Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat als mijn cpu te heet is geweest , hij nu veel minder presteerd? Pc happerd vaak al bij simpele taken. Muis loopt vaak vast en programmas zeggen bij de minste inspanning al verwerken.

I5 2500k
16gb crucial
Mobo sapphire pure black p67
Rx 480 gaming x 8gb
Ssd

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:44
Dat kun je prima monitoren met een temp app icm draaien van Prime95.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de processor is nu zeker niet te heet, hij draait idle 30graden, heb een goede cooler. Maar cpu is 2dehands en pc draait niet lekker terwijl alle andere componenten nieuw zijn.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een processor langzamer wordt door te heet zijn geweest .

Ik vind het meer een driver-probleem .
Ik heb namelijk dit probleem ook gehad toen ik een ssd in mijn pc heb gezet .

Je heeft aan dat je een SSD hebt,

Heb je er wel rekening mee gehouden dat in je bios de SATA-mode (IDE) naar AHCI gezet moet worden?
Dan maakt de ssd gebruik van de volledige sata bandbreedte .

Volgensmij heb ik in je vorige post gezien dat je Windows 10 gebruikt toch ?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Pak een trial versie van een benchmark suite en vergelijk je resultaten met het gemiddelde voor gebruikte hardware. Zie je snel genoeg wat er aan de hand is. Klopt alles zal het toch in je drivers/OS/BIOS zitten

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik lees hier dat je systeem 2 dagen oud is/was: lag van muis

Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of een oude installatie gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de instelling in de bios gewijzigt
frankym schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:21:
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een processor langzamer wordt door te heet zijn geweest .

Ik vind het meer een driver-probleem .
Ik heb namelijk dit probleem ook gehad toen ik een ssd in mijn pc heb gezet .

Je heeft aan dat je een SSD hebt,

Heb je er wel rekening mee gehouden dat in je bios de SATA-mode (IDE) naar AHCI gezet moet worden?
Dan maakt de ssd gebruik van de volledige sata bandbreedte .

Volgensmij heb ik in je vorige post gezien dat je Windows 10 gebruikt toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik proberen, welke benchmark beveel jij aan?
kgd92 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:29:
Pak een trial versie van een benchmark suite en vergelijk je resultaten met het gemiddelde voor gebruikte hardware. Zie je snel genoeg wat er aan de hand is. Klopt alles zal het toch in je drivers/OS/BIOS zitten

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, van mijn vorige bericht, maar heb windows opnieuw geinstaleerd!
stin00 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:34:
Ik lees hier dat je systeem 2 dagen oud is/was: lag van muis

Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of een oude installatie gebruikt?

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 12:58
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Vul dit even in

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:39:

[...]
Ik zou nog even kijken in je bios ,voor het AHCI verhaal .
Mogelijk dat Windows detecteert dat jij een SSD hebt en automatisch instellingen aanpast .

In Windows 7 moest je handmatig een aantal functies uitzetten , superprefetch . Enz enz.
Defragmentatie .

Dit zijn functies die je uit moest zetten om er voor zorgen dat Windows direct van de SSD leest ipv het werkgeheugen en catch -bestanden.

Ik geef geen 100% garantie, van dat stukje w10 heb ik geen tot weinig verstand.

Ps:

Als je een quote maakt, som alles op in 1 Bericht . Je kan heel makkelijk alle berichten aantippen .
het is overzichterlijker, anders krijg je het straks weer te horen van de moderators 😉

[ Voor 13% gewijzigd door frankym op 16-02-2017 11:54 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:39:

[...]
Kun je alsjeblieft stoppen met het plaatsen van nieuwe berichten als jij het laatste bericht hebt geschreven? Je kunt hiervoor de 'wijzig bericht' knop gebruiken.

@frankym te laat gewaarschuwd, ik zag het al :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 16-02-2017 11:57 ]

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:38:
Dat ga ik proberen, welke benchmark beveel jij aan?

[...]
Ik gebruik zelf meestal PassMark, die hebben volgens mij zelfs een database waar je de score van vergelijkbare systemen kan zien die anderen ooit hebben geupload en de trial vversie werkt meer dan prima.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:11:
Kan het zijn dat als mijn cpu te heet is geweest , hij nu veel minder presteerd?
Simpel antwoord: nee.

Je zegt dat je PC hapert, maar wat er hapert is je muis. Programmas zeggen niet 'verwerken', dat is geen duidelijke probleemomschrijving.

Pak een andere (bekabelde?) muis, geef duidelijk aan welke versie van windows je gebruikt en welke randapparatuur er nog meer aan je PC hangt bijvoorbeeld, want op deze manier (willekeurig dingen noemen die het zouden kunnen zijn) schiet het niet op.

Eerst een duidelijk probleem, dan een duidelijke oplossing.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:11:
Kan het zijn dat als mijn cpu te heet is geweest , hij nu veel minder presteerd? Pc happerd vaak al bij simpele taken. Muis loopt vaak vast en programmas zeggen bij de minste inspanning al verwerken.

I5 2500k
16gb crucial
Mobo sapphire pure black p67
Rx 480 gaming x 8gb
Ssd
- Maak je muis schoon en plaats een nieuwe batterij (vaak zit er een haar ergens voor of tussen)
- kijk in apparaat beheer of er een nieuwe driver is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
Kijk ook eens in taakbeheer waar alle CPU power naarote gaat, hoe vol je RAM zit en hoe druk je SSD is.

Verder, heb je ook een virusscanner? Hoe oud is je SSD? De problemen die je omschrijft zijn vaak het gevolg van software die alle hardware "bezet" houdt of een opslagmedium dat bijna dood is en constant errors teruggeeft, wat resulteerd in vele pogingen om data op te halen/weg te schrijven waardoor het systeem lijkt vast te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aangegeven is buiten de CPU alles nieuw. Dus nieuwe ssd, nieuw mobo, nieuw geheugen, voeding, kast, etc.

Windows is een schone install windows 10 home. Virusscanner is Bitdefender.

Probleem is dat programma's zoals photoshop, sillhouett,. daadwerkelijk 'verwerken' gebruiken als ze iets moeten laden. Deze programmas draaien zonder deze 'happeringen' op een stuk oudere laptop met minder geheugen, cpu en videokaart. Bovenstaande zijn ook gelijk alle programmas die er op de pc staan.

Ik heb alle stuurprogrammas updates gedaan. Virusscan erover gehad incl registeropschonen.

Muis is een muis met accu, kan ik dus niet vervangen, maar heb er 2 en op beide hetzelfde probleem. Stuurprogrammas geupdate. Soms stop de muis of toetsenbord er helemaal mee, den helpt alleen de usb dongle in een andere poort.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:10:
Zoals aangegeven is buiten de CPU alles nieuw. Dus nieuwe ssd, nieuw mobo, nieuw geheugen, voeding, kast, etc.
Dat wil niet zeggen dat er niks mis mee kan zijn. Overigens is nog steeds onduidelijk wat je allemaal aan je USB poorten hebt hangen, of dat nieuw is en of deze apparaten op een ander systeem geen problemen geven. Je moet echt wat vollediger en specifieker zijn om een vaag probleem als dit goed op te lossen.
Windows is een schone install windows 10 home. Virusscanner is Bitdefender.

Probleem is dat programma's zoals photoshop, sillhouett,. daadwerkelijk 'verwerken' gebruiken als ze iets moeten laden. Deze programmas draaien zonder deze 'happeringen' op een stuk oudere laptop met minder geheugen, cpu en videokaart. Bovenstaande zijn ook gelijk alle programmas die er op de pc staan.
Wat GENETX zegt, klinkt alsof (het aanspreken van) je opslag het probleem is. Heb je al in Event Viewer gekeken of daar foutmeldingen staan?
Ik heb alle stuurprogrammas updates gedaan. Virusscan erover gehad incl registeropschonen.

Muis is een muis met accu, kan ik dus niet vervangen, maar heb er 2 en op beide hetzelfde probleem. Stuurprogrammas geupdate. Soms stop de muis of toetsenbord er helemaal mee, den helpt alleen de usb dongle in een andere poort.
Zelfde model aansluiten schiet niet veel op voor troubleshooting. Willekeurige USB problemen duid op mobo, zou ook opslagproblemen verklaren.

Sluit eens een ouderwets (bekabeld) muis/tobo aan, alle andere USB apparaten loshalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cio op 16-02-2017 16:49 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Of sluit een muis aan via Bluetooth om USB problemen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag dicht.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Uiteindelijk bleek dat de unifying usb van mijn mx master in conflict was met de driver. Dongle verwijderd en via bluetooth aangesloten. Werkt als een trein nu!
Pagina: 1