Knipperende power/batterij LED tijdens opladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wanneer ik mijn laptop begin op te laden, gaat dit allemaal zoals het zou moeten. de ''Laad LED'' wordt oranje, en de batterij laad op.
Na een paar minuten hoor ik dan de ''tuut'' van stoppen met laden, en begint de laad LED en de powerknop LED te knipperen. Het is dus niet zo dat de connector van de adapter kapot is, de laptop ziet nogsteeds dat de lader eraan zit, er is dus nog steeds verbinding.

Het lijkt er meer op dat de batterij/adapter/laptop het gewoon niet meer aankan, en zegt van joh, het lukt me niet meer, ik ga knipperen.

Wanneer ik dan de adapter uit mn laptop haal, en deze er weer opnieuw in doe, werkt de lader de ene keer weer wel voor een paar minuten, en de andere keer moet ik m 4 tot 5 keer erin doen voordat die weer even kan laden.

Mijn laptop is de Acer Aspire 7750, van zo'n ongeveer 6jaar oud, werkt nog prima op dit na, 1x harde schijf gecrasht, voor de rest nooit problemen gehad.

Ik heb inmiddels al een nieuwe adapter gekocht, probleem bleef zich voordoen, en sinds gister een nieuwe batterij, nog steeds het zelfde probleem.
Het lijkt me sterk dat dit aan de laptop zelf ligt, ergens kan ik me dat niet voorstellen.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ik ben inmiddels radeloos.

Dank jullie wel.

Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is bij ons in de winkel vaker voorgekomen mer Acer Aspire 77** series.

Oorzaak 2 mogelijkheden.
1. Adapter is een 2.5mm jack terwijl de laptop DC JACK 1.7mm is. Helaas word de contact niet gelegt omdat de pin te dun is en de gat te groot. Een beetje logisch zeg ik altijd. Dit komt 60% voor

2. AC JAC dus de laptop aansluiting is defect. Mogelijk een een soldeer pin die het begeven heeft. Dit komt 40% voor.

Mocht je éé foto van je adapter kopje kunnen plaatsen en één van je AC JACK kan je gelijk een antwoord geven.

Groetjes Iliyas en wij horen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 01:29:
Dit probleem is bij ons in de winkel vaker voorgekomen mer Acer Aspire 77** series.

Oorzaak 2 mogelijkheden.
1. Adapter is een 2.5mm jack terwijl de laptop DC JACK 1.7mm is. Helaas word de contact niet gelegt omdat de pin te dun is en de gat te groot. Een beetje logisch zeg ik altijd. Dit komt 60% voor

2. AC JAC dus de laptop aansluiting is defect. Mogelijk een een soldeer pin die het begeven heeft. Dit komt 40% voor.

Mocht je éé foto van je adapter kopje kunnen plaatsen en één van je AC JACK kan je gelijk een antwoord geven.

Groetjes Iliyas en wij horen het.
Ik zal wanneer ik in de buurt ben van m'n laptop fotos plaatsen.
Zelf denk ik niet dat dit het probleem is, als de laptop uit staat pakt die m elke keer gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij voor de foto`s zorgt, zorg ik dat ik je een antwoord geef.
Groetjes Iliyas