Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet gezien worden als administrator (Foxit .part)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-10 18:48
Ja, de titel klinkt in psychologisch opzicht nogal alsof ik miskend word. En dat is ook zo, ik dacht dat ik op mijn computer de baas was, maar dat wordt niet begrepen.

Dan zal ik nu even de situatie uitleggen. Ik heb geprobeerd de installatiesoftware van Foxit Reader te downloaden (van hun eigen site), en omdat het downloaden zo lang duurde, het proces geannuleerd.
In de map "Downloads" stonden nog twee restanten van dit installatieproces, één ervan heb ik kunnen verwijderen, maar bij de andere lukt dat niet. Dat is een bestand dat eindigt met .part (in zijn geheel: FoxitReader82_prom_L10N_Setup.exe.part). Als ik dit wil verwijderen, krijg ik de volgende melding: "Geen toegang tot bestand. U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door de administator van de computer gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen." Maar ik bèn de administrator.
Ik zou zeggen dat ik dus al gemachtigd ben, maar blijkbaar moet ik dus nog iets doen, en ik weet echt niet wat. Wie weet raad?

Verder had ik trouwens nog geprobeerd het probleem op te lossen door opnieuw een download in gang te zetten, in de hoop dat het nu wel zou gelukken (en het part. bestand zou vertrekken). Het was wederom een zeer trage download, die ik nogmaals gecanceld heb, en waarna er wederom een niet te verwijderen download achterbleef. Deze keer eindigde de download op "p1cktw3.partial", ik weet niet of dat relevant is. De reden was in ieder geval hetzelfde: "niet gemachtigd". Maar al zou deze manier wel gewerkt hebben, dan nog zou ik toch zelf zo'n bestand moeten kunnen verwijderen, toch?

Alle reacties

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 04:13 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• Pen en papier
Een reboot, is dat gewoon opstarten? De computer is al meerdere malen aan en uit geweest, maar dat had geen effect.

• Pen en papier
CurtPoindexter, dank je wel! Ik heb toch net maar even "Opnieuw opstarten" gedaan, nu is het weg.
Blijkbaar is er verschil tussen uit- en weer aanzetten, en opnieuw opstarten.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Blijkbaar ben je toch geen administrator })

Wel raar dat een reboot het wel oplost en uit/aan niet. Uit/aan is hetzelfde als een reboot maar dan iets rigoureuzer.

Hattrick: Thorgal Eagles

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

bregweb schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:49:
Wel raar dat een reboot het wel oplost en uit/aan niet. Uit/aan is hetzelfde als een reboot maar dan iets rigoureuzer.
Tegenwoordig niet meer, nog even los van de kans dat er een hibernate / sleep is gedaan ipv uitschakelen: Windows 8 / 10 sluit standaard niet volledig af, er is standaard een 'Fast Startup' waarbij applicaties wel worden gesloten maar Windows zelf in hibernation gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pen en papier
Dat zou best wel eens kunnen. Het viel me de dagen er voor een paar keer op dat ik dacht dat ik de computer had afgesloten, maar dat hij in een soort slaaptoestand terecht was gekomen.

Maar volgens mij gaat de computer doorgaans wel echt uit als ik hem denk uit te zetten (het is Windows 10).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pen en papier schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:04:
...Maar volgens mij gaat de computer doorgaans wel echt uit als ik hem denk uit te zetten (het is Windows 10).
Nee hoor, tenzij je 't zelf veranderd hebt, gaat-ie in sleep-mode.

Daarom kun je die files niet verwijderen; het programma waarmee je downloadt houdt ze nog gelockt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Sowieso heb je bij Windows ook als administrator draaien (onder een user die administrator is) en als administrator draaien (onder diezelfde of een andere user rechtermuisklik > Run as administrator). Die tweede optie heeft soms net meer rechten dan de eerste. Dat klinkt bizar, maar is wel zo :P

Je kunt dat gebruiken door bijvoorbeeld Explorer (zonder Internet ervoor) op die manier te openen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 03:09 ]

• Pen en papier
Ah, dat verklaart iets anders vreemds inderdaad dat ik wel eens opmerk. Dan zit ik al op mijn administratoraccount, en dan moet ik soms toch nog eens met mijn administratorwachtwoord een bepaalde actie toestaan.

Verwijderd

Pen en papier schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:19:
Ah, dat verklaart iets anders vreemds inderdaad dat ik wel eens opmerk. Dan zit ik al op mijn administratoraccount, en dan moet ik soms toch nog eens met mijn administratorwachtwoord een bepaalde actie toestaan.
Dat zou dan weer niet mogen gebeuren. Onder je administrator-account voert het systeem de boel wel als administrator uit, alleen kan je nog net iets meer rechten krijgen door dus rechtermuisklik > Run as... te gebruiken. Het werkt zonder wel, maar soms werken applicaties net anders. Er zou echter niet om een wachtwoord gevraagd moeten worden, hooguit een UAC-melding.

Om welk soort acties gaat het dan?

• Pen en papier
Over het hiberneren of in slaap vallen van de computer: als je de stekker uit het stopcontact haalt, dan is hij toch wel echt uit?
Meestal trek ik de stekker er uit 's nachts, maar ik ben het een paar keer vergeten.

Verwijderd

Pen en papier schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:23:
Over het hiberneren of in slaap vallen van de computer: als je de stekker uit het stopcontact haalt, dan is hij toch wel echt uit?
Begrijp me niet verkeerd - de computer is wel echt uit, maar Windows sluit op een versimpelde manier af en boot daardoor ook sneller. Het betekent echter wel dat bepaalde processen niet herstart zijn.

Maak de snelkoppeling in de link aan en je weet zeker waar je aan toe bent. Er zijn ook andere manieren om het te doen, maar zo weet je waar je aan toe bent.

• Pen en papier
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Dat zou dan weer niet mogen gebeuren. Onder je administrator-account voert het systeem de boel wel als administrator uit, alleen kan je nog net iets meer rechten krijgen door dus rechtermuisklik > Run as... te gebruiken. Het werkt zonder wel, maar soms werken applicaties net anders. Er zou echter niet om een wachtwoord gevraagd moeten worden, hooguit een UAC-melding.

Om welk soort acties gaat het dan?
Mm, dat weet ik niet zo precies meer eigenlijk, volgens mij het wijzigen van een instelling of installeren van nieuwe software, maar meestal echter gaat dat wel gewoon zonder extra vragen. Het kan ook wel een UAC-melding zijn, toch, ik weet niet precies meer wat er dan verschijnt. Ik moet wel ergens op klikken om verder te kunnen, ik zit nu te twijfelen of het daarbij eigenlijk wel zo is of ik een wachtwoord moet invullen.
Als het weer eens gebeurt, zal ik er nog eens op terugkomen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pen en papier schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Mm, dat weet ik niet zo precies meer eigenlijk, volgens mij het wijzigen van een instelling of installeren van nieuwe software, maar meestal echter gaat dat wel gewoon zonder extra vragen. Het kan ook wel een UAC-melding zijn, toch, ik weet niet precies meer wat er dan verschijnt. Ik moet wel ergens op klikken om verder te kunnen, ik zit nu te twijfelen of het daarbij eigenlijk wel zo is of ik een wachtwoord moet invullen.
Als het weer eens gebeurt, zal ik er nog eens op terugkomen.
Als de file gelocked is door een programma kun je 1000x Überscheiβmeister zijn, maar je krijgt die file niet gedelete. Daarvoor moet je eerst het programma afsluiten (feitelijk de handle naar de file verwijderen; kan ook op andere manieren). Dan pas kun je'm deleten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1