Vraag

• ILIYASxNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04-2020
Beste Tweakers,

Ik heb een Medion Erazer X6812
Specs:
15.6" 1366x768 Resolutie
Intel Core i7 820QM 3.20GHz.
16GB DDR3 1333MHz
Nvidia Quadro K5000M 4GB GDDR5
Samsung Enterprise SSD 480GB Sata III
WD Blue 500GB Sata III

Ik ben reeds geupgrade van een i5 460m naar een i7 820qm. Toen ik m`n i5 nog had heb ik meerdere malen een FULL HD scherm besteld voor m`n laptop helaas geeft mijn laptop dan geen beeld.
Nu met een i7 vraag ik mij af of het de i5 was die dat niet ondersteunde of of het gewoon NIET kan om mijn resolutie te verhogen.

Ik hoor graag van jullie! ;)

Alle reacties

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 00:06
Heb hier op t werk een Lenovo met 4k2k scherm, maar wat is je vraag eigenlijk

• ILIYASxNL
De vraag staat in m`n topic kan mijn Chipset HM55 en CPU en GPU een hogere Resolutie aan om het internet scherm. Dus niet Extern.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

alki schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:51:
Heb hier op t werk een Lenovo met 4k2k scherm, maar wat is je vraag eigenlijk
Volgens mij wil hij weten waarom een FHD scherm niet werkt op zijn laptop.

En volgens mij kan dat nooit met de i5 te maken hebben, eerder met de juiste beeldschermsettings. Clone zal nooit werken aangezien het ingebouwde scherm dan de beperkende factor is, maar extend of external only zou prima moeten werken.

Edit: dat haalde ik niet uit je vraag. Je zei dat je meerdere malen een FHD scherm had besteld. Wilde je dan het interne scherm vervangen door een nieuw FHD panel? Dan kan ik me voorstellen dat je ergens in je hardware nog even moet vertellen dat dit is gebeurd, anders blijft hij hem aansturen als HD ready.

[ Voor 23% gewijzigd door SeatRider op 16-02-2017 11:56 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ILIYASxNL
SeatRider schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Volgens mij wil hij weten waarom een FHD scherm niet werkt op zijn laptop.

En volgens mij kan dat nooit met de i5 te maken hebben, eerder met de juiste beeldschermsettings. Clone zal nooit werken aangezien het ingebouwde scherm dan de beperkende factor is, maar extend of external only zou prima moeten werken.
Leg uit kerel ik snap hem namelijk niet HIHI

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij niet elke laptop zijn de panels te vervangen. Ik gok dat gezien de leeftijd (oud) van je laptop dat er nog geen interne ldp/edp (embedded displayport) connector gebruikt is. Mogelijk heeft Medion haar eigen variant van LVDS gebruikt, mogelijk met een pairing-key waardoor alleen bepaalde panelen werken. Een intern scherm vervangen is erg merk/model specifiek. Die quadro heb ik extern echter vaak wel 12mpx zien aandrijven met vrij leuke 3D-cad data. Dat zal de beperkende factor niet zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door Umbrah op 16-02-2017 11:58 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
ILIYASxNL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Leg uit kerel ik snap hem namelijk niet HIHI
Wij jou ook niet, leg eens wat meer uit, is het inbouw en wat kan je grafische kaart aan enz enz

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ILIYASxNL
Oke. m`n huidge resolutie is 1366x768.
De Nvidia Quadro K5000m kan 5K resolutie aan.
Toen ik mijn i5 nog had, heb ik via mijn leverancier een FHD schermpje besteld, maar deze ging aan gaf Backlight maar verder geen beeld.
De laptop is maybe oud zou je zeggen maar qua grafische apps doet hij het beter dan de laptops van deze tijd.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58
Het kan zijn dat er een singlelink kabel in zit naar het scherm. Als het model met een full hd scherm is geleverd kun je kijken of er verschillende kabels zijn.

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Maar gaat het nu om het paneel zelf dat je hebt vervangen? Of je hebt er een extern scherm aangehangen, met DVI/HDMI of iets dergelijks? Deze vraag hebben meerdere leden je al gesteld en je hebt hem nog steeds niet beantwoord.

BF1 Stats

• ILIYASxNL
Ik heb het over het ingebouwde scherm. Extern werkt al t/m 4K
Ik wil mijn interne scherm van mijn LAPTOP verhogen van 1366x768 naar 1920x1080.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 20:12
ILIYASxNL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:11:
Ik wil mijn interne scherm van mijn LAPTOP verhogen van 1366x768 naar 1920x1080.
Verhogen of echt vervangen?

• ILIYASxNL
VERVANGEN het liefst naar een nieuwe LCD Panel maar dan FullHD.
De vraag is Kan mijn CPU en Chipset het aan.
Intel Core i7 820qm
Intel HM55 Chipset.

• .Maarten
Ja cpu en chipset kunnen het wel aan. Maar je bent meer nodig dan alleen een cpu en chipset. De bekabeling / sporen op de print moeten het ook kunnen.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
.Maarten schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:16:
Ja cpu en chipset kunnen het wel aan. Maar je bent meer nodig dan alleen een cpu en chipset. De bekabeling / sporen op de print moeten het ook kunnen.
Dit dus. Als de interne LVDS niet genoeg signalen uitstuurt gaat het niet lukken om een FHD paneel aan te sturen.

Meeste kans dat het lukt is als er van de laptop ook een model bestaat dat af fabriek met FHD is geleverd. Maar zelfs dan kunnen de moederborden afwijken waardoor het niet mogelijk is.

• ILIYASxNL
Hoe zit dat Maarten met de kabel. Moet ik daarvan het model nummer regelen en opzoeken.
Wat doet het kabeltje niet in dit geval. Kan je mij dat maybe uitleggen?

• ILIYASxNL
Beste Kaalus,
Hier op tweakers zijn er 2 versies van mij laptop.

Dit is de mijne -> pricewatch: Medion Erazer X6812

Dit is een FHD variant -> pricewatch: Medion Erazer X6812

• .Maarten
Je moet uitzoeken of dat model is geleverd met fullhd schermen en of daar een andere kabel in zit.

Het kabeltje heeft niet genoeg bandbreedte / signalen om een fullhd resolutie uit te sturen.

Als je hebt gevonden of er een fullhd variant is moet je kijken of daar een andere lvds kabel in zit. Deze kabel loopt van het moederbord naar het scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door .Maarten op 16-02-2017 12:21 ]

• ILIYASxNL
Maarten check me afgelopen antwoord daar staan ze. Ik ga zo richting huis dan check ik m`n kabel model nummer.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ILIYASxNL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:07:
...
De laptop is maybe oud zou je zeggen maar qua grafische apps doet hij het beter dan de laptops van deze tijd.
Godogod. :'(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 11:41

jordyktm

Catch me if you can.

Super goed verhaal

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij heeft een punt. Maar goed, de TS denkt dat zeker voor een quadro-aangedreven laptop de CPU/Chipset invloed heeft op video performance/capaciteiten. Dat is niet het geval. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Medion gewoon een eigen pinout/key-pairing/etc. op die laptop gezet waardoor het scherm zo goed als niet valt te vervangen. Jammer, maar goed, je hebt externe poorten. Hardware technisch zelfs 4/6 Displayport uitgangen. En je kan daisy-chainen. Maar mogelijk zul je een dock nodig hebben. Op precies die Quadro (maar in een HP laptop... medion is niet voor mij) is me 3x 1920*2160 in een barco-matrix gelukt om zo een 210" touch-screen aan te drijven. In stereoscopisch 3D. Dat was... leuk.

Zeggen dat een Quadro K5000m het beter doet dan laptops van deze tijd is... nogal apart. Als je kijkt naar wat je aan IGPs krijgt of low-end: ja, ik geef je gelijk. Kijk je naar dezelfde reeks, zeg maar een Quadro M5500, of als je niet naar een Quadro-reeks kaart wilt, maar GeForce, zeg maar iets á la 1060/1070... dan inderdaad... de verbetering is richting 8 á 9x beter. Kijk je naar de nieuws: Nvidia voorziet Quadro-kaart voor workstations van GP100-gpu en 16GB ... verwante kaarten, zeker als je die Quadro gaat gebruiken voor waar je een Quadro gebruikt (high-precision floats), dan is de verbetering 40-50x in sommige scenario's. Op hoge resoluties/VR, wat ook buiten de game-wereld belangrijk is, is het zelfs meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 16-02-2017 13:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met processors, moederborden of geheugen te maken :?

Beeldschermen (ook van laptops) horen in Videokaarten & Beeldschermen.

Move PMG -> VB

Verder, TS, aub niet twee keer achter elkaar posten. Gebruik de wijzig-knop om iets toe te voegen. Sowieso, als iemand iets post dat je niet gelijk begrijpt, eerst even zelf op zoek gaan voor je kreten slaakt als "Leg uit kerel ik snap hem namelijk niet HIHI", kijk eerder naar je eigen posts die erg warrig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• ILIYASxNL
In dit geval zou een Externe monitor natuurlijk het makkelijkste zijn.
Helaas gebruik ik deze laptop dagelijks op en neer en zou een FHD LCD panel tof zijn. Ik heb een foto gemaakt van de kabel wat qua model nummer op een dood pad eindigt.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 23:14
ILIYASxNL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:40:
In dit geval zou een Externe monitor natuurlijk het makkelijkste zijn.
Helaas gebruik ik deze laptop dagelijks op en neer en zou een FHD LCD panel tof zijn. Ik heb een foto gemaakt van de kabel wat qua model nummer op een dood pad eindigt.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
Een nieuwe laptop kopen :)

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 20:23
Wij zijn er ook alleen om je te helpen, we hebben veel meer informatie nodig.
Sommige reacties ("Kerel dat zeg ik toch net") lokken alleen maar uit dat minder en minder mensen gaan helpen.

Als je grafische toepassingen wilt gaan doen kan je beter een nieuwe laptop kopen.
Als jij youtube filmpjes onder grafisch ziet, kan je de laptop houden, maar een FHD scherm gaat je niet lukken. Of je moet zelf ook meer onderzoek gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILIYASxNL
Thomas ik snap wat je bedoelt, mijn excuus mocht ik niet goed overkomen.

Zijn er mensen die iets weten over LVDS als ik het goed zeg?

Duizend maal dank mannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
ILIYASxNL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 01:15:
Thomas ik snap wat je bedoelt, mijn excuus mocht ik niet goed overkomen.

Zijn er mensen die iets weten over LVDS als ik het goed zeg?

Duizend maal dank mannen :)
kheb er zo geen zin in, je vraagt ons al het werk te doen en te zoeken voor jou.
Wat heb je zelf al gevonden over LVDS.En heb je de fabrikant al gebeld met deze fullHD vraag, allemaal zo simpel, ik krijg bijna de neiging om te zeggen zoek het maar uit met je hele handel, en als je wat wijzer bent, post dan nog eens een topic.

Nee dit gaat niet werken, das voor nu mijn antwoord, klaar hoor

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILIYASxNL
Thomas zou ik jou mogen vragen wat LVDS is of überhaupt dat ik het goed uitspreek?
Groetjes Iliyas
thomas1907 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:36:
Wij zijn er ook alleen om je te helpen, we hebben veel meer informatie nodig.
Sommige reacties ("Kerel dat zeg ik toch net") lokken alleen maar uit dat minder en minder mensen gaan helpen.

Als je grafische toepassingen wilt gaan doen kan je beter een nieuwe laptop kopen.
Als jij youtube filmpjes onder grafisch ziet, kan je de laptop houden, maar een FHD scherm gaat je niet lukken. Of je moet zelf ook meer onderzoek gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 20:23
ILIYASxNL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:37:
Thomas zou ik jou mogen vragen wat LVDS is of überhaupt dat ik het goed uitspreek?
Groetjes Iliyas
[...]
Waarom vraag je dat aan mij? Ik ben nooit begonnen over LVDS.

Maar omdat je niet weet hoe Google werkt :

Klik hier, ja letterlijk op deze tekst.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 17-02-2017 13:54 . Reden: LMGTFY eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:12

br00ky

Moderator Harde Waren
En dicht. Het is blijkbaar niet duidelijk wat hier de bedoeling is. Hier op Tweakers verwachten we eigen inzet en uitzoekwerk. Als je niet eens de moeite neemt om tussen Umbrah in "Maximale resolutie voor een laptop." en nu LVDS in google in te kloppen houdt het gewoon op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.