Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• naam
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
In september dit jaar wil ik gaan beginnen met een BBL opleiding, afgelopen weekend ben ik hiervoor al bij een ROC op de open dag langs geweest, hier heb ik contactgegevens gekregen van een bedrijf dat op zoek is naar stagaires voor de opleiding welke ik wil gaan doen.
Echter heb ik 8 maart nog een open dag van een andere ROC. Hierdoor twijfel ik nu of ik alvast een poging moet gaan doen bij het bedrijf waarvan ik weet dat ze op zoek zijn, of dat ik eerst een definitieve keuze moet maken voor welke school ik naartoe wil.

• jordyktm
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:06

jordyktm

Catch me if you can.

Ik snap m even niet. Heeft het bedrijf er baat bij op welke school jij zit?

- Intel - Samsung - Android - S6 Edge - Corsair - Audi - KTM - Red Bull - Steam: Maximize

• naam
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij een van de eerste dingen die gevraagd gaan worden.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:26
quote:
jordyktm schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:09:
Ik snap m even niet. Heeft het bedrijf er baat bij op welke school jij zit?
Bij een BBL-opleiding ben je vooral werknemer. Je hebt een baan van minstens X aantal uur per week. Je leert je beroep dus voor een belangrijk deel in de praktijk. Daarnaast ga je een dag in de week voor de theorielessen naar school. Wanneer je je inschrijft moet je kunnen aantonen dat je een relevante werkplek bij een 'erkend leerbedrijf' hebt.

• jordyktm
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:06

jordyktm

Catch me if you can.

quote:
Dionysiou schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Bij een BBL-opleiding ben je vooral werknemer. Je hebt een baan van minstens X aantal uur per week. Je leert je beroep dus voor een belangrijk deel in de praktijk. Daarnaast ga je een dag in de week voor de theorielessen naar school. Wanneer je je inschrijft moet je kunnen aantonen dat je een relevante werkplek bij een 'erkend leerbedrijf' hebt.
Ik snap wel wat BBL inhoudt. Ging om t feit dat het "erkend leerbedrijf " zich druk maakt om op welke school je zit.

- Intel - Samsung - Android - S6 Edge - Corsair - Audi - KTM - Red Bull - Steam: Maximize

• Lars.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01:19
quote:
jordyktm schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:59:
[...]

Ik snap wel wat BBL inhoudt. Ging om t feit dat het "erkend leerbedrijf " zich druk maakt om op welke school je zit.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat een bedrijf alleen met een bepaald ROC wil werken omdat ze daar betere ervaringen mee hebben dan een ander ROC. Zeker aangezien dit bedrijf dus aangedragen is vanuit een specifiek ROC. Want hoewel het vooral de student is die te maken heeft met het ROC zal ook de werkgever in beperkte mate moeten samenwerken met het ROC.

Lars. wijzigde deze reactie 16-02-2017 22:12 (12%)

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Shit komt goed

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17-02 14:42
Als je bij beide scholen dezelfde opleiding gaat doen met dezelfde stage-eisen dan zou ik zsm gaan zoeken en dat ook gewoon eerlijk aangeven bij je eventuele werkgever. Die zal je niet-afwachtende houding alleen maar kunnen waarderen lijkt me. Wellicht krijg je zelfs een tip over welke school zij beter achten.

• Superkanjo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:07
quote:
naam schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:11:
Durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij een van de eerste dingen die gevraagd gaan worden.
En dan geef jij aan dat je het nog niet zeker weet. Gewoon over praten toch, misschien spreken hun de voorkeur uit voor een bepaalde ROC en kan je dat meenemen in je beslissing.

Gewoon over praten, wij kunnen niet weten wat het beste is en wat dat bedrijf wil.
Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*