Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Recente nieuwbouw woning van ons moet beveiligd worden. 2 camera's, 2 deur / ruit sensoren, luide piep als die gebroken is met melding naar telefoon en politie. Heb nader geïnformeerd bij bedrijven en die komen met zeer dure opties aanzetten. Nu hoorde ik de mogelijkheid van bepaalde plug en play beveiligingssystemen (die je bijv aan je ramen en duren kan monteren zonder veel poespas). Grote logge Zmodo systemen zijn niet wat ik nodig heb, het moeten gelikte all-in-one systemen zijn.

Ik vroeg me af welke dat zijn en of iemand ervaringen geven. Zou er ook extra willen uitgeven voor beveiligingscamera's als optie. In het grote beveiligingscamera's werd verwezen naar domotica vandaar dit verhaal.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11 16:31
Er zijn simpele draadloze instap alarmcentrales welke allemaal via een App werken en meldingen geven.
Uit te breiden met extra sensoren, detectoren en camera's.
Kijk eens bij Klik-Aan-Klik-Uit, Woonveilig, of de iets duurdere maar bi-directionele Honeywell "Le Sucre" serie.

Wil je echt goede HD beveiligingscamera's dan zou ik dit apart van de alarmcentrale aanschaffen.
Hikvision heeft goede dome camera's van 1.3 tot 5 Megapixel met tal van ingebakken software opties.
Dit zijn echter wel prof dome camera's van af ca. €300,00-€400,00 p/st dus geen Makro rommel, etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Theo74 op 15-02-2017 20:29 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11 07:48
Kijk eens naar de oplossingen van MyFox (recent overgenomen door Somfy) Hun beveiligingscamera heeft een sluiter voor de lens. Dus wanneer je thuis bent dan is de lens helemaal afgesloten. Aan de ander kant is hun beveiligingscamera een van de drie beveiligingscamera's, uit een Duits onderzoek, als meest veilig uit de test gekomen. Ook hebben ze een alarmcentrale dienst die je elk moment in en uit kunt schakelen. Wel zo handig bijvoorbeeld tijdens vakanties. Verder Plug&Play en koppelingen met IFTTT.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter
Kenmar schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:14:
Kijk eens naar de oplossingen van MyFox (recent overgenomen door Somfy) Hun beveiligingscamera heeft een sluiter voor de lens. Dus wanneer je thuis bent dan is de lens helemaal afgesloten. Aan de ander kant is hun beveiligingscamera een van de drie beveiligingscamera's, uit een Duits onderzoek, als meest veilig uit de test gekomen. Ook hebben ze een alarmcentrale dienst die je elk moment in en uit kunt schakelen. Wel zo handig bijvoorbeeld tijdens vakanties. Verder Plug&Play en koppelingen met IFTTT.
Dankje! Ik heb de adviezen van bovenstaande bekeken en MyFox lijkt voor mij het meest aantrekkelijk. Somfy uiteraard bekend merk. Werkt de camera van MyFox ook 's nachts achter het glas van het raam, naar buiten toe? M.a.w. werkt nightvision ook achter je raam voor buiten? Weet iemand dit? Dan hoef ik niet te boren.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• DB LucF
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-11 21:50
Camera's achter ramen, niet aan beginnen. Ten eerste vervormt het en krijg je sowieso reflecties als het licht binnen aan is. Ten tweede werken IR stralers niet door ruiten heen dus moet je buiten alsnog een IR lamp ophangen, die kabel is dus toch nodig.
Mijn advies is in ieder geval om voor buiten ook buitencamera's te gebruiken, geeft het beste resultaat.
Voor wat betreft merken/typen kan ik je niet echt adviseren, al zou ik het CCTV en alarmsysteem gescheiden houden. Op het moment dat er iets gebeurd, hoe moeilijk is het om een "event" tussen beide systemen waar de tijd van gelijk loopt (beide synchroniseren met NTP) te matchen?
Volledig geïntegreerd systemen kosten vaak een veelvoud.

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11 07:48
Cyb3, ik ga het voor je navragen. Ik heb namelijk ooit een demo gehad van een MyFox distributeur. Hij liet mij toen live beelden zien van zijn thuissituatie waaronder ook beelden van buiten. Voor zover ik weet is de MyFox camera een binnencamera. Ik zal navragen of je een buiten camera (van een andere merk) kunt aansluiten op hun alarm systeem en hoe het precies zat met de beelden van buiten etc.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11 16:31
Er bestaan inderdaad al langer camera's welke reflectie van een raam softwarematig corrigeren.
Het probleem met IR licht van achter een raam is niet op te lossen.
Dan zou ik voor een meer licht gevoelige camera kiezen welke 's nachts ook goed beeld geeft.
Echter schiet je dan wel naar het hogere segment en kun je niets met de hobby oplossingen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Melding naar politie gaat je sowieso niet lukken, hoogstens naar een PAC (particuliere alarmcentrale) die jou of een bewakingsdienst dan weer op belt.

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1