Compacte externe laptop batterij (vraag m.b.t. laag voltage)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
De accu van mijn laptop gaat net niet lang genoeg mee voor een hele dag, nu zag ik meerdere externe laptop batterijen maar sommige hiervan zijn joekels of hebben mAh's die ik niet per se nodig heb.

Nu heb ik eindelijk een hele compacte gevonden, hoewel het voltage en de amperre niet overeen komen met mijn eigen laptop, nu is mijn vraag is deze externe baterij bruikbaar/heeft iemand een alternatief?

Laptop:
Lenovo Yoga 2 13
20v 3.25A

Powerpack:
19v 2.37A 12000mAh
https://www.amazon.com/12...-14&keywords=powerbank+dc

Helaas is dit een van de compactere powerpacks die ik kan vinden en zijn er weinig reviews beschikbaar. Ik wil alleen maar mijn accu capaciteit verdubbelen, dus >7000mAh of meer vind ik al in orde. Gaat voornamelijk om compactheid.

Alle reacties

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 08:15
Nee niet doen. Ampere maakt niet uit. Voltage dient hetzelfde te zijn.

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Lennyz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:54:
Nee niet doen. Ampere maakt niet uit. Voltage dient hetzelfde te zijn.
Dankje! Ik ga op zoek naar een 20v powerpack. Mocht iemand een compacte weten, graag..

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Weet niet exact hoe deze externe accu's werken maar vziw moet je altijd genoeg A hebben (meer maakt niet uit, zolang het niet minder is)...
Je laptop wil 3.25A hebben (65w) en de Amazon accu levert maar 45w...
Als het al werkt trekt je laptop je accu sneller leeg als je goed aan het werk bent dan de externe accu het kan opladen en zal je alsnog zonder komen te zitten... (Of je beschadigd je externe accu...)

[ Voor 4% gewijzigd door RGAT op 18-02-2017 13:53 ]

Fixing things to the breaking point...

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-12 00:30
Hoe wil jij trouwens jouw laptop aansluiten op de externe powerbank? Met die rechthoekige stekker, met center pin, lijkt mij dat erg lastig. Ik zit n.l. met hetzelfde stekker probleem alleen dan rond met center pin.
Ik heb ooit bij de Aldi een MT Logic SO-1027MT externe powerbank gekocht, maar tot op heden heb ik geen stekker gevonden om aan m'n Lenovo T500 te hangen.

Specificaties MT Logic SO-1027MT Solar:

Maat:
L = 18,5 cm
B = 12,2 cm
h = 3 cm

Technisch:
Zonnecollector: 15V / 2,5W
Li-ion accu: 3,7V / 13200mAh
DC-ingang: 13,5V / 3,3A
DC-uitgang: 16V / 19V / 21V / 4,3A
USB-uitgang: 5V, 500mA / 1,5A

Wat betreft de voltage mag je gerust 21V gebruiken, want dat geeft absoluut geen problemen met de laptop. Hoger dan 1V moet je niet gaan, want dat zou eventueel wel schade kunnen geven aan je laptop.

Ik ben nu aan kijken of ik met de auto lader (12V plug) iets kan doen om de MT Logic SO-1027MT toch te kunnen gebruiken. Het zal wat soldeer- en uitzoekwerk zijn.

Verder vond ik nog deze site met een accu capaciteit van 7400mAh. En dat is toch wat je wilde hebben aan capaciteit? En dan ook nog eens IN de laptop en niet extern!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 08:15
jovadca schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:53:
Hoe wil jij trouwens jouw laptop aansluiten op de externe powerbank? Met die rechthoekige stekker, met center pin, lijkt mij dat erg lastig. Ik zit n.l. met hetzelfde stekker probleem alleen dan rond met center pin.
Ik heb ooit bij de Aldi een MT Logic SO-1027MT externe powerbank gekocht, maar tot op heden heb ik geen stekker gevonden om aan m'n Lenovo T500 te hangen.

Specificaties MT Logic SO-1027MT Solar:

Maat:
L = 18,5 cm
B = 12,2 cm
h = 3 cm

Technisch:
Zonnecollector: 15V / 2,5W
Li-ion accu: 3,7V / 13200mAh
DC-ingang: 13,5V / 3,3A
DC-uitgang: 16V / 19V / 21V / 4,3A
USB-uitgang: 5V, 500mA / 1,5A

Wat betreft de voltage mag je gerust 21V gebruiken, want dat geeft absoluut geen problemen met de laptop. Hoger dan 1V moet je niet gaan, want dat zou eventueel wel schade kunnen geven aan je laptop.

Ik ben nu aan kijken of ik met de auto lader (12V plug) iets kan doen om de MT Logic SO-1027MT toch te kunnen gebruiken. Het zal wat soldeer- en uitzoekwerk zijn.

Verder vond ik nog deze site met een accu capaciteit van 7400mAh. En dat is toch wat je wilde hebben aan capaciteit? En dan ook nog eens IN de laptop en niet extern!
Voor zover ik kan vinden heb je deze connector nodig:

7.9 mm x 5.6 mm

• jovadca
Lennyz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Voor zover ik kan vinden heb je deze connector nodig:

7.9 mm x 5.6 mm
Dat dacht ik ook! En volgens mij vindt je die bij geen enkele powerbank.Of heb ik dat mis?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je de connector maar hebt. Dan knip je het draadje door, er zit 1 plus en 1 min draadje en die die zet je aan je connector.

• jovadca
Reepje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:49:
Als je de connector maar hebt. Dan knip je het draadje door, er zit 1 plus en 1 min draadje en die die zet je aan je connector.
Bij die bewuste connector zit in het midden een extra pen. Waarvoor dient die pen in het midden dan? Is die pen een plus, een min of een signaal? Hoe zit die pen aangesloten? Heb jij die info voor mij? Ik vind daar nergens informatie van op internet.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Als ik de prijs zie van zoon externe acu lijkt het me niet handiger gewoon een normale accu te kopen ?
Is ong 20 euro duurder en handiger http://www.duracelldirect...PCToKrBmtICFXQz0wodG9sE6g
+ Als de laptop op een normale accu werkt gaat hij langer mee met even veel kw
dan een externe accu.
Dit komt gewoon simpel omdat de laptop dan denk dat hij op stroom zit, en dus meer kan gebruiken

[ Voor 22% gewijzigd door coolbvrobin op 18-02-2017 21:47 ]

• jovadca
coolbvrobin schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:44:
Als ik de prijs zie van zoon externe acu lijkt het me niet handiger gewoon een normale accu te kopen ?
Is ong 20 euro duurder en handiger http://www.duracelldirect...PCToKrBmtICFXQz0wodG9sE6g
+ Als de laptop op een normale accu werkt gaat hij langer mee met even veel kw
dan een externe accu.
Dit komt gewoon simpel omdat de laptop dan denk dat hij op stroom zit, en dus meer kan gebruiken
Ik heb voor mijn externe accu € 25,= betaald en die heeft 3 X zoveel capaciteit dan de accu in mijn laptop. Dus ik ben het niet met je eens dat er maar zo'n klein verschil is.

Dat een interne accu langer meegaat dan de externe accu, hoeft niet / kan wel! Het ligt er maar net aan hoe je het energie verbruik hebt ingesteld van je laptop bij accu gebruik en bij netstroom gebruik.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
jovadca schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:10:
[...]

Ik heb voor mijn externe accu € 25,= betaald en die heeft 3 X zoveel capaciteit dan de accu in mijn laptop. Dus ik ben het niet met je eens dat er maar zo'n klein verschil is.

Dat een interne accu langer meegaat dan de externe accu, hoeft niet / kan wel! Het ligt er maar net aan hoe je het energie verbruik hebt ingesteld van je laptop bij accu gebruik en bij netstroom gebruik.
3x zoveel capaciteit voor 25 euro? klinkt te mooi voor waard te zijn, linkje graag :+
Of het moet chineese meuk zijn. (Daar sluit ik liever niet mijn laptop op aan)
Meestal doet de laptop dit via de bios, dingen op lagere voltage zetten om natuurlijk langer van je accu te kunnen genieten.
Dit kun je niet uit zetten, en meestal ook niet aanzetten voor op netstroom

[ Voor 4% gewijzigd door coolbvrobin op 18-02-2017 22:25 ]

• jovadca
coolbvrobin schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:22:
[...]

3x zoveel capaciteit voor 25 euro? klinkt te mooi voor waard te zijn linkje graag :+
Of het moet chineese meuk zijn. (Daar sluit ik liever niet mijn laptop op aan)
Meestal doet de laptop dit via de bios, dingen op lagere voltage zetten om natuurlijk langer van je accu te kunnen genieten.
Dit kun je niet uit zetten, en meestal ook niet aanzetten voor op netstroom
Zoals ik al in de 5e post van dit forum schreef, heb ik die bij de Aldi gekocht. (Merk en type staan daar ook bij.) De powerbank was 2 jaar geleden wel extra voordelig geprijsd. Tot op heden geen slechte ervaring mee! Misschien als je op het typenummer (MT Logic SO-1027MT) zoekt dat je er nog één vind op 't internet?

Wat betreft het energie verbruik op je laptop; deze kan je zelf instellen.
Ga naar het Configuratiescherm, klik op energie beheer en stel jou eigen waarden in zoals jij die wilt hebben.
Pagina: 1