volgens de website van Cisco, kan je met een enkele 300 serie examen, je CCNA recertificeren.

http://www.cisco.com/c/en...ng-switching.html#~recert

• RavendeRenee
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Een wat ouder topic nu, maar zonde om een nieuwe te openen...

Voor CCNP Security zijn geen study guides beschikbaar behalve de identity management wat me weinig interesseert op dit moment. Het onbreken daarvan na een aantal jaar is een discussie op zich, maar een ander topic.

Nu komt er een nieuwe training in April:

CCNA Cyber Ops
210-250 SECFND Understanding Cisco Cybersecurity Fundamentals (SECFND)
210-255 SECOPS Implementing Cisco Cybersecurity Operations (SECOPS)
NOTE: The training courses for the CCNA Cyber Ops Certification will be made available in April 2017. Date is subject to change without notice.

Aangezien een requirement om CCNA te vernieuwen is dat je een CCNA level examen voltooid:

"Pass any current Associate-level exam except for the ICND1 exam"

Zou bijvoorbeeld het halen van 1 enkel examen van CCNA Cyber Ops (210-250) al voldoende zijn voor de renewal van mijn CCNA R&S en CCNA Security?