Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt om een Samsung UE49KS8000 te kopen. Deze televisie heeft twee digitale tuners waardoor je zou moeten kunnen opnemen en toch tv kijken. Nu lees ik hier weer over dat het vrij weinig nut heeft omdat je dan alsnog niet alle kanalen kan bekijken ivm gecodeerde kanalen. Ik wil simpelweg 1 programma kunnen opnemen en tegelijkertijd elke zender kunnen bekijken op de televisie.

Ik zoek het hele internet af maar wat ik het beste kan doen weet ik niet. Als ik een PVR koop van Humax bij de televisie ben ik er dan zeker van dat ik gewoon kan opnemen en tv kijken?

Alvast bedankt,

Shibafish

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt aan je provider. Als je bij Ziggo zit kun je hem alleen huren namelijk ;)

Vwb de tv: met twee tuners zul je als het goed is tegelijk kunnen opnemen en iets anders afspelen. Dan hoop ik wel voor je dat dat via de zelfde CI kaart kan gaan. En hou er rekening mee dat je het opgenomen programma ook ergens op moet kunnen slaan. Kan een USB stick zijn, of een USB schijf. Kijk even bij de handleiding van de TV wat er ondersteund wordt. Die lezen is trouwens sowieso een goed idee, want ws had die ook je vraag kunnen beantwoorden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
@shibafish: neem een Horizon, klaar met het gedoe.

Das mijn mening, over jouw probleem met dat je 2 tuners hebt maar tegen gecodeerde zenders aanlopen, ja dat klopt. Bij mijn weten zijn vrijwel alle Tv's op de markt, ook de jouwe, geen CI+ 1.4. Opvallend stil rond die versie van de standaard, daarmee had je 2 tuners aangestuurd met 1 CI+ kaart.