(semi)Pro Soundcard voor Buzz/MIDI, welke?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Mijn trouwe AWE64 heeft zijn beste tijd wel gehad, ik ben nou al een tijdje bezig met muziek maken en ik wil nou wel eens wat beters, op dit moment gebruik ik alleen BuzzTracker, maar ik wil binnen een maand ook 1 of meerdere synthesizers kopen.

In het begin wil ik zowel BuzzTracker als de synths gebruiken, waarschijnlijk ga ik dus de output van de synths opnemen via de geluidskaart en dan via CoolEdit Pro of SF Vegas afmixen. Misschien dat ik eventueel de synths door VST of Buzz effecten ga routen, maar ik weet niet zeker of dat dat de geluidskwaliteit ten goede komt.

Ik zat zelf te denken aan een TerraTec EWX 24/96, schijnt heel erg 'stil' te zijn en heeft ook Optische uitgangen, wat later altijd nog handig kan zijn, maar misschien zijn er betere kaarten?

iOS developer

• BikkelZ
Klopt het trouwens dat je met ASIO verschillende geluiden uit je PC aparte uitgangen kunt laten gebruiken, dus bijvoorbeeld bas door uitgang 1, percussie door 2, enzovoort?

Als dat het geval is, moet dit in ieder geval ook met die kaart kunnen.

iOS developer

Verwijderd

Asio drivers zijn bedoeld om de latency in o.a. cubase omlaag te krijgen. Of je verschillende uit aparte uitgangen sturen hangt van je software af en natuurlijk je geluidskaart (het aantal ins & outs)

De Ews 24/96 is voor de lage prijs een erg goede kaart en kam 'm je zeker aanraden. Tuurlijk zijn er betere kaarten maar daar betaal je dan ook veel meer voor!

Verwijderd

beetje late reactie misschien, maar als je echt iets heel vets wil, kijk dan op www.creamware.com voor de PULSAR II (wel 3000 piek....) 20 I/O 6 vette dsp chips en heeeeeel veel supervette virituele synths (soort buzz maar dan echt vet). check m maar eens

mzzls

da kev

• BikkelZ
Ik moest ff in mijn ogen wrijven toen ik deze thread weer terug zag :?

Ik weet dat de Pulsar een vette kaart is :9 en ik weet dat de Alesis Andromeda een vette synth is :9~, maar mijn budget staat dit helaas niet toe :(

Ondertussen heb ik alweer mijn Terratec EWX binnen, dus moet ik het daar maar ff mee doen.

offtopic:
Die gasten van Informatique zijn snel zeg

iOS developer