Toon posts:

Nog mensen met MSI K7T 266 pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redelijk groot probleem!
Als ik mijn via agp driver dat bij mijn mobo zat installeer in standaard mode dan krijg ik met het progje wcpuid bij agp info te zien dat de supported agp transfer rate 1x is en current ook 1x(in mijn bios staat agp 4x wel aan),als ik deze driver installeer in turbo mode krijg ik bij supported 1x,2x en 4x en bij current ook 4x maar als ik een d3d programma opstart zoals bvb 3dmark 2001 crasht mijn pc na 5 seconden,met d3d games hetzelfde(project igi bvb)
Hetzelfde probleem doet zich voor met de via agp 4x/133 driver,in turbo loopt het boeltje vast maar heb ik wel supported 1x,2x en 4x en current 4x,in standaard krijg ik bij het opstarten van windows flashy kleurenscherm en zie ik niks...Als er iemand raad weet ik heb zelfs met de laatste nieuwe via drivers geprobeerd en zou toch graag agp 4x mode hebben zonder te crashen.Is het misschien iets in de bios dat ik moet aan of uit zetten ik weet het echt niet.
Nog ff mijn systeem:Athlon 1400/266fsb,msi k7t266 pro mobo,256 DDR ram,Geforce DDR 32 mb(creative anhilator pro),sb live dat is het zowat net nieuw gekocht :'( ik hoop dat iemand me kan helpen
Thx

Ps: admin delete die andere topic maar hoor,deze is vollediger.

Verwijderd

ik heb een msi K7T pro 266 maar dit probleem is inderdaad erg vaag..probeer eens een nieuwe bios..(zijn er ondertussen alweer een hoop uitgebracht) klinkt mischien raar, maar probeer t eens zonder de soundblaster live, schijnt dat die af en toe conflicten veroorzaakt op dit bord..

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

hmm inderdaad een vaag probleem
probeer eens in de bios pci master read caching uit te zetten.
khoor vaker dat dat helpt

suc6

Verwijderd

Ik heb ook die MSI K7T 266. En inmiddels aardig wat ervaring met die 4 in 1 drivers.

Wat ik je aanraadt.

1) Zet in de bios alle setting gewoon op standaard.

2) Ga daarn alles bijlangs. Zet onnodige randapperatuur aansluitingen uit. Dus je com poorten enz. enz. Zonodig ook ide controllers die je niet gebruikt.

4) Zet zoveel mogelijk setting op auto. De de agp mode enz enz.

5) Probeer de laatste V 4 in 1 drivers. 4.32 meen ik. En instaleer die eens zonder de INF 1.20. Dat gaf bij mij ongelooflijk veel problemen. Eigenlijk maar één probleem: windows wou niet meer opstarten. En ik kon het met geen mogelijkheid meer goed krijgen.

6) Het gaat dus om een videokaart probleem. Test je settings zonodig ff met 3dmark. Deed ik ook elke keer. Kijken of het wat uit maakr die 4x mode.

7) Haal die SBLive er ook eens uit. Dat was ook een bottleneck bij mij. Met die SBLive erin kon ik ook niet meer booten vanaf die WinME bootdisk met cdrom ondersteuning. Ook vaag probleem. Maar ik heb inmiddels zo'n Terratec gekocht. Nu gaat alles wel weer goed.

8) Nog een puntje die 12.90 detonator deed ook raar bij mij. Geen OpenGL support ineens. 12.60 liep het beste.

9) Als die 4 in 1 4.32 nog raar doet. Probeer dan die bijgeleverde versie op de MSI cd. Is 4.29 Volgens MSIHardware.com moet die 4.31 final nog behandeld worden als een beta. Maar goed het gaat erom of het werkt of niet.

Dat was zo beetje alles wat geprobeerd heb.

Verwijderd

Laat ik met mijn MSI 694D Pro mainboard nou exact het zelfde probleem gehad hebben....

Ik heb het toen als volgt opgelost...

In je BIOS settings vindt je bij Advanced Chipset een optie om de AGP Driving value in te stellen. Deze staat standaard op AUTO, zet deze op MANUAL en speel vervolgens eens een beetje met de AGP driving value.

Bij mij doet hij het prima met de waarde B6, maar ik heb ook personen gesproken die de waarde E7 adviseren voor een athlon. Ik heb toen alle combo's geprobeerd zo'n beetje :+

Succes!!!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
die drivingstrenghts zijn je mA's door je AGP poort. teveel en vooral te lang is slecht zo niet dodelijk...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog altijd niet gelukt :'(,nochthans op mij oude slot A mobo van aopen met athlon 500 gaat de 4x agp met dezelfde 3d kaart wel....het is wel een andere via chipset...ik weet niet of dat iets uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Is er toevallig niet iemand die deze settings al heeft aangepast en wat was het resultaat dan?

Verwijderd

Als 3D-mark 2001 crashed, hiervoor bestaat een patch van amd.

http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Greetz martin

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor hij crasht in alle direct 3d toepassingen :'(
Heb de indruk dat dit msi mobo een slechte koop is geweest,niets dan problemen mee...

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 23:33 schreef Melio het volgende:
Nee hoor hij crasht in alle direct 3d toepassingen :'(
Heb de indruk dat dit msi mobo een slechte koop is geweest,niets dan problemen mee...
Dit komt me bekent voor.. ik heb tot nu toe ook alleen maar problemen. Zonder mijn 3com nic en sblive is eht nog wle te doen

Verwijderd

De laatste BIOS versie schijnt het hangen van 3Dmark op te lossen. Het SBlive en 686B (southbridge) verhaal is al laaang opgelost door een BIOS update.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn bios ook maar is updaten zeker....ik zit nog me de originele van bij het mobo...zou dan ook het feit dat me optical usb mouse soms uitvalt opgelost zijn?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
hmm, heb je misschien iets in het PCI slot zitten wat direct onder je agp slot zit?? sb live of netwerk kaart bijvoorbeeld. Probeer deze eens in een andere te stoppen. Heb namelijk gehoord dat de PCI onder de AGP het best leeg kan zijn ( weet niet of het werkt ) succes ermee.

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Ja men sb live zit eronder....maar zou dit echt helpen?Lijkt me raar....

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
probeer maar eens, ik heb het gehoord dat het kan helpen. bovendien, heb je iets te verliezen?

ps: hoe zit het met de warmte van dat ding enzo? word ie op 4x ofzo niet te warm?

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Heb em nog niet op 4x agp laten staan want dan crasht alles dus nu staat ie op 2 x en cpu wordt zo'n 55°C....kutpc :'(

Verwijderd

Hier heb je een link naar het laatste bios.

http://www.msihardware.com/files/k7t266/6380-141.zip

En als ik jou was zou ik ook de laatste via driver 4.32 downen, deze bevat gelijk fix agp driver 4.05c.

http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1

Greetz Martin.

Verwijderd

Topicstarter
Thx,ik zou de usb filter driver en de 686b bugfix voor sblive ook moeten hebben maar de links gaan niet :'(

Verwijderd

Hmmm ik heb totaal geen problemen gehad..
Draai onder win2000 op een lekker overgeclocked systeempje!! met 52 graden
Verder zit er een sb live in op de 1 na laatste slot

Verder de nieuwste bios 1.41 geloof ik

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal men bios ook maar is updaten dan zeker....en ik zit met win 98.. misschien ook is 2000 pakke...

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet nog iemand met zelfde mobo+win98+creative geforce anhilator pro?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48
He Melio, heb je dat ook als je je USB optical hebt ingestoken dat pc vast hangt booten? Voor de rest heb ik geen problemen met mijn MSI mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat neb ik niet....al de rest heb ik wel ;(

Verwijderd

Topicstarter
Zou mij geforce DDR misschien te oud zijn voor de rest van systeem zodat adp 4x crasht?

Verwijderd

Ik blijf erbij dat het aan je AGP driving value ligt... zelf ben ik ook 3 maanden bezig geweest om het op een andere manier op te lossen.....

En wat betreft die mA die je door je agp slot jaagt........ je bent een tweaker of niet toch????? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is dat er zeer veel agp driveing values zijn en ik niet de moed heb om ze allemaal te testen tenzij iemand de juiste kan geven?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

probeer de volgende waardes eens
68,DA,EA,CB,6A,CE
dit zijn de bekenste

al met pci master readcaching gespeelt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx,nee met die pci dinges nog niets gedaan nee...;;

Verwijderd

de waarde E7 kom je ook vaak tegen bij athlons. en bij mij doet B6 het heel goed.

Gewoon testen met 3dmark.... loopt ie vast dan agp-driving value iets aanpassen...

succes!! *D

Verwijderd

Ook een een K7T 266 PRO (raid), en mijn Microsoft optical muis (via usb, port1) hangt ook steeds 3 sec. lang. En dat na een minuut of 6 elke keer...

Zelfs in unreal tournament heb ik dat probleem!!!

Ik heb nu maar mijn muis (via dat groene verloopje) op de ps2 port gehangen, maar nu blijft mijn rode ledje branden terwijl mijn pc uit is....tja

muis hangen - ledje aan? welke van de twee?

• Albinoraptor
Crazy taxi, ik heb van MSI-NL door gekregen dat er iets mis is met die moederborden(oud model) Zij zeggen terug brengen naar leverancier.

Verwijderd

Topicstarter
He albino meen je dat nou? is er iets mis met die mobo's?????

• Albinoraptor
Ja als je wil kan ik je de confersatie tussen mij en MSI wel effe doorsturen per mail. Kijk maar eens hier, staat iets over fout gezet Resistortje. Als je dat hebt, terug brengen.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:00 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ook een een K7T 266 PRO (raid), en mijn Microsoft optical muis (via usb, port1) hangt ook steeds 3 sec. lang. En dat na een minuut of 6 elke keer...
Dit probleem heb ik dus ook. Ik heb een logitech mouseman aan de usb poort hangen. En inderdaad om de 5 minuten ofzo blijft ie even hangen. Zeer irritant.

En als ik te heftig bezig ga met programma's gaat ie compleet vastlopen. Maar alleen als i mijn PCTV Vision proggie aan heb.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 10:28 schreef Albinoraptor het volgende:
Ja als je wil kan ik je de confersatie tussen mij en MSI wel effe doorsturen per mail. Kijk maar eens hier, staat iets over fout gezet Resistortje. Als je dat hebt, terug brengen.
Dat stukje heb ik al eerder gelezen. Wat me nu nog niet duidelijk is, wat voor een problemen die resistor veroorzaakt. En weet iemand waar ik foto kan vinden hierover zodat ik eht eens kan gaan bekijken.

• Albinoraptor
Foto's staan bij dat stukje. Maar volgens mij(weet het niet zeker) heeft de resistor niets te maken met die USB problemen.
Zie hier mail van MSI. :

L.S.,

Some components need to be changed to a different value. It requires
some skill but more importantly it requires the right components. So you
can not do it yourself.

Best regards,

Ruudt Swaanen
Customer Service Dept.
ruudt@msi-computer.nl

-----Original Message-----
Sent: Tuesday, 26 June, 2001 15:52
To: ruudt@msi-computer.nl
Subject: RE: Restart with USB-mouse.

Is it possible to do it my self or is it a difficult modification?
(A asked it on some newsgroups and the said it could be de powersuply)
Greetings
Gijs

>From: ruudt <ruudt@msi-computer.nl>
>Subject: RE: Restart with USB-mouse.
>Date: Tue, 26 Jun 2001 14:13:12 +0200
>
>L.S.,
>
>It's a signal quality issue. The older motherboards need some
>modifications.
>
>Best regards,
>
>Ruudt Swaanen
>Customer Service Dept.
>ruudt@msi-computer.nl

>-----Original Message-----
>Sent: Tuesday, 26 June, 2001 13:57
>To: ruudt@msi-computer.nl
>Subject: RE: Restart with USB-mouse.
>
>So no problem with other hardware (conflicts) ?
>Greetings
>Gijs
>
> >From: ruudt <ruudt@msi-computer.nl>
> >Subject: RE: Restart with USB-mouse.
> >Date: Tue, 26 Jun 2001 08:37:37 +0200
> >
> >L.S.,
> >
> >According to my information it only affects the USB1 and USB2 port,
>port
> >3,4,5,6 should be OK.
> >Please return it to your supplier.
> >
> >Best regards,
> >
> >Ruudt Swaanen
> >Customer Service Dept.
> >ruudt@msi-computer.nl
> >
> >-----Original Message-----
> >Sent: Monday, 25 June, 2001 20:16
> >To: ruudt@msi-computer.nl
> >Subject: RE: Restart with USB-mouse.
> >
> >I bought it in Germany, do they just take it back?
> >Or do I have a problem returning it?
> >En whats excactly wrong? Is it the 3th USb port, or the other.
> >Thx again.
> >Greetings
> >Gijs
> >
> > >From: ruudt <ruudt@msi-computer.nl>
> > >Subject: RE: Restart with USB-mouse.
> > >Date: Mon, 25 Jun 2001 12:32:01 +0200
> > >
> > >L.S.,
> > >
> > >There has been a USB problem on early K7T266 Pro (MS-6380)
> >motherboards.
> > >Please exchange the motherboard.
> > >
> > >Best regards,
> > >
> > >Ruudt Swaanen
> > >Customer Service Dept.
> > >ruudt@msi-computer.nl
> >
> > >-----Original Message-----
> > >Sent: Sunday, 24 June, 2001 12:59
> > >To: market@msi-computer.nl
> > >Subject: Restart with USB-mouse.
> > >
> > >When I plug in my USB logitech mouse (optical), my computer restart
> >just
> > >
> > >before entering windows.
> > >Do you know what's wrong. I think it's the PC-2-PC thing.
> > >My system :
> > >TB1.33
> > >MSI kt7-266 pro
> > >256 Mb DDR corsair
> > >Asus 8200 GF3
> > >Terratec Xfire.
> > >Already thanks
> > >Gijs
Pagina: 1