Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Super Budget Game Pc

Pagina: 1
Acties:

• w_1r
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb 2 onderdelen gekregen van een collega van mij. Een videokaart amd hd6870 1gb en 8gb ram (G.Skill F3-8500CL7D-8GBRL). Ik wil graag de rest van de componenten kopen (kan ook 2de hands).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen games spelen. Met Windows. Nieuwe games hoeft niet op 1080p, fps is voor mij belangrijker. Mag dus gerust medium zijn op 720p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
150-200. Het liefst zo laag mogelijk. Ik ben maar een student.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- G.Skill F3-8500CL7D-8GBRL (2 kaartjes van 4gb elk)
- AMD HD 6870 1 gb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een kast
- Voeding
- Processor
- Moederbord
- (eventueel een harde schijf?, ik heb een oude laptop hardeschijf dat ik ondertussen kan gebruiken (ik weet niet of dit werkt?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit. Wat het beste bij de videokaart past en goedkoop mogelijk zodat ik redelijk kan gamen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien de computer kast wat groter zodat ik het in de toekomst kan uitbereiden? Dit is me eerste game computer, en wil er al heel lang een, maar moet kijken of ik verliefd word op pc gamen.

Ga je overklokken?
Nee niet nodig

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen zijn oke

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik weet totaal niet welke componenten goed bij elkaar passen en wat goed is, ik heb de bbg bekenen van een aantal periodes maar kom er niet echt uit. De pc mag gerust onderdelen hebben die rond het jaar 2010-2012 komen als dat het goedkoper maakt. Geld speelt belangrijke rol want ik ben een arme student. Ik speel veel trackmania, een opzich licht spel maar wil graag dat spel op hoge resolutie spelen. Voor de rest lijkt het me wel leuk dat ik gewoon elk spel kan spelen. Zonder gehaper of laag kwaliteit. Zoals eerder gezegd is medium instellingen wel oke. Zo veel mogelijk bang-for-buck dus.

Thanks alvast _/-\o_

• TheL0nelyDevil
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Je 200 euro is echt weggegooid geld. Ik zal doorsparen naar 400-500 euro. Dan kan je al veel meer.

• w_1r
Doorsparen gaat niet lukken met de maandelijkse kosten die ik maak. Ik hoef echt niet het nieuwste, als ik maar gewoon kan gamen. Ik doe het nu op een eeebook dus vooruitgang boeken doe ik dan sws wel haha

• Amsterdamn
  • Laatst online: 13-11 18:11
Met dat budget kan je beter voor een 2ehands console gaan.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:04

Bejit

Svenska Faderland

Met dit budget kan je echt niks, misschien een 2de hands systeem op de kop tikken.

Maar ook voor 2de hands is dit budget te laag.

Systeempje

• w_1r
Ik heb een ps3 al. Mis alleen vaak pc exclusives.

Oke en als ik de budget omhoog haal? Wat zou ik kunnen met de onderdelen die ik al heb en dan wel goedkoopst mogelijk?

Bedankt voor de reacties trouwens :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:51
Ik zit naar een budgetsysteem te kijken uit juli 2015 en daarmee lukt het al niet. 200 is echt, echt weinig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,51€ 36,51
1ASRock H81M-HDS€ 52,10€ 52,10
1Fractal Design Core 1100€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,56

En dan mis je nog een HDD en voeding - en zit je op een celeron wat niet bepaald snel is. Je kan een HDD goedkoop in de PW vinden, voor 2 tientjes. Rest een voeding.
Probeer anders eens een hele pc op de rommelmarkt of de kringloop te zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 15-02-2017 20:53 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• w_1r
En dan mis je nog een HDD en voeding - en zit je op een celeron wat niet bepaald snel is. Je kan een HDD goedkoop in de PW vinden, voor 2 tientjes. Rest een voeding.
Probeer anders eens een hele pc op de rommelmarkt of de kringloop te zoeken?

2de hands is geen probleem, maar weet niet goed welke componenten dan goed passen.

Zal bijv. de AMD FX-6300 Black Edition goed zijn? Ik ben overal 2de hands al een beetje aan het zoeken. De kast en moederbord kan ik dan gerust nieuw kopen, en misschien die amd dan? De rest 2dehands?

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

• w_1r
Ziet er goed uit!! Moederbord trouwes 100eu? Komt uit 2009. Is dit een veel betere moederbord dan ASRock H81M-HDS?

Thanks!

• Nat-Water
Het voorstel van UltiemePCNerd is veel beter. De processor die ik koos heeft een ander socket, dus H81M-HDS gaat niet werken. Past niet.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed +
pricewatch: MSI H110M ECO
is dan wel interessanter.

Nieuw, modernere aansluitingen, verbruikt 3 keer minder stroom, zit een koeler bij waardoor goedkoper dan de i7 920 + mobo want daar zit geen koeler bij en minstens net zo snel.

Edit: je ram pas hier natuurlijk niet op, dat had ik even over het hoofd gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 21:12 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
Heb even door het V&A gedeelte gebladerd, denk dat je het beste eens navraag kunt gaan doen bij de persoon van deze advertentie. Een Core i7 950, 6GB RAM, GTX560Ti, 500GB HDD en een 450W voeding (geen geweldige, maar wat wil je voor dit geld) voor 150 euro. De GTX560Ti is even snel of ietsjes sneller dan een HD6870.
Hiermee kan je zelfs de GPU en het RAM van jou weer verkopen, koop je daar een leuke monitor of SSD van.

edit: Windows licentie is voor jou als student wellicht via school/MSDN te regelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-02-2017 21:18 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• w_1r
Hm intressant! Het is natuurlijk wel beter om nieuw te kopen ivm garantie en langer mee gaan van product.

pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart
pricewatch: Corsair CX450M

Dit Zal dan een goede pc vormen?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
w_1r schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:13:
Hm intressant! Het is natuurlijk wel beter om nieuw te kopen ivm garantie en langer mee gaan van product.

pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart
pricewatch: Corsair CX450M

Dit Zal dan een goede pc vormen?
2 (mogelijke) problemen hiermee:
- Dit moederbord ondersteunt alleen DDR4 geheugen, dat wat jij gekregen hebt is DDR3

- Tenzij je geluk hebt, is dit moederbord nog voorzien van een oude EUFI/BIOS versie en ondersteunt hij niet direct die CPU. In dat geval moet je dus eerst een wat oudere, wel ondersteunde CPU erin stoppen, BIOS updaten alvorens de G4560 werkt. Mijn inzien veel werk.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• w_1r
2 (mogelijke) problemen hiermee:
- Dit moederbord ondersteunt alleen DDR4 geheugen, dat wat jij gekregen hebt is DDR3

- Tenzij je geluk hebt, is dit moederbord nog voorzien van een oude EUFI/BIOS versie en ondersteunt hij niet direct die CPU. In dat geval moet je dus eerst een wat oudere, wel ondersteunde CPU erin stoppen, BIOS updaten alvorens de G4560 werkt. Mijn inzien veel werk.

Klinkt inderdaad als veel werk, en dat zal mij niet lukken denk ik haha.

• KB007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Je kan de G4560 en ddr3 wel combineren met dit moederbord van V/A
V&A aangeboden: Asus B150M-A D3-Nieuw-
je moet dan wel vragen of de verkoper de laatste bios er op kan zetten.
Met socket 1151 heb je teminste nog iets van upgrade mogelijkheden als je meer geld hebt.
Als ik jouw was zou ik dan wel als eerst de GPU upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door KB007 op 15-02-2017 21:24 ]

• w_1r
Je kan het combineren met dit moederbord van V/A
V&A aangeboden: Asus B150M-A D3-Nieuw-
misschien kan je vragen of de verkoper de laatste bios er op kan zetten. Dit moederbord is wel ddr3
Met socket 1151 heb je teminste nog iets van upgrade mogelijkheden als je meer geld hebt.
Als ik jouw was zou ik dan wel als eerst de GPU upgraden.

Welke processor hoort hierbij? De Intel Pentium G4560 Boxed?

• w_1r
edit: Windows licentie is voor jou als student wellicht via school/MSDN te regelen?

Ja dat moet wel lukken denk ik.

• KB007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Intel Pentium G4560 Boxed inderdaad, als er maar een recente bios op die Asus B150M-A D3 staat hoor dat te werken. Die G4560 lijkt mij een prima budget CPU met 2 cores met hyperthreading. misschien dat je ergens nog een goedkope case met voeding kan scoren zodat je hopelijk nog iets overhoud voor een 2de hands ssd.

• w_1r
KB007 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:37:
Intel Pentium G4560 Boxed inderdaad, als er maar een recente bios op die Asus B150M-A D3 staat hoor dat te werken. Die G4560 lijkt mij een prima budget CPU met 2 cores met hyperthreading. misschien dat je ergens nog een goedkope case met voeding kan scoren zodat je hopelijk nog iets overhoud voor een 2de hands ssd.
Oke klinkt goed thanks!

Nu heb ik veel opties. Wat zouden jullie kiezen? Wat lijkt het slimste om te doen?

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Heden ten dage is een dualcore gewoon niet oppertuun meer zoals vroeger. Ik zou daarom meestal een 2de handse quadcore systeem met 8GB geheugen preferen boven een dualcore systeem met 8GB geheugen nieuw. Eenmaal 200 euro investeren, een of twee jaar nog plezier mee hebben en dan eventueel weggooien of weggeven is niks mis mee denk ik. Op een quadcore kan je gewoon cs:go/dota2 etcetc op eventueel 1080p spelen ga ik vanuit, bij een dualcore ben ik daar niet zo zeker van.

Een 1366 moederbord via de V&A is te duur, dat zou ik niet doen.

[ Voor 51% gewijzigd door govie op 15-02-2017 22:26 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
w_1r schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:45:
Nu heb ik veel opties. Wat zouden jullie kiezen? Wat lijkt het slimste om te doen?
Niets kopen is mijn advies.

Je mag dan wel een donatie van een videokaart en wat geheugen gehad hebben, maar die videokaart stelt vandaag de dag ook weinig voor. Dat ding is verouderd en zal moeite hebben met alles behalve oudere games.

Je sprokkelt dan nu nog wat andere onderdelen erbij om een PC te bouwen, maar het is allemaal ondermaats spul. Hier ga je geen plezier aan beleven met games en je zal heel snel tot de conclusie moeten komen dat je 200 euro hebt weggegooid.

Ga sparen, zoek werk of vraag om meer uren als je al een bijbaan hebt. Hier ga je niet gelukkig van worden op de lange termijn.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 16:55
Is het tegenwoordig zo beroerd om student te zijn..?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
govie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:18:
Heden ten dage is een dualcore gewoon niet oppertuun meer zoals vroeger. Ik zou daarom meestal een 2de handse quadcore systeem met 8GB geheugen preferen boven een dualcore systeem met 8GB geheugen nieuw. Eenmaal 200 euro investeren, een of twee jaar nog plezier mee hebben en dan eventueel weggooien of weggeven is niks mis mee denk ik. Op een quadcore kan je gewoon cs:go/dota2 etcetc op eventueel 1080p spelen ga ik vanuit, bij een dualcore ben ik daar niet zo zeker van.

Een 1366 moederbord via de V&A is te duur, dat zou ik niet doen.
Die pentium is voor z'n geld écht krachtig en kan prima 1080p aan ;)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Die 200 euro kan je vrees ik beter aan mij geven, dan koop ik er een paar goeie flessen wijn voor.. Hangt meer plezier aan vast dan een systeem van 200 euro. grapje :D

Het klinkt zo lullig, maar als ik je nu ga helpen met onderdelen voor totaal 200 (zeg, stel, 300) dan kom je gewoon niet ver.

Van de andere kant, kijkend naar youtube kan jouw GPU wel BF1 aan op 1080p (low settings lijkt mij) a 40-50fps. Nadeel, ik weet niet wat de rest van de hardware is :D Kans is groot dat de rest van de hardware wel iets meer waard is dan 200 euro nieuw/dagprijs.

Als ik jou was zou ik hier niet aan beginnen, ik heb dit vroeger op deze manier weleens gedaan toen ik 12 was.. En toen ging het me achteraf gezien meer om het idee: ik ga mijn eerste computertje zelf in elkaar knutselen. Resultaat was natuurlijk bagger, de neon lampen waren nog het leukste van alles.

Maar goed, het kan aan mij liggen omdat ik misschien het 1 en ander gewend ben...
Echter jij wilt graag een PC naast je PS3 wegens bepaalde games, over welke games heb je het dan???

Als jij nou aangeeft welke games je eventueel wilt gaan doen, dan kan er toch misschien wel een systeem uitkomen voor 200 euro.. Gaat het om Counter Strike of een ander oud spelletje? Want dan gaat het gewoonweg wel lukken allemaal.. Als je aan GTA V en etc denkt, dan kan je beter op je PS3 GTA V gaan spelen, die zal het beter gaan doen haha :P

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Danny.G schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:32:
Een desktop op 1080p vast wel. :P

Veel games zijn niet heel CPU afhankelijk voor een goede resolutie. De videokaart is meer van belang daarin. Je kan er in theorie mee wegkomen om een Core i3 aan een GTX 1080 te koppelen en nog heel goed te kunnen gamen. Helaas heeft de TS een flink verouderde videokaart die ook moeite zal hebben met alle recente games.

Ik zie hier geen mogelijkheden om tot een aardige oplossing te komen. Alles wat TS nu aan geld hierin steekt is verspild naar mijn mening.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
CMD-Snake schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Een desktop op 1080p vast wel. :P

Veel games zijn niet heel CPU afhankelijk voor een goede resolutie. De videokaart is meer van belang daarin. Je kan er in theorie mee wegkomen om een Core i3 aan een GTX 1080 te koppelen en nog heel goed te kunnen gamen. Helaas heeft de TS een flink verouderde videokaart die ook moeite zal hebben met alle recente games.

Ik zie hier geen mogelijkheden om tot een aardige oplossing te komen. Alles wat TS nu aan geld hierin steekt is verspild naar mijn mening.
Dan raad ik je aan om eens wat reviews op te zoeken. :P Die Pentium is namelijk bijna hetzelfde als de i3 6100, en die kan je - gekoppeld met let's say een 1060 - gewoon gebruiken om Doom op 1080p Ultra te spelen. Nu is de GPU hier een heel stuk minder, maar die Pentium 4560 is écht wel het overwegen waard mocht hij het echt willen. :*)

Ff snel een review erbij gepakt: klik

Toch ben ik het met je eens. Ik raad de TS aan gewoon iets langer door te sparen. Voor het dubbele krijg je véél meer plezier.

• govie
Voyarch schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:31:
Is het tegenwoordig zo beroerd om student te zijn..?
Het is allemaal een lening tegenwoordig. Opzich wel fucked up want een foute studierichting kiezen als je 17 jaar bent kan je eventueel opzadelen met een flinke schuld. Toen ik 17 jaar was wist ik nog niet wat ik wilde worden.

[ Voor 7% gewijzigd door govie op 16-02-2017 08:17 ]

• govie
Danny.G schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Het is ook geen slechte optie en het is inderdaad goedkoop (voor een processor met hyperthreading), 200 euro budget is gewoon een uitdaging. :9

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Ik vind het idee nog nieteens zo heel slecht. Als je alles tweedehands koopt.
Voor 100 Eur een redelijke CPU met moeder bord scoren: https://tweakers.net/aanb...-+-i5-2400-+6gb-ddr3.html

Dan moet je nog een voeding en HDD zien te krijgen voor 100 euro. Dat is zelfs genoeg geld voor nieuw.
Een gare ATX kast kun je ook vaak voor niks vinden.

Dan heb je een werkende PC waar je best wat mee kan. Niet de nieuwste spellen maar dat was je denk ik sowieso al niet van plan.

Edit: Dit is een beter idee
https://tweakers.net/aanb...7-920-scythe-mugen-2.html

heb je nog EUR 145 over voor een HDD en voeding :P

[ Voor 15% gewijzigd door Roel84 op 16-02-2017 12:59 ]

• Readdy
  • Laatst online: 28-11 09:56
Ik ben toch benieuwd naar welke games jij graag zou willen spelen. Misschien op basis daarvan, dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Anders ben ik bang dat €200 gewoon te weinig is als je de meest recente games wil gaan spelen.

• w_1r
Sorry! Ik lees jullie reacties maar kan op dit moment niet reageren. Ben aan het werk. Ik zal vanavond jullie antwoorden! Bedankt nogmaals voor jullie reacties

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-11 19:53
Enige wat ik me kan voorstellen bij PC exclusive zijn RTS games.
Want zo goed als alles word nu eerst voor de console ontwikkeld en daarna aangepast naar de PC.

De titel is wel heel toepasselijk tbh. wist niet dat je voor zo'n budget uberhaupt een pc kon samenstellen, ongeacht hoe krachtig hij is.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 21:05
Moi_in_actie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:13:
Heb even door het V&A gedeelte gebladerd, denk dat je het beste eens navraag kunt gaan doen bij de persoon van deze advertentie. Een Core i7 950, 6GB RAM, GTX560Ti, 500GB HDD en een 450W voeding (geen geweldige, maar wat wil je voor dit geld) voor 150 euro. De GTX560Ti is even snel of ietsjes sneller dan een HD6870.
Hiermee kan je zelfs de GPU en het RAM van jou weer verkopen, koop je daar een leuke monitor of SSD van.

Ik denk dat dit de makkelijkste en beste optie is!
Voor 200 piek heb je een kant en klaar systeem met een monitor erbij als je zijn andere advertentie ook bekijkt. Stuur hem eens een berichtje.

Verkoop die videokaart en het geheugen dat je hebt gekregen en koop daarvan een SSD of zoiets. Niet eens meer een nachtje over slapen. Gewoon doen.

don't mind me

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-11 19:53
Ik zou vooral zoeken achter 2de hands producten.
Dan heb je tenminste een deftige case, niet superoude CPU.
Daarna spaar je gewoon nog voor een nieuwe gpu (AMD rx 480?) en dan heb je bijna een up to date pc.

• w_1r
JeroenF schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat dit de makkelijkste en beste optie is!
Voor 200 piek heb je een kant en klaar systeem met een monitor erbij als je zijn andere advertentie ook bekijkt. Stuur hem eens een berichtje.

Verkoop die videokaart en het geheugen dat je hebt gekregen en koop daarvan een SSD of zoiets. Niet eens meer een nachtje over slapen. Gewoon doen.
Ik heb hem gisteren een berichtje gestuurd, 9 minuten te laat. Hij heeft een andere koper die hem vandaag ophaalt. Indien hij hem niet koopt, mag ik hem overkopen.
Roel84 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:51:

Edit: Dit is een beter idee
https://tweakers.net/aanb...7-920-scythe-mugen-2.html

heb je nog EUR 145 over voor een HDD en voeding :P
Ik heb hem gelijk een berichtje gestuurd, ook hij heeft een andere koper. Ook als deze koper afhaakt krijg ik een berichtje.

(ik denk trouwens dat een aantal personen hier gericht voor henzelf meelezen? Opzoek naar een super budget pc haha)
Readdy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:22:
Ik ben toch benieuwd naar welke games jij graag zou willen spelen. Misschien op basis daarvan, dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Anders ben ik bang dat €200 gewoon te weinig is als je de meest recente games wil gaan spelen.
Ik speel het meest trackmania united en trackmania 2. Verder voor mijn vriendin graag sims 4 met alle expansions. Daarnaast hoef ik echt niet battlefield 1 te spelen op hoge resolutie. Lijkt me wel leuk om overwatch een keer te proberen en rocket league. Skyrim wil ik graag op pc spelen. The witcher 3 misschien als hij dat kan halen. Ik ben zon type persoon die een spel snel probeert ongeacht hoe oud het spel is. Dus kan ook niet specifiek zeggen wat ik echt veel ga spelen. maar trackmania en sims worden standaard wel veel gespeeld.

Ik snap de reacties dat het misschien weggegooid geld is, maar ik wil dit echt dolgraag, al een aantal jaar, en ik moet er maar gewoon aan beginnen. Ik kan zo nu en dan gewoon een nieuwe upgrade kopen zoals Qinshi zei, tot een geupdate computer.

Bedankt voor het geduld en de reacties! :)

Edit: Voor mij is fps het belangrijkste, graphics is leuk maar hoeft niet hoog te zijn. Daarom hoef ik niet het beste en mogen de onderdelen gerust 5 jaar oud zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door w_1r op 16-02-2017 19:15 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Is dit niet wat ? Q6660 4 cores met 4gb wat jij kan upgraden naar 6. en je kan corsfire doen

http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=40

Of
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=65

[ Voor 41% gewijzigd door Sweatleek op 16-02-2017 20:43 ]

confused reality

• w_1r
Ik snap niet goed wat je bedoeld. Zal dit een goede optie zijn? Ik koop liever van tweakers maar als jullie dit een goede optie vinden zal ik ze een berichtje sturen

De andere opties zijn verkocht, helaas.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Misschien nog meer moederbords met processors op v&a die van toepassing kunnen zijn? Dan koop ik de case en voeding wel nieuw.

Het liefst zal ik morgen al componenten willen kopen omdat ik dan gratis met het ov kan rijden, dus hulp is zeer welkom. Sorry dat ik niks af weet van wat goed of slecht is.

[ Voor 8% gewijzigd door w_1r op 17-02-2017 01:45 ]

• Sweatleek

Sweatleek

alle mensen doe via v&a willen vergeten 1 belangrijk ding . *opslag*

je kan beter voor die 2 de gaan angezien je ddr 3 heb en geen 2

[ Voor 33% gewijzigd door Sweatleek op 17-02-2017 09:49 ]

confused reality

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
Zo iets misschien (indien toch nieuwkoop)?

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pctje.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-02-2017 10:17 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Sweatleek

Sweatleek

2 cores gaat je niet goed af zekker niet als je wilt gaan game

confused reality

• Sir_Hendro
Ik heb zojuist wel wat positieve gameplay video's gezien met de Celeron maar uiteraard is een quad core zeker aan te raden. Alleen met zijn budget wordt dat lastig als het toch om nieuwe componenten zal moeten gaan.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Ik vind het niet echt rendabel om nu nog Haswell nieuw te kopen, dat is onderhand al 3 generaties oude hardware, dan kun je wat mij betreft beter tweedehands gaan kijken, dan krijg je veel meer waar voor je geld. Verder zijn er tegenwoordig al een aantal spellen die niet op willen starten op een dual core.

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11 23:32
Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:14:
Zo iets misschien (indien toch nieuwkoop)?
Vergeet niet het geheugen (en Windows licentie via opleiding gratis?). Ik heb een voorkeur voor SSD ipv HDD. Evt. 2e hands hdd om wat geld te besparen.

Komt wel in de buurt

Niet goed opgelet

[ Voor 3% gewijzigd door holl op 17-02-2017 15:42 ]

• Sir_Hendro
holl schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:34:
[...]

Vergeet niet het geheugen (en Windows licentie via opleiding gratis?). Ik heb een voorkeur voor SSD ipv HDD. Evt. 2e hands hdd om wat geld te besparen.

Komt wel in de buurt
Geheugen heeft hij al. 8GB DDR3 1066mhz
Een videokaart amd hd6870 1gb en 8gb ram (G.Skill F3-8500CL7D-8GBRL).

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-02-2017 15:39 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:59
Wel wat traag dat geheugen van TS en een 1GB videokaartje.. Voor sims ok maar wordt heul krapjes bij de modernere titels...

Er staan toch wel wat leuke complete pctjes te koop...

Misschien een bod doen op deze? : V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K - 8GB - R7 260X Systeem

Behoorlijk compleet voor z'n geld, SSDtje en HDD, wat krachtiger videokaartje. Componenten niet te oud. Geen slechte voeding. Kun je best een leuk spelletje op spelen :)

Dan zou je de gekregen GPU en geheugen van de hand kunnen doen via V&A

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 09:36
Je kan voor 50 euro al een i5 halen: V&A aangeboden: intel i5 2500K cpu. Met een bordje erbij voor 100 euro in totaal. Kijk voor simpele computerkasten op tweakers in de buurt, anders kun je voor 30 euro een tower halen. Deze is op het moment belachelijk goedkoop:
pricewatch: Aerocool GT Black Advance Edition

Haal voor 41 euro deze goedkope voeding: pricewatch: Cooler Master B400 ver.2. Of als je later een deftige (maar energieslurpende) videokaart erin wil zetten: pricewatch: Corsair VS450 (45 euro)

Fix vervolgens ergens op tweakers een semi explosieve harde schijf voor 15 euro. Tja kans is redelijk dat hij kapot gaat, maar je kunt niet echt eisen stellen met dit budget.
In totaal ben je dan minder dan 200 euro kwijt. Ik zou de rest van het geld sparen voor een fatsoenlijke videokaart.

Mijn conclusie is als volgt: je moet als werkelijke koopjesjager te werk gaan, en dan kun je voor 200 euro makkelijk een quadcore systeem in elkaar zetten

• Sweatleek

Sweatleek

my two cents. uit leg waarom staat er onder :9 als je gpu verkoopt kan je de 40 euro + wat je krijgt voor je gpu een nieuwe GPU haalen

CPU + RAM + MOBA*V&A* (60)
8 Gb ram (16 met die van jouw) 4 cores op 2.4 die nog kan OC. Oke koeler. moba volgens mij met usb 3 maar niet zekker

PSU *V&A*(35)
Goed merk heb er zelf een in deze pc die al een tijdje mee gaat

OPSLAG *V&A* (25)
2 HHDs puur voor het feid dat de werklood kan verdeelt worden. en als er 1 stuk gaat heb je er nog 1

KAST *nieuwe* (35)
Kast zouw ik persoonlijk niewe haalen. heb je alles, ziet er mooi uit en is niet alle te duur

[ Voor 93% gewijzigd door Sweatleek op 17-02-2017 22:43 ]

confused reality

• Sir_Hendro
Alternatief is een gebruikte complete pc kopen. Genoeg aanbieders op diverse sites. Bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.nl/itm/HP...b55115:g:fQ4AAOSwtfhYobDI

i5 quad core 3.3ghz
8gb ram
500gb hdd
Radeon 6450
Win 10

• w_1r
Hey tweakers!

Ik heb een i5 2400 met moederbord gekocht voor 90eu, ik kon het dichtbij ophalen dus scheelt met reiskosten veel. Daarnaast de voeding corsair 550 en een nieuwe kast besteld. Zodat verdere uitbereiding mogelijk is wanneer ik meer geld heb.

Topic mag dus dicht. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. Jullie hebben me goed geholpen. Let the gaming begin :D

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Welke Corsair heb je gekocht? Toch niet de VS550? Want dan kun je die het beste direct terug sturen en een pricewatch: Corsair CX450M bestellen.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Er is veel advies gegeven in dit topic.
Eén hiervan was om voor de G4560 te gaan.

De chipsets van het 1151 platform ondersteunen behalve DDR4 soms ook DDR3L (low voltage) geheugen.

De TS beschikt over oude DDR3 geheugenlatten, ik vraag mij of dit goed was gegaan.
Zelf zou ik dit hebben afgeraden.

TS vroeg al om een topic-slotje, maar noemde het nog even voor toekomstige lezers in dezelfde situatie.
Pagina: 1