Nieuwe Philips modellen zonder jointspace benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.027 views

Vraag

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:08
De nieuwere philips modellen worden geleverd zonder jointspace ondersteuning, hierdoor is de bestaande documentatie niet meer relevant en wordt het benaderen van de televisie stukken lastiger.

Ik heb dmv het onderscheppen van de packages wel al kunnen zien dat sommige porten open staan en gebruikt worden door de eigen philips android app.

Zelf reageert philips niet of nauwelijks op vragen op hun eigen forum vandaar dat ik het maar hier vraag aan mede tweakers :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ik zie geen vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst: wat is jointspace :?
Tweede: met mijn voorganger, wat probeer je te bereiken? Wil je bijv met je NAS verbinden? En zo ja, waar schiet de draaiende firmware dan tekort :?

En als het android draait zou ik verwachten dat je het middels een ssl verbinding zou moeten kunnen benaderen. De manieren die er bestaan om verbinding te maken met een android telefoon zouden ook van toepassing kunnen zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd?

En denk ook even na, als jij gekke dingen doet met je TV ben je natuurlijk je garantie kwijt enzo. En die dingen zijn niet goedkoop ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:08
Ha jongens, sorry voor mijn vaagheid.

Jointspace is door philips gemaakt om makkelijk via http met de api van de televisie te comminuceren. Echter hebben ze dit systeem uit de nieuwere modellen gehaald. Ze hebben geen documentatie gemaakt hoe we nu met de API van de televisie kunnen comminuceren.

Wat ik graag zou willen is een eigen app schrijven waarmee ik makkelijk mijn ambilight aan en uit kan zetten. Alleen weet ik nu niet hoe ik een connectie tussen een zelfgeschreven android app en de philips tv krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag aannemen dat dat aan en uitzetten wel via de afstandsbediening kan? fix je toch een app die je IR codes uit laat sturen a la logitech harmony?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En nog steeds is daarmee geen vraag geformuleerd, enkel een voornemen/wens... ik gooi `m toch even dicht. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.