Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Dus is het inderdaad erg vreemd. Wat gebeurd er als je 3DMark2000 draait? Als je dan onverwacht weer in windows komt was er een cache-drop, een fout dus. Dan zal je het terug moeten klokken!
.
Ongeacht of ik nou m'n divider in stel op 1/3. Kan wel 950 en heel soms 1000 posten, maar het loopt gewoon niet stabiel.Ik neem even aan dat op de L2 cache chips staat hoeveel ns ze zijn, maar welke cijfers zijn dat?
Eerst het type cache dan een streepje en dan de snelheidsaanduiding. Dus zoiets: XXXXXXXX - YYY. Als er bij Y staat 29 dan is dit 2.9 ns. Teminste zo heb ik het begrepen...
Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
Verwijderd
doet het perfect, hoger nog niet geprobeerd... maar ik denk zelf dat 400 toch echt het maximum is! ken zat mensen waarbij cache niet boven de 375 uit wil...
je moet idd. net geluk hebben, datzelfde is ook met mobo's, ik ken 3 mensen met hetzelfde systeem, de 1 kan zo op 900mhz komen dmv fsb, de ander komt nog niet over de 800mhz heen! je weet het nooit met die dingen!
? Dan zou de
1GHz
wel haalbaar kunnen zijn namelijk ...
Draait nu op 8,5x106=901 met L2-div. op 1/3 [mem op 141]. Temp wordt met GlobalWin VOS32+ zo'n 32°C [met airduct dus] en een 50x50-je op de achterkant, maar zonder verdere casefans [casetemp=27°C]. VCore=1,95V, IOvoltage=3.50V.
Veel hoger gaat niet meer, dus eerst maar eens wat aan de caseflow gaan doen voordat ik hoger ga. Multiplier 9 wil ook wel, maar dan is m'n mem weer langzamer.
Toen ik nog geen GFD had, haalde'ie nog wel de 800 met L2-div op 1/2, maar hoger had'ie weinig trek in. Je hebt dus echt een gruwelijk goede cache

Hé Mister16v, ook weer hier... Laat nog 'ns wat van je horen/zien.
nu op 2/5 stabiel tot 1004 mhz dus het kan wel..........
Athlon 700 is altijd cpu met snelste cache aangezien het de laatste athlon is waar standaard 1/2 speed cacxhe divider opzat. daarna kwamen achtereenvolgens 2/5 cache en zelfs 1/3 op de 900 ~ 1000 mhz modellen. De core van iedere 0.18 athlon draait probleemloos boven 850mhz ongeacht de snelheid waar hij voor is verkocht.
suc7
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Volgens datasheets op AMD-site is dit voor de ATHLON model 2 ook wel een standaard waarde (die 1.7 dus)
PS: Moet nog steeds even de cache divider verlagen om te kijken of het nog sneller kan.
Verwijderd
Temp = 39C op 1.85V
mobo = KA7
cooler = Coolermaster dual YS-Tech vans
ik heb ook een Alpha Heavy Metal met dual Delta HP fans, maar da's een herrie!!! Dit werkt prima!
Laterz
Verwijderd
Ik wilde meer!!! toen zij ie Laterz! Zelfs op me Alpha + Delta combi. Hoger wou ie gewoon niet (lucht koeling). Heb toen deze 800 gekocht! VET ding man. Me 500 had ook NEC cache chippies van 3.6ns en een core van 650.Ik weet (nog) niet wat de core / cache is van me huidige 800 is! Maar ik vermoed een min. core van 800 en max. 900 en cache van min. 2.6 en max 3.1 (deze is namelijk vrij snel, en klokt goed).
Vcore=1.8 en FSB=115Mhz. Toch niet helemaal 100% stabiel (pas na een lange tijd een crash). Ga terug naar 990, werkt wel 100% goed. Is volgens benchmark ook sneller, vanwege hogere instelbare SDRAM snelheid. Ik heb ook de nieuwe K7V-BIOS gebruikt met instelbare L2 divider (heel erg handig!). Ik zou zeggen flash die BIOS!!!
Verwijderd
Wie kan mij helpen?
Maar je kan ook weerstandjes omsolderen...
Snappie?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
<marquee>
</marquee>
, Dit is zeer klote ik had er meer van verwacht. Dit is met een standaard dual fan cooler. Ik heb trouwens geen extra fans er in geplaatst. Haalt een Golden Orb nog iets uit? Een andere Heatsink? (misschien??)Ik heb mijn voltage nu op 1,7 volt staan. Ik heb wel een keer op 850Mhz gedraaid alleen toen ik in win2k zat sloeg ie vast
. Hoger voltage geprobeerd maar wou niet (Dit kan toch komen door te weinig koeling???)Wat weten jullie te vertellen over bv de Golden Orb dat ding is zo groot
dat mij lijkt dat mijn DIMM's in de weg zitten
ik heb trouwens de K7V.Heeft iemand nog wat suggesties?
, Dit is zeer klote ik had er meer van verwacht. Dit is met een standaard dual fan cooler. Ik heb trouwens geen extra fans er in geplaatst. Haalt een Golden Orb nog iets uit? Een andere Heatsink? (misschien??)Ik heb mijn voltage nu op 1,7 volt staan. Ik heb wel een keer op 850Mhz gedraaid alleen toen ik in win2k zat sloeg ie vast
. Hoger voltage geprobeerd maar wou niet (Dit kan toch komen door te weinig koeling???)Wat weten jullie te vertellen over bv de Golden Orb dat ding is zo groot
dat mij lijkt dat mijn DIMM's in de weg zitten
ik heb trouwens de K7V.Heeft iemand nog wat suggesties?
Verwijderd
Maar die betekend dus dat mijn Cache op 427mhz Draait??En ik kan in mijn bios het voltage niet hoger zetten dan 1.8V
Ik heb een Abit KA7-100 weet iemand hoe ik het wel kan verhogen?