Moest gisteren even via de terminal de file permissie van een website aanpassen wat ik al 100-en keren heb gedaan maar nu doe ik
ipv de / de relatieve foldernaam die de rechten moest krijgen
Hele file systeem dus om zeep geholpen.
De MacBook Pro (late 2013) met El Capitan macOS Sierra wil nog wel opstarten maar achtergrond is weg, dock is weg, icoontje missen en kan veel programma's niet opstarten met andere woorden niet echt lekker werken zo.
Nog wat info:
code:
1
| sudo chmod -R 777 / |
ipv de / de relatieve foldernaam die de rechten moest krijgen

Hele file systeem dus om zeep geholpen.
De MacBook Pro (late 2013) met El Capitan macOS Sierra wil nog wel opstarten maar achtergrond is weg, dock is weg, icoontje missen en kan veel programma's niet opstarten met andere woorden niet echt lekker werken zo.
Nog wat info:
- De terminal kom ik ook niet meer in, krijg daar de volgende melding 'login: login: Could not determine audit condition'
- Als ik in single mode ga krijg ik eerst de melding 'BuildError(): error building a user of type ...'
- Bij het opstarten kan ik niet 'About this Mac' openen voor verdere info, minimaliseren van vensters werken niet, alt-tab werkt niet, alt-spatie werkt niet
- Eerst geprobeerd met Disk Utility -> First Aid, geeft aan dat alles goed is
- Daarna opgestart in veilige mode, daar weer Disk Utility -> First Aid, geeft aan dat alles goed is
- Opgestart in single mode en volgende commando uitgevoerd > /sbin/fsck -fy
hier ook weer alles ok - Ook het volgende gevonden om rechten te herstellen, ook weer in single mode
code:1 2 3 4
> /sbin/mount -wu / > /bin/chmod 1775 / > /bin/sync > exit
Helaas ook zonder resultaat