SMB AFP en NFS Problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:50
Hallo Allemaal,

Het volgende probleem doet zich voor ik heb een macbook en een mac mini. op beide staat kodi geinsttaleerd voor mijn media.
Op me macbook kan ik netjes alles via verschillende protocollen inzien.

Wil ik dit op me mac mini doen kan ik via geen een protocol iets inzien.

Via de Finder van de macbook is het tevens mogelijk alles te vinden en te zien
maar via de Finder van de mac mini is dit niet mogelijk

Tevens heb ik beide ip adressen in de nfs machtiging ingesteld en deze zijn ook tevens juist ingesteld.

Wat kan ik proberen?

ps. alles is voorzien van laatste software of firmware.
Het gaat om een verbinden naar een synology Nas device

[ Voor 4% gewijzigd door K!K op 16-02-2017 18:49 ]

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:21
Je kan even proberen om in finder ⌘k(of in de menubalk onder "ga" de optie "verbind met server") te gebruiken en dan het ip-adres van je nas in te vullen. Meestal als ik problemen heb verhelpt dat het weer.

Voor verbinden met specifieke protocollen check: https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=nl_NL

[ Voor 23% gewijzigd door thor.g op 16-02-2017 21:13 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
Beste dit is niet de oplossing heb ik geprobeerd met alle 3 boven genoemde protocollen.

Door een ander forum ben ik wat verder gekomen.
Ik kan vanuit iedere willekeurige deelnemer de Synology Pingen maar alleen niet vanuit de mini.

Vanuit de mini kan ik komen tot en met de switch 192.168.1.2 voor de synology.
Mijn verwachting is dat de switch deze verbinding op een of andere manier tegen houd.
Nu heb ik het ip adres van de mini al verandert om een ip blokkade uit te sluiten. maar helaas zonder resultaat.

Wat kan de volgende stap zijn?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ibJvDv/Schermafdruk_2017_02_17_07_44_27.png

[ Voor 77% gewijzigd door K!K op 17-02-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:35
Volgens mij staat er een typo in je tekening. Ik gok dat de managed switch 192.168.1.2 is.

Wordt je op de synology geblokeerd? Kijk eens in Control Panel onder Security > Auto Block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:21
Is het misschien mogelijk om het met de mac mini ook via het wifi netwerk te proberen?
In het plaatje heb je de switch ook ip-adres 192.168.1.1 gegeven. Ik neem aan dat dat een foutje is?

De vraag is of het ligt aan de configuratie van je switch of aan de mac mini, misschien is het handig om de lan-instellingen van de mac mini terug te zetten naar originele instellingen en het dan nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
Inderdaad het is een type fout de switch is voorzien van 192.168.1.2

De mac min is al volledig opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dit help maar dit helpt niet.
Tevens staat er geen een lokaal ip adres in de blok list van de synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:35
Misschien een idee om een linux live USB stick te starten op je mac mini en kijken of je dan wel kan binnenkomen. Even het macOS omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
maakt tot dusver geen verschil

Update: Heb de switch er tussen uitgehaald. en nu werkt alles direct.
Dus ik kan een conclusie trekken dat het aan de switch ligt. maar ik zou niet weten waar het dan zit en op welke basis het geblokkeerd wordt.

De HP J926A is vrij niet voor mij en ken hem dus nog niet van buiten. Ik weet wel dat ik hem vanaf fabrieks instellingen heb opgebouwd en niks anders dan standaard heb staan dan een link arrigration en 2 POE poorten.

[ Voor 87% gewijzigd door K!K op 17-02-2017 13:48 ]

Pagina: 1