Toon posts:

Vragen over NAD L 40

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vragen,
Dag allen, ik heb vandaag een NAD L 40 CD - Receiver gekocht, mijn eerste eigen kennismaking met dit merk.
Twee vragen heb ik hierover eentje over de werking en eentje m.b.t. een accessoire
1.Het apparaat staat in de modus "protect" naar mijn idee omdat er nog geen bruggen in de ingangen op de achterzijde zitten, weet iemand hoe ik hem toch kan ontgrendelen.
2.Deze aankoop is zonder afstandbediening, weet iemand of er een universele NAD is, of wellicht er zelf eentje ongebruikt heeft liggen?
Alvast bedankt voor de te nemen moeite!
Rein Hoornstra
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Welke bruggen bedoel je? Als ik zo naar de achterzijde van de NAD kijk zijn er geen in- dan wel ouputs die nog aan elkaar gelinkt moeten worden. "Protect" is niet echt een modus of een setting die je kan ontgrendelen. Het is - zoals de naam doet vermoeden - veelal een melding als er iets niet lekker gaat met de aansluiting van de speakers. Raken de draden elkaar toevallig aan en/of is het geheel wel goed aangesloten op de terminals? Heb je het device werkend gezien? Anders zou er mogelijk nog iets intern niet lekker kunnen zijn.

Voor de remote zal je aan de hand van het typenummer moeten zien of ze nog te bestellen zijn of anders een universeel exemplaar aanschaffen. Op het forum vragen of iemand er nog ééntje heeft is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:17
Die NAD schiet in de protect mode om ervoor te zorgen dat er niet nog meer kapot gaat intern, het zou zo maar kunnen dat de voeding stuk is of dat hij een korte piek heeft moeten opvangen en dat niet kon. Normaal gesproken zou de protect mode er weer af moeten gaan als je de stroom er even helemaal af hebt gehad. (Stekker uit het stopcontact) Als hij daarna direct weer in de protect springt heb je een uitdaging waarvan je je moet afvragen of het de moeite van het (laten) repareren nog waard is). De remote zul je moeten zoeken op internet.

Verwijderd

Topicstarter
dank beide voor jullie reacties, sorry voor het schenden vd spelregels, dit was mijn eerste maal op dit forum.
Heb hem inderdaad vd spanning gehaald en nu blijkt er dat er op een kanaal geen signaal meer is.
Lastig om de afweging te maken hem ter reparatie aan te bieden, is optisch als nieuw, maar technisch helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Aankloppen bij de verkopende partij en melden dat het product niet goed is.

Volgens mij hoeven er geen brugjes in, er is enkel een pré out.

[ Voor 31% gewijzigd door ronnie vd op 20-02-2017 09:12 ]