Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wke laptop is het best in samenwerking met serato DJ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik ben op zoek naar een laptop waar de software serato DJ goed op werkt. Nu heb ik wel al rond gekeken op meerdere sites maar durf toch niet echt de knoop door te hakken.
Ik zie bijvoorbeeld dat grotendeels een MacBook pro ervoor gebruikt word maar helaas zit deze niet in mijn prijs klasse (max €1000)
Het mengpaneel is een Pioneer DDJ-SR en ik vermoed dat hier al een geluidskaart in zit maar op de specificaties van de software word wel een goed videokaart geadviseerd:
Video Memory 384 MB (1GB+ recommended for best performance) - See more at: https://serato.com/dj/downloads#min-specs.

Kan iemand mij hier mischien mee helpen?
Alvast bedankt voor je comment. d:)b

Alle reacties

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Wat voor laptop had je zelf ingedachte ?

Wil je 17 inch of 15 ? moet hij SO dun mogelijk zijn. moet hij stil zijn ?

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry natuurlijk helemaal vergeten.
15 inch is prima en nee hij is vooral voor thuis gebruik dus zwaarte en geluid van laptop is niet zo van belang.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06
Ehm, volgens mij draait dit op vrijwel elke (Windows) laptop wel. Zeker op een van 1000 euro. Is het dan niet gewoon kwestie van een laptop zoeken met een "goede" geluidskaart erin (al betwijfel ik of je daar echt verschil in gaat horen - ja, met die opmerking trap ik vast mensen tegen de borst)?

En anders een goedkope laptop met externe geluidskaart?

---edit---
Niet goed gelezen. Je hebt geen geluidskaart nodig, die is al extern. Vrijwel elke laptop voldoet volgens mij. Ook met shared video geheugen moet dit goed draaien lijkt me.

Maar ok, kies een willekeurige laptop met 8GB+ en evt. een videokaart, maar dat lijkt me overdreven

[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 16-02-2017 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja t is namelijk zo dat de laptop die ik nu heb het gewoon niet trekt en ik las op het forum van serato dat het altijd een gok is met een Windows laptop.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06
Op basis van de minimum requirements in ieder geval niet. Denk ook dat je het dan beter op dat forum daar kunt vragen als het "een gok" is.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
op veel audio-fora zitten ook een hoop Apple fanboys, die vinden een Windows machine per definitie al slecht.

Star Citizen Referral Code

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 17:00
Ik gebruik Rekordbox DJ op een Windows laptop met een wat oudere i7 met 8GB en dat tijdens het draaien prima. Lijkt me dat Serato dat ook moet kunnen. Als je vermoed dat er in een DDJ-SR een geluidskaart zit heb je hem nog niet goed bekeken...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kijkt verkeerd bij de specs. Die zijn helemaal niet zo hoog. Dat grote videogeheugen is alleen nodig voor Serato Video, maar dat ga je zo te horen niet gebruiken :)

Met een i3 op 1Ghz of hoger moet je al vooruit kunnen. Dit soort dingen loopt met low latency via de usb bus, meestal met wat speciale drivers. That's it :)

En verder hebben ze op de zelfde pagina die je linkt een optimization guide staan voor zowel windows als mac.

TL;DR: een beetje i5 moet lang en breed voldoen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1