Toon posts:

printer kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wil een neiuwe printer kopen. Hij moet daarmee af en toe eens iets in kleur kunnen afprinten (voornamelijk curves), maar vooral veel brieven en teksten (zwart-wit dus) afprinten. Gemiddeld gaat het om 5-10 blz per dag, helemaal niet veel dus. De kwaliteit moet niet te fantastisch zijn, maar ook niet slecht en de prijs mag niet te hoog zijn.
Met welke printers hebben jullie positieve/negatieve ervaringen?

Verwijderd

Epson werkt mooi!! Vind ik. Met HP printers heb ik mindere ervaringen. Dus ik zou voor een Epson gaan. En duur zijn ze ook niet.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HP840, bevalt uitstekend! :)

Aangezien je vader zowel zwart wit als kleur wilt afdrukken zou ik erop letten dat de printer een dubbele cartridge heeft.

De meesten hebben dat wel tegenwoordig, maar bij de goedkoopste wil nog wel 's een enkele cartridge inzitten.
Dan moet je dus de hele tijd zwart en kleur verwisselen.

Verwijderd

Doe jezelf een plezier en koop geen Epson. Ik zweerde altijd bij Epson, maar ik zit nu al 2 maand zonder printer omdat die garantie shit zo beroerd geregeld is.

• Timmey
  • Niet online
http://www.beat-it.nl/cgi-bin/beatit.storefront/NL/product/466379

Hier hebben ze 'm voor 88,49 euro ex btw.

Ik heb overigens nog nooit problemen gehad met HP.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:41 schreef Tiga het volgende:
Doe jezelf een plezier en koop geen Epson. Ik zweerde altijd bij Epson, maar ik zit nu al 2 maand zonder printer omdat die garantie shit zo beroerd geregeld is.
Dan heb jij net ff pech gehad, ik heb al 5 jaar epson printers, slechts 1x de garantie nodig gehad, en had hem binnen 4 dagen terug. :)
Maar HP's zijn ook niet slecht.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Kijk of er een kunt krijgen met aparte cartridges voor elke kleur. Kan je elk potje los vervangen. Neem iig zwart en de kleuren in een aparte cartridge.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:49 schreef EXX het volgende:
Kijk of er een kunt krijgen met aparte cartridges voor elke kleur. Kan je elk potje los vervangen. Neem iig zwart en de kleuren in een aparte cartridge.
Canon nemen dan! (kan vanaf de 3000 serie geloof ik)

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Tim.
Een HP840c
Goed,goedkoop,redelijk stil en redelijk snel.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:49 schreef EXX het volgende:
Klopt, moet je inderdaad goed op letten, scheelt je bakken met geld,
mijn eerste kleurenprinter had slechts 1 cartridge, telkens als zwart leeg was, was kleur nog 3/4 vol, maar moest toch een nieuwe kopen.'|:(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zijn vorige printer was een HP. En daar had hij niets dan problemen mee. Altijd scheelde er wel iets.
En momenteel is het probleem dat hij het papier niet neemt. Het papier ligt horizontaal, en de rolletjes draaien wel, maar nemen het papier niet, dat moet je manueel begeleiden. En dat is heel irritant (en vaak scheef).
Dus ik denk dat hij liever geen HP meer neemt.

• GraveR
  • Laatst online: 22-08-2025
Tja... Als je mooie afdrukken wilt maken, kies dan een Epson, bij voorkeur de 880 of hoger, je hebt dan voor 350,- een goede en stille en snelle printer.

Mocht je afgeschrikt raken door bovenstaande 'negatieve' ervaringen met epsons, dan kun je voor het luttele bedrag van ongeveer Hfl 145,- 3 jaar on-site garantie erbij halen.

Let wel dat niet alleen de aanschafprijs van de printer doorslaggevend hoeft te zijn. Let dan vooral ook eens op de prijzen van de supplies. Die van HP zijn vaak hoger omdat de koppen ook steeds vervangen worden.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Hewlett Packard 950 serie...

Kost niet veel, kan zich meten met de besten. Mooi gestoken zwart op normaal papier en prima kleurenprints...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hp printers heb ik ook goede ervaringen mee. Canon printers daarentegen niet zo, die van mij was binnen korte tijd overleden (wel nog buiten de garantietijd).

keesmo.nl 100% snowboarden

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:41
ik zou idd een Hp of een canon nemen absoluut geen Xerox want daar hebben ze geloof ik nog nooit van goede printkwaliteit gehoord :P

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:07

MjB

Op dinsdag 03 juli 2001 14:32 schreef HaveBlue het volgende:
Hewlett Packard 950 serie...

Kost niet veel, kan zich meten met de besten. Mooi gestoken zwart op normaal papier en prima kleurenprints...
Je kan beter de 930 nemen. Is goedkoper (en trager maar snel genoeg) en heeft dezelfde afdrukkwaliteit. Zelfde als de hele 9xx serie

Verwijderd

Ik heb een HP 870 CXi gehad, een Epson Stylus Color 760 en nu een Epson Stylus Photo 870. Mijn volgende printer wordt een HP. Waarom?

1) Beide Epsonprinters hebben problemen om het papier te herkennen. Hiermee bedoel ik dat als je 'm aanzet de printer soms wel meer dan een minuut staat te ratelen voor je met printen kan beginnen.
2) Ze laten lelijke strepen op het papier achter.

Voor mij nooit Epson weer.

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
whee! mijn printerpraatje gecut en peest :)
(was iemand die tussen de 400/500 wou uitgeven ;))

Epson draait voor een niet al te gekke prijs aardige prijs leuke foto's uit... groot nadeel is dat de printkoppen vast zitten vast in het apparaat... afvaller dus...
HP geeft een mooie scherpe afdruk... en elke keer dat je een nieuwe cartridge koop, zit de printkop hier op.. nadeel: inkt is veeeel te duur, maar dan heb je wel een van de mooiere printers te pakken

Canon: Heeft eigelijk het mooiste systeem TOV het printkoppen vervangen... Ze zitten namelijk op de houder van de cartridges.. slijten ze is het gewoon een kwestie van bakje vervangen... Alle kleuren appart te vervangen (3 kleuren en een zwart).. speciale foto bakjes/cartridges (ook apart te vervangen) te krijgen.. snel.. en vooral niet zo duur in inkt/aanschaf... Ik zou gaan voor de S450.. krijg je een normaal bakje kleuren (gevuld) en een bakje voor foto cartridges (nog niet gevuld) op te halen voor zo'm 400 gulden.. voor 100 gulden vullen met foto cartridges.. en je heb IMHO de beste prijs/kwaliteit printer te pakken die snel en goedkoop per print is!

Andere merken ... mwah.. kunnen best goedkoop in aanschaf zijn maar cartridges kopen is een hel... maar vanaf zien...

Mijn aanbevelingen zouden dus zijn:
HP 950: Heel goede kwaliteit voor een hogere prijs
Canon S450: Mooie snelle printer die per print goedkoper is een een prachtfoto uit kan draaien

Zo... hoop dat dit iets geholpen heb

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp! Ik ga dit topic gewoon afdrukken en aan m'n vader geven als die weer bij me komt met de vraag welke printer hij moet kopen.
Pagina: 1