Verwijdeing Windows Computerbeheer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohra01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-02-2020
Beste mede nerds,

Ik zit er even mee, dat ik buiten dienst ben en er tegen op zie Windows systemen te patchen zonder via het "Computerbeheer"even te kunnen tunen.

Zeker, dat ik even op MSDN heb gemist, of dit na de verwijdering van het Systeembeheer opperflak voor de klant ook voor ons geld.
Is dit ook voor ons, als wij de box via cmd of script de lijst willen openen?

Ik denk hierbij aan vooral de CPL's.

Kom ik dan nog aan mijn vertrouwde hdwwiz.cpl?

Beste Dank voor Info.

Hollyman

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Heb je ook een vraag in begrijpelijk taal? Ik kan hier niets van maken.

Signature

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Waar heb je het over?

Lijkt me dat je een normale gebruiker bent binnen een bedrijf en je nu rechten kwijt bent?

• Rohra01
Arunia schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:39:
Waar heb je het over?

Lijkt me dat je een normale gebruiker bent binnen een bedrijf en je nu rechten kwijt bent?
Je begrijpt mij verkeerd.

Ik heb altijd volle toegang tot alle mijn ter fingers komende systemen.
Het gaat mij over het gerucht, dat met een komende update van Windows 10 de context menues zullen verdwijnen die naar het standaard systeembeheer linken.
Dus voor de user alleen admin via het nieuwe systeembeheer.
Ik zou graag willen weten, of er daarmee ook de consoles verdrijnen.

Dank je voor je interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ik snap geen hol wat je wil 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Rohra01
Ik heb in de news gelezen, dat Microsoft het oude systeembeheer met de volgende grote update wil verwijderen.
Ik wil dus graag weten of wij "hdwwiz.cpl" mogen houden, of dat deze ook zal verdwijnen.
Gerucht nieuws en dus nog niet, dus hoop ik dat dit fake-news is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik denk dat het eerder de manier ernaartoe veranderd, maar niet dat het verdwijnt. Het heeft ook weinig nut om er nu al over te speculeren aangezien er totaal niets over bekend is. Ikzelf heb er iig niet over gehoord (alhoewel dit helemaal niks zegt).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microsoft gaat afstappen van reguliere losse patches, en stapt over op zogenaamde Cumulatieve updates. Zeg maar een complete bundeling van een hoop patches.

Het voordeel hiervan is dat men (zowel MS, technische beheerders als eindgebruikers) minder tegen compatibiliteitsproblemen aan gaat lopen. Het aantal combinaties aan doorgevoerde patches op een systeem neemt immers af.

De situatie dat iemand werkt op een systeem met build zoveel en patch x en z (zonder patch Q en Y) bestaat straks niet meer. Iemand werk op build zoveel, en dat is een geteste en ondersteunde build.

Dat schema hanteert MS al voor Windows 10, maar gaat men ook voor andere versies toepassen.

Zie ook: https://redmondmag.com/ar...ws-update-october-11.aspx
A cumulative update is a collection of software patches that contains all previously released fixes for a product. Currently, Windows 10 follows this monthly cumulative update model. On Oct. 11, Microsoft will subject users of "Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012, and Windows Server 2012 R2" to this same monthly cumulative update model. However, the initial cumulative update releases for those products won't quite have all of the fixes included. Microsoft expects them to be fully inclusive "starting in early 2017."
Ik vermoed dat dit is wat je bedoeld. Meer kan ik niet van je verhaal maken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik -geloof- dat ik het nu snap, het is wel een ontzettend warrig verhaal en slechte spelling maakt het niet makkelijker.

Mijn 'take':
Microsoft is al steeds meer de windows 10 (en server 2016?) 'settings' aan het verzamelen in het settings scherm (dat tandwieltje dus) i.p.v. overal verspreid.
De volgende grote update komt (meen ik) in maart 2017, hierin zou dat dan helemaal 'verhuisd'/samengevoegd moeten zijn.

Wat er van de oude 'settings' overbijft vooral voor wat betreft computermanagement en of die dan nog te benaderen zijn, wil OP weten (denk ik).

Ik denk alleen, dat niemand hier dat nog weet op dit moment en dat OP zelf het nieuws over deze update in de gaten moet houden de komende tijd.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom zou je patchen via computerbeheer? Of bedoel je configuratiescherm? Daar is in Win10 al bij release een eind aan gemaakt. Het zit allemaal achter het WIN+I instellingenmenu.

(Ik doel puur op windows update, ik weet at configscherm nog leeft)

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 16-02-2017 22:32 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En dat configuratiecentrum is nog steeds handig :')

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohra01
Nou ik denk, dat wij allemaal nog niet weten, wat er uitkommt.
Wij zullen zien.

Ik denk dat deze topic weer zal opkomen.
Tot dan kan hij wel gepauzeerd worden.

Dank je aan jullie allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rohra01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:06:
Nou ik denk, dat wij allemaal nog niet weten, wat er uitkommt.
Ik denk dat we nog steeds geen flauw benul hebben waar je het nu over hebt. Je hebt zo'n beetje de meest onduidelijke topicstart gemaakt die ik gezien heb in mijn vele jaren op Tweakers. Zowel inhoudelijk als taalkundig...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1