Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jeroentje22
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-07 11:28
Hallo!
2 weken geleden is mijn telefoon in de gootsteen gevallen, en was hij stuk.
Ik heb toen de verzekering gebeld, en die zeiden dat het onder de inboedel viel. (ik dacht toendertijds dat hij total-loss was)
Maar na een paar dagen begon hij weer te trillen, en ben ik dus naar een reparatiewinkel gegaan.
Daar bleek dat alleen het scherm kapot was gegaan.
Nu is mijn vraag, valt het ook onder de verzekering als hij niet total-loss is?

Alvast Bedankt,
Jeroen

Beste antwoord (via Jeroentje22 op 15-02-2017 19:53)

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Dat hangt helemaal van je inboedelverzekering af.
Dus die moet je checken of vragen aan je verzekeraar of tussenpersoon.
Vergoeding hangt dan meestal ook nog af van de leeftijd van het mobieltje.

Bij mij werd een schermreparatie volledig vergoed (200 euro) nadat ik mijn 2 weken oude mobieltje had laten vallen in de badkamer.
Hoefde niets op te sturen, alleen even te bellen wat de kosten waren en 3 dagen later stond het op de rekening.

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Į\_(ツ)_/Į

"valt het ook onder de verzekering als hij niet total-loss is"
Wat zei je verzekering toen je ze dit vroeg?

39

• Jeroentje22
Ik heb het nog niet gevraagd. maar ze zeiden dat als hij total loss was dat hij dus wel onder de verzekering viel.

• mell33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
quote:
Jeroentje22 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:42:
Ik heb het nog niet gevraagd. maar ze zeiden dat als hij total loss was dat hij dus wel onder de verzekering viel.
Dan valt een reparatie er ook onder, het gaat namelijk vaak om de oorzaak die verzekerd is.
Vraag dit hun maar even.

• Jeroentje22
quote:
mell33 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:46:
[...]

Dan valt een reparatie er ook onder, het gaat namelijk vaak om de oorzaak die verzekerd is.
Vraag dit hun maar even.
Oke bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Bij mij werd een schermreparatie volledig vergoed (200 euro) nadat ik mijn 2 weken oude mobieltje had laten vallen in de badkamer.
Hoefde niets op te sturen, alleen even te bellen wat de kosten waren en 3 dagen later stond het op de rekening.

• Jeroentje22
quote:
barber schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:48:

Ik ga morgen inderdaad bellen, ik denk nu ook dat het wel verzekerd wordt.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:09

P_Tingen

omdat het KAN

Veel verzekeringen hebben tegenwoordig een eigen risico voor telefoons omdat die wel erg vaak worden aangeboden, dus voor jezelf even beslissen of het je dat waard is.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zeker weten dat je aan zo'n telefoon alleen het scherm laat repareren? De kans is vrij groot dat het ding alsnog vroegtijdig defect raakt door waterschade. Dan zit je voor nu even met een gerepareerde telefoon, die na bijv. een half jaar alsnog weggegooid kan worden. Garantie ga je dan natuurlijk niet meer krijgen en voor de verzekering is het afgehandeld. Wat dan?

Je kan delicate elektrische apparatuur beter gewoon afschrijven bij waterschade.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• DeveloperNL
  • Laatst online: 20:51
Ik kreeg niets vergoed, toen mijn 6 weken oude (gelukkig niet zo dure) mobieltje in de wasmachine zat. Dit viel volgens mijn verzekeraar onder de all risk verzekering (die een stuk duurder is) en niet de inboedelverzekering die ik had.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Jouw verzekering kan jou prima vertellen of dit gedekt is, wij niet. Je zult dan ook echt daar moeten informeren. Daarom sluit ik dit topic. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:55
quote:
Krisp schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:36:
Jouw verzekering kan jou prima vertellen of dit gedekt is, wij niet. Je zult dan ook echt daar moeten informeren. Daarom sluit ik dit topic. :)
Nu nog sluiten. :9

Modbreak:
Check. ;)

Krisp wijzigde deze reactie 17-02-2017 09:43 (4%)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*