Creeren van eigen ambilight effect

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb verschillende led strips en verschillende controllers hiervoor maar ik zou heel graag een soort ambilight effect willen creeren. Hiervoor heb je natuurlijk verschillende apps op de telefoon dat die op basis van de camera de verlichting kan aanpassen. Maar ook XBMC op een rasberry pi kan dit allemaal goed regelen, echter wil ik graag ook bij het "normaal/ouderwets" tv kijken dit effect er bij hebben.

Ik zat zelf te denken om misschien een verloop er tussen te zetten waarbij je dus een input / output signaal hebt waar de RGB controller dan iets mee kan doen. Dus bij deze de vraag aan jullie, hebben jullie enig idee of dit te regelen is (voor tv/monitor) en hoe?

[ Voor 11% gewijzigd door HB__ op 16-02-2017 08:40 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08 17:07
Ja dat is mogelijk. Er loopt ergens op dit forum wel een draadje waar het in staat. Was volgens mij iets met een HDMI extracter die het weer naar een analoog signaal omzet waar je een ambilight oid op aan kon sluiten.

Check dit eens:
DIY Ambilight howto?

[ Voor 12% gewijzigd door .Maarten op 16-02-2017 08:43 ]

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 20:59

Nhz

Geinig, nooit een Philips TV gehad, maar dit klinkt wel mooi.

Groetjes

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Super zeg, voor andere die dit ook interessant vinden misschien hebben jullie hier ook nog wat aan:

https://hyperion-project....-ws2801-ws2812b-apa102.8/

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Met ws8212 leds kun je ook mooie dingen doen, die kun je per led aansturen met maar 1 sturingsdraadje.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
In bovenstaande topic moet je wel een antwoord kunnen vinden lijkt mij. Een apart topic vind ik wat overbodig, ik sluit dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.