Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
Zoals de titel al zegt, ik heb problemen met het opbouwen van VPN naar een Pfsense firewall/router.

Het geselecteerd protocol is: L2TP / IPsec.

Als ik met mijn werkplek in het subnet ga zitten van de WAN poort van de PFsense dan kan ik verbinding maken met de VPN waaruit ik de conclusie trek dat de PFsense goed is ingesteld. Nu ligt deze VPN echter achter een router. We moeten dus NAT gebruiken, extern verbinden lukt niet. Hiervoor maak ik gebruik van de externe locatie. Dus het uitgaande verkeer gaat niet via de PFsense of router.

De router is een Cisco 887. In 1e instantie had ik hierin poort 500, 1701 en 4500 UDP opengezet. Voor de zekerheid heb ik de TCP poorten er ook bijgezet.

Googlen bracht mij op dit artikel. https://supportforums.cis...cisco-firewall-and-router

De regel voor ESP heb ik daarom ook in de 887 geplaatst. Toch krijg ik bij het opbouwen van de verbinding de melding dat de server niet reageert.

Iemand een idee?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 19:46

lier

MikroTik nerd

Komt het verkeer wel binnen (zie je het op de Cisco)? Weet je zeker dat de port forward goed staat?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• josvane
De data komt wel binnen dwz nat rules op andere poorten werken wel. Doordat ik niet op locatie ben kan ik geen monitor session doen.

Als ik op de Pfsense monitor zie ik bij het proberen opbouwen van de verbinding wel data binnen komen.

[ Voor 28% gewijzigd door josvane op 16-02-2017 22:20 ]

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Wat voor specifieke foutmelding krijg je? Zit je op een Windows Client?
Ook errors die je binnenkrijgt op de Pfsense?

• josvane
Ik krijg op de Windowsclient de melding dat de server niet reageert. Op de Pfsense zie ik de logfiles van de VPN geen melding staan. Alleen de melding van een succesvolle login, echter die waren zonder Cisco er tussen.

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Zie mijn topic, misschien hebben deze problemen met NAT en Windows ook wat met jouw setup te maken:
Edgerouter lite VPN opzetten

**Edit**
Zie nu dat dat Windows topic ook in de link staat die jij al gegeven had. Heb je die Registery fix al gedaan?

[ Voor 28% gewijzigd door MrChillax op 17-02-2017 11:48 ]

• josvane
Ik heb uiteindelijk niet kunnen achterhalen waar het mis gaat. Wel had ik een artikel gevonden waar uit blijkt dat het door sommige providers geblokkeerd wordt. Ik ben uitgeweken naar OpenVPN dit werkt inmiddels wel. Enige nadeel is dat je een aparte applicatie nodig hebt.
Pagina: 1