CM Quickfire XT (brown switches) defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:41
Mijn vraag

Ik ben bezitter van een (helaas) niet meer goed functionerend mechanisch toetsenbord, enige tijd geleden met een kleine interne verhuizing is mijn toetsenbord gevallen en sindsdien doet een hele lading toetsen het niet meer. Het probleem beperkt zich echter tot 3 gebieden waar een vorm van logica in zit die gezien de val eigenlijk heel onlogisch is.

Nu vraag ik mij af, zijn er meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben en hier een oplossing voor hebben?
noot hierbij: Het vervangen van de switches heb ik overwogen maar gezien de hoeveelheid lijkt de aanschaf van een nieuwe plank mij dan dan een betere optie.. :X

de defecte delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhTU8W5gmmgAmDvZEbeeMzJH/medium.jpg
het betreft dus de
1 2 3 7 8 =
Q W E I O ]
A S D K L
Z X C , .
toetsen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zonder resultaat: even met de stofzuiger alle troep eruit. vervolgens de boel grondig geinspecteerd op gebroken verbindingen, losgeraakte solderingen, overige schade (muv een beurse plek op de hoek aan de uitwendige behuizing) niks kunnen vinden
Mocht er iemand zijn die weet hoe ik dit probleem zelf kan verhelpen zonder direct een nieuwe plank aan te schaffen _/-\o_ ik hoor graag van u

mvg Gijs

Alle reacties

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:26
Toetsen vervangen gaat daar niet aan helpen. Een aantal kolommen van de matrix zijn door de val uitgevallen. Daardoor doet een hele rij toetsen het niet meer. Dit is ofwel een breuk in de lijn op de PCB onder de toetsen of in de bekabeling richting de controller. Zie reviews: Mechanische toetsenborden: top voor tweakers, nachtmerrie voor colle... voor uitleg over hoe de toetsen uitgelezen worden, dan zul je begrijpen waarom het niet meer werkt en dat je beter je hele toetsenbord kunt vervangen.