Mijn vraag: Waarom krijg ik geen beeld uit mijn monitor bij het opstarten van mijn vernieuwde pc. Ik zie werkelijk helemaal niets op de monitor. Ik heb dit moederbord speciaal gekocht omdat ik wist dat het eerder bestelde moederbord met B150 chipset een BIOS-update nodig had om het deze nieuwste generatie Kaby Lake Pentium uit de voeten te kunnen. De beschrijving op de MSI site claimt dat dit bord gschikt is voor de 7e generatie processoren, dus hiervoor gekozen op aanraden van de computerzaak. De processor is genoemd als ondersteunde processor voor dit moederbord. Kan het zijn dat ook dit moederbord een BIOS update nodig heeft. (Omdat ik niets zie kan ik ook niet zien welke BIOS wordt gebruikt)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een moederbord MSI B250M PRO-VDH, tezamen met een Pentium G4560 processor, en 2x 4 gigabyte Crucial DDR4 geheugen. Ik heb het moederbord gemonteerd, en aangesloten op de relevante aansluitingen in de kast. ATX, extra voedingstekker, processorkoeler etc.
Bij het aanzetten lichten een aantal leds op, de koeler begint te draaien, de tweede harddisk naast de SSD begint te lopen, ik zie het groene lampje van de dvddrive een aantal keren oplichten.
De monitor is een LG, aangesloten via DVI. Afgezien van het vernieuwde moederbord, met processor en geheugen, hebben de componenten in de desktop probleemloos gefunctioneerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
DVI kabel omgewisseld, monitor omgewisseld, HDMI-aansluiting geprobeerd op twee monitors. In alle gevallen volstrekt geen beeld. Alle aansluitingen aan de hand van de manual van het bord nagelopeen
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een moederbord MSI B250M PRO-VDH, tezamen met een Pentium G4560 processor, en 2x 4 gigabyte Crucial DDR4 geheugen. Ik heb het moederbord gemonteerd, en aangesloten op de relevante aansluitingen in de kast. ATX, extra voedingstekker, processorkoeler etc.
Bij het aanzetten lichten een aantal leds op, de koeler begint te draaien, de tweede harddisk naast de SSD begint te lopen, ik zie het groene lampje van de dvddrive een aantal keren oplichten.
De monitor is een LG, aangesloten via DVI. Afgezien van het vernieuwde moederbord, met processor en geheugen, hebben de componenten in de desktop probleemloos gefunctioneerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
DVI kabel omgewisseld, monitor omgewisseld, HDMI-aansluiting geprobeerd op twee monitors. In alle gevallen volstrekt geen beeld. Alle aansluitingen aan de hand van de manual van het bord nagelopeen
[ Voor 8% gewijzigd door jwvanwijngaarden op 15-02-2017 19:10 . Reden: Spelfouten ]