| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 253,- | € 253,- |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 480,- | € 480,- |
| 1 | be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver) | € 215,- | € 215,- |
| 1 | Asus MG278Q Zwart | € 485,95 | € 485,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4 | € 162,90 | € 162,90 |
| 1 | Corsair VS650 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 239,50 | € 239,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.140,70 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken ter vervanging van mijn 7 jaar oude PC, die nog wel werkt, maar als ik moet denken aan upgraden per onderdeel kan ik net zo goed de hele PC vervangen.
De PC is bedoeld voor het gamen en daarbij ook gericht op de jaren die nog gaan komen. Hierbij wil ik ook een upgrade maken in het scherm en daarbij niet teveel FPS inleveren, vandaar de keuze voor 1440p ipv 4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem met monitor zoek ik maximaal rond de 2000 euro. Hierbij wil ik wel de vraag stellen of ik de pc zelf in elkaar moet zetten, of dat ik dit een bedrijf moet laten doen vanwege garantie. Ik wil vanwege de RGB toepassingen waar ik specifiek voor gekozen heb de PC zelf bouwen, maar als dit ten koste gaat van garantie, hoop ik dat een gemiddeld bedrijf een nette klantenservice heeft, mocht het systemen toch kuren krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 500 gb evo Samsung SSD met ca. 500 mb schrijf- en leessnelheid. Hiernaast heb ik ook nog een tweede beeldscherm wat ik meeneem. Dit is een 1920x1080 scherm. Hoe gaat dat zijn naast een 1440p scherm?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aardig veel VRAM, veel kleur. Snelle laadtijden en een scherp beeld voor een maximale game ervaring wil ik hiernaast ook bereiken. De open kast wil ik ook dermate gaan inrichten, dat RGB en licht er goed in uitkomt. Wanneer bijv, de RAM latjes goedkoper kunnen, zou ik dan ook graag iets vinden wat netjes staat in een open kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een ervaring met AMD GPU's, dus deze laat ik achterwege. Ik ga voor duurzaamheid en wil de PC ook tenminste 3 a 4 jaar kunnen gebruiken. Hierbij is dus een propere en stille koeling (liefst geen waterkoeling vanwege prijs en niet de directe noodzaak om over te klokken) vereist.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB en verlichting vind ik erg belangrijk naast het hebben van een stil systeem. Het hoeft van mij niet continu in zware regenboogkleuren te overlappen, maar het kunnen veranderen van de kleur wat net overeenkomt met elkaar vind ik prettig. Vandaar ook de wat duurdere kast, omdat deze over extra RGB controle beschikt. Al zou ik de QI oplader best willen vervangen voor iets anders.
Ga je overklokken?
Ik ga er niet vanuit dat ik de processor hoef over te klokken, aangezien ik zelf nooit aan videobewerking doe of andere processor heavy werkzaamheden. Verder zou ik de GPU wel kunnen overklokken. Puur voor het geval dat.
Ik vraag van jullie om kritisch te kijken naar het systeem en op basis daarvan te kunnen kijken of er wellicht goedkopere of betere alternatieven beschikbaar zijn, waarbij ik de komende 4 jaar niet hoef na te denken en gewoon lekker voluit kan gamen op max setting