Whatsapp 2traps verificatie, vraagt herhaaldelijk om code

Pagina: 1
Acties:

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
Hallo Tweakers,

Ik heb een iphone 6s iOS 10.2.1 met Whatsapp versie 2.17.4
Nu kon ik eergisteren de 2traps verificatie aanzetten met een 6 cijferige code, maar nu vraagt hij al een paar keer na een tijdje om de code, om steeds weer in te loggen, vanmorgen na een hele nacht niet gebruikt te zijn niet, maar zonet wel weer, de 2traps is toch alleen weer nodig als je van telefoon wisselt (niet de sim wisselt natuurlijk) Maar nu vraag ik mij af, waarom hij dit al een paar keer doet.
ik sluit whatsapp niet op de achtergrond, ik sluit hem gewoon door naar het hoofdscherm te gaan.
hij vraagt er ook niet elke keer om, wordt er missc een poging gedaan om mijn whatsapp mee te lezen op een ander device omdat ik toch wel vaak weer moet verifiëren. ook de tijden wanneer het gebeurd is ook meestal overdag en wat later in de avond, zeg maar op de christelijke tijden, en dat doet mij weer een stukje menselijkheid aan dit koppelen en niet een bug oid

Zijn er Tweakers die dit ook ondervinden, Als de Android gebruikers ook deze dingen opvallen, zou ik het ook graag horen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je al contact gehad met Whatsapp zelf...?

Owner of DBIT Consultancy

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 12:38
Dit hoort zo, ze zeggen erbij dat er regelmatig om je code gevraagd gaat worden zodat je 'm niet vergeet.

EDIT: ik had het de eerste paar dagen elke dag, nu al een stuk minder.

[ Voor 26% gewijzigd door macmellow op 16-02-2017 12:25 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
DennusB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:24:
Heb je al contact gehad met Whatsapp zelf...?
Nee, wilde eerst wat ervaringen horen.
macmellow schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:25:
Dit hoort zo, ze zeggen erbij dat er regelmatig om je code gevraagd gaat worden zodat je 'm niet vergeet.

EDIT: ik had het de eerste paar dagen elke dag, nu al een stuk minder.
heb je een bron die dat uitlegt?
Vreemd dat het zo vaak gebeurd. dat zouden ze vast wekelijks iod erin programeren, en niet 2 keer binnen een uur of 2. en zo onregelmatig en vaak.

Ik denk dat dit echt pogingen zijn, of missc zelfs wel gelukte pogingen. waarom zo in het begin veel en later minder (missc om dat ze het opgeven met de vele pogingen opeens, of mee kunnen lezen en de code al weer weten van jou)

ik zou wel eens willen weten of whatsapp dat ook kan zien bijv, of er meerdere devices zijn gebruikt.
(dat ga ik zowiezo even vragen)

Maar ik vind het maar verdacht.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29
Dat is inderdaad de bedoeling, dat doet hij bij mij ook. Ik krijg het wel minder dan de eerste dagen.
Androidplanet zegt dat ook: https://www.androidplanet...sapp-tweestapverificatie/.
Na het instellen van de tweestapsverificatie wordt je om de paar weken gevraagd je code opnieuw in te vullen. Daarmee zegt de berichtendienst ervoor te zorgen dat je de code beter kan onthouden. Mocht je onverhoopt toch je code vergeten zijn, dan kun je via je mailadres een nieuwe code opvragen.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ze vragen de code zodat je hem niet vergeet. Dat staat letterlijk bovenaan als je de code moet invoeren. Persoonlijk vind ik het zelf wel handig.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals ook gezegd wordt in het nieuwsbericht op de frontpage: nieuws: WhatsApp schakelt optie voor tweetrapsauthenticatie in voor alle gebr... is het vrij normaal gedrag.
WhatsApp vraagt periodiek om de code, al zegt de dienst niet om de hoeveel tijd dat gebeurt.
Pagina: 1