Veracrypt container op NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 12:36
Mijn vraag

Ik heb een veracrypt container staan op mijn lokale NAS. Die container wordt geupload naar de Cloud. Als er iets gewijzigd word aan de documenten heb ik ook nog dezelfde container staan op mijn computer. Ik zet de gewijzigde bestanden in de container op de lokale schijf, vervolgens wordt automatisch de container op de NAS gezet en de oude verwijderd. Het nadeel is, is dat het een file backup level is. En het hier om een container gaat van 50 tot 100 GB groot.

Mijn oplossing is: De container op de NAS gewoon mounten op mijn computer, vervolgens de gewijzigde bestanden laten backuppen en de container weer un-mounten. Dat betekend dat de bestanden wel over het netwerk gaan. Syncback controleert automatisch de bestanden in de container.

Maar dat het over het LAN netwerk gaat, kunnen er zich proberen voor doen? En is het toch veiliger om gewoon lokaal een container te hebben en die dan in zn geheel te backuppen naar de NAS?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 Home
- WDMYCLOUD
- Veracrypt

Ik heb op google gekeken, maar echt duidelijk is het nog steeds niet voor mij 8)7

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er kunnen zich altijd problemen voordoen bij kopieren, en hoe groter het bestand hoe langer het duurt en dus hoe groter de kans dat er zich iets voor kan doen. Tot zover de logica ;)

Mijn vraag: wat wil je vragen / bereiken? Encryptie over de hele keten? Ik weet niet of je WD het ondersteunt, maar ik draai op mijn Synology een cloud backup die ook encrypted naar de cloud kan schrijven (stack in mijn geval). Als jij ook zoiets wilt zou je kunnen overwegen om gewoon je lokale disk met bitlocker te encrypten. Dan van daar af encrypted naar je nas schrijven en dan ook encrypted naar de cloud. Dan kan het wel op bestandniveau ipv op containerniveau lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-11 12:36
The Eagle schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:13:
Er kunnen zich altijd problemen voordoen bij kopieren, en hoe groter het bestand hoe langer het duurt en dus hoe groter de kans dat er zich iets voor kan doen. Tot zover de logica ;)

Mijn vraag: wat wil je vragen / bereiken? Encryptie over de hele keten? Ik weet niet of je WD het ondersteunt, maar ik draai op mijn Synology een cloud backup die ook encrypted naar de cloud kan schrijven (stack in mijn geval). Als jij ook zoiets wilt zou je kunnen overwegen om gewoon je lokale disk met bitlocker te encrypten. Dan van daar af encrypted naar je nas schrijven en dan ook encrypted naar de cloud. Dan kan het wel op bestandniveau ipv op containerniveau lijkt me :)
Wat ik zou willen is gewoon de container op de NAS mounten en dan alleen de gewijzigde bestanden kopieeren. Dat scheelt een hele hoop tijd. Want nu wordt gelijk het hele container gebackupt naar de NAS terwijl het misschien maar om 1 bestand gaat wat niet eens groter is dan 1 MB. Maar ik heb feedback nodig over of het dus handig is om de container op de NAS gewoon te mounten en zo te backuppen.