Toon posts:

Gamecube op Beamer/projector of nieuwere TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb uiteraard zelf wat gegoogled maar ben geen expert op het gebied van kabels en wordt niet veel wijzer van alle verschillende kabels. Het enige dat me duidelijk lijkt te worden is dat het erg lastig wordt.

We willen zoals vroeger weer eens een Mario Kart toernooitje houden met een aantal vrienden, en waren dus van plan een beamer te huren. De verhuurder vroeg wat voor apparaat er op zal worden aangesloten en toen werd het lastig.

De meeste nieuwere beamers lijken vooral via VGA en/of HDMI te werken, terwijl de gamecube alleen de witte/gele/rode tulpstekkertjes heeft? Mijn vraag is dus, is het mogelijk om de gamecube kabels toch op een VGA aansluiting aan te sluiten via tussenkabels oid?

Als dat te moeilijk blijkt is mijn samsung tv de volgende optie. Hierbij kreeg ik een stekkertje met aan de ene kant een rode/gele/witte aansluiting (female) die samenkomen in een 3.5mm jack die ik op de tv kan aansluiten. Zou dit voldoen om de gamecube aan te sluiten?

Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is, anders hoor ik het graag. In ieder geval bij voorbaat dank!

Romeo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gebruik je een verloopstekker? google op gamecube to vga / hdmi etc. ?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:53
Moet het per se op een GameCube gespeeld worden? Voor de Wii is er een verloopje naar HDMI verkrijgbaar en kun je eenvoudig een moderne beamer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

scart to hdmi

heb er zo 1 besteld en werkt goed.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:41:
Gebruik je een verloopstekker? google op gamecube to vga / hdmi etc. ?
Ik gebruik nog niks. Zoiets is inderdaad wat ik dacht te zoeken maar ergens las ik dat gamecube niet zelf de technologie bezit om AV naar VGA te converten?
hcQd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:47:
Moet het per se op een GameCube gespeeld worden? Voor de Wii is er een verloopje naar HDMI verkrijgbaar en kun je eenvoudig een moderne beamer aansluiten.
Kan je gamecube spellen op een Wii spelen? Dat zou een optie zijn in ieder geval, een Wii heb ik nog ergens liggen. bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:54:
Kan je gamecube spellen op een Wii spelen? Dat zou een optie zijn in ieder geval, een Wii heb ik nog ergens liggen. bedankt voor de tip.
Mogelijk. Als je Wii een klepje heeft met daaronder 4 aansluitingen voor GameCube-controllers en twee geheugenkaarten, dan wel.
Pagina: 1