-
[ Voor 99% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:35 ]
[ Voor 99% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:35 ]
[ Voor 99% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:37 ]
Diverse dingen in gang gezet, maar ik heb geen vertrouwen in een snelle oplossing. Ik heb bovendien al voor twee rekeningen de roodstand maximaal benut. Ik zoek het nu met name in de informele sector.t_captain schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:27:
Heb je RVO aanvragen lopen?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Tja, dat is een dingetje... Ik heb jarenlang gebankierd bij een lokale vestiging van de Rabobank, maar daar kreeg ik niet bepaald de handen op elkaar. Dat heeft te maken met de complexe materie waarmee ik bezig ben. Het is wat minder tastbaar als bijvoorbeeld het in- en verkopen van auto's. Ik heb wel een kredietfaciliteit, maar meer dan 3k is dat niet.BCC schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:48:
Wil de bank het je niet lenen als je bedrijfsplan overlegd?
Sparren met een professional, face-to-face. Denk dat higherlevel.nl een betere community is om iemand te treffen die je verder kan helpen.mind123 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:57:
Wat zouden jullie doen?
Owner of http://scorpei.com/
[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 15-02-2017 20:16 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Burp
De KVK zelf niet. Die verwijst je keurig naar andere instanties, zoals bijvoorbeeld de gemeente. Daar kun je een beroep doe, maar gelukkig duurt het maar 13 weken voordat je een antwoord krijgt.Fiber schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:15:
Kan de KvK niks voor je betekenen...?
Ik niet. Jij? :-)Geen rijke suikeroom die je even uit de brand kan helpen?
Vanzelfsprekend al gedaan, maar ook dat duurt even natuurlijk.Bezwaar aantekenen bij de belastingdienst en zo uitstel krijgen...?
Die vraag heb ik voor mezelf intussen beantwoord. De keuzes die ik in 2015 heb gemaakt en de investering die ik toen heb moeten doen, hebben ervoor gezorgd dat ik nu iets in handen heb wat goud waard is. Het punt is: ik heb het in handen, kan het al toepassen, maar helaas nog niet op grote schaal. Levensvatbaarheid op de lange termijn is geen probleem. Maar ik ga niet mijn huidige reputatie te grabbel gooien omwille van een bokkige Belastinginspecteur. Dan heeft de rest ook geen zin meer .supreme tweaker schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:55:
Eigenlijk stel je twee vragen
1) Hoe kan ik mijn onderneming financieel gezond krijgen?
Ik ben dus op zoek naar wat tijdelijke liquiditeit.2) Hoe zorg ik dat ik niet failliet ga op de korte termijn
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Daar staat tegenover dat in prive lenen in Nederland niet bar lastig is. Het gaat hier om een lousy 8k. Het enige wat je nodig hebt om dat gestort te krijgen is iets van inkomen.t_captain schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:09:
Banken in Nederland heb je niet veel aan. Iets met een paraplu als de zon schijnt. Heeft alles te maken met ons systeem van hypothecaire zekerheden, de facto preferenter dan de preferente crediteuren.
Gevolg is structurele onderkreditering van jonge bedrijven met groeipotentieel (maar nog zonder veel vaste activa) en structurele overkreditering van bedrijven in hun laatste dagen (zonder potentiëel maar met veel activa uit het verleden).
Ik zou in jouw positie meer verwachten van een investeringspartner / stille vennoot dan van een bank.
Contact zoeken met de belastingdienst! Daarbij komt het op mij wat bijzonder over dat een overeengekomen betalingsregeling eenzijdig is opgezegd. Veelal gebeurt dit alleen als je je niet houdt aan de gemaakte afspraken. Wat staat er precies als reden in de brief waarin de kennisgeving omtrent het beëindigen van de regeling staat?mind123 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:57:
In 2016 heb ik namelijk een betalingsregeling getroffen met de Belastingdienst, over de periode 2015-2016. Helaas is die regeling eenzijdig ontbonden. Men vond dat de vorderingen te summier waren, terwijl ik toch een 800 euro per maand extra afboek.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Jazeker. Ik stuur je een PM.Rukapul schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:05:
Heb je een overzicht van liquiditeitsontwikkeling voor de komende periode op basis van verwachte cash flows?
Kun je een van de klanten niet bewegen om mee te investeren in ruil voor toekomstige korting?
Ik kan niet alles hier neerzetten... In om overigens wel.F_J_K schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:08:
Je lijkt inderdaad vooral geen info te willen geven, alleen (zonder specifieke info, dus generiek) vragen waar geld is te halen? Lijkt me weinig kansrijk. Meer concrete info geven lijkt me zinvol.
Ik mag hopen dat dat niets geheims is. Als je business model afhankelijk is van geheimhouding heb je een probleem, omdat je toch echt de klant moet vertellen wat je hebt te bieden.
Dit.LennG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:12:
[...]
Contact zoeken met de belastingdienst! Daarbij komt het op mij wat bijzonder over dat een overeengekomen betalingsregeling eenzijdig is opgezegd. Veelal gebeurt dit alleen als je je niet houdt aan de gemaakte afspraken. Wat staat er precies als reden in de brief waarin de kennisgeving omtrent het beëindigen van de regeling staat?
Wellicht verstandig om je te laten ondersteunen door iemand die er verstand van heeft. Je accountant/adviseur misschien?
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 15-02-2017 23:55 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Heel kort door de bocht natuurlijk, maar als dit inderdaad het geval is (en je je dit niet zelf voorspiegeld want er zijn natuurlijk meer ondernemers die denken een gouden idee in handen te hebben) dan zou ik zeggen zie een investeerder te vinden. 8K is peanuts als je een beetje serieus bent en iets (wat je tegenwoordig) via een vorm van crowdfunding (nee niet direct via kickstarter, indiegogo maar via een platform als geldvoorelkaar, een bedrijfslening via credion zeg 't maar) wel op te halen moet zijn (als je idee inderdaad zo geweldig is)De keuzes die ik in 2015 heb gemaakt en de investering die ik toen heb moeten doen, hebben ervoor gezorgd dat ik nu iets in handen heb wat goud waard is.
[ Voor 12% gewijzigd door dizzytal op 16-02-2017 10:20 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Het is niets geheims, maar de muren hebben oren en de concurrentie kijkt mee. Vandaar dat ik de details alleen in klein comité deel.F_J_K schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:08:
Je lijkt inderdaad vooral geen info te willen geven, alleen (zonder specifieke info, dus generiek) vragen waar geld is te halen? Lijkt me weinig kansrijk. Meer concrete info geven lijkt me zinvol.
Ik mag hopen dat dat niets geheims is. Als je business model afhankelijk is van geheimhouding heb je een probleem, omdat je toch echt de klant moet vertellen wat je hebt te bieden.
Details!?mind123 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Het is niets geheims, maar de muren hebben oren en de concurrentie kijkt mee. Vandaar dat ik de details alleen in klein comité deel.
[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 16-02-2017 11:38 ]
Doe niet zo moeilijk man, je kunt toch aangeven in welke branche je zit en wat je al hebt ondernomen voor meer cashflow. Je vraagt hier hulp maar geeft geen info. je kunt je verhaal ook toelichten voor members only.mind123 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Het is niets geheims, maar de muren hebben oren en de concurrentie kijkt mee. Vandaar dat ik de details alleen in klein comité deel.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
mind123 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:06:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
No offence. In het verleden een expert voorbij zien komen (zelf in loondienst).dizzytal schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:15:
[...]
Verder zou ik een expert hier bij halen en dan dus iemand die je kan helpen met het financiele/financieringsplaatje want nu lijkt het me (kredietlijnen opgebruikt) een beetje op het ene gat vullen met het andere
Ik heb intussen via de PM een aantal reacties gekregen. Daaronder ook inderdaad een expert waarmee ik zeker een gesprek aan zal gaan. Er zit in ieder geval potentie genoeg in het verhaal.No offence. In het verleden een expert voorbij zien komen (zelf in loondienst).
Expert zegt als eerste: Ik stuur je ff factuurtje. Zonder betaling beweeg ik niet.![]()
Hoeft niet overal te zijn natuurlijk.
none taken...sbruynis schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:34:
[...]
No offence. In het verleden een expert voorbij zien komen (zelf in loondienst).
Expert zegt als eerste: Ik stuur je ff factuurtje. Zonder betaling beweeg ik niet.![]()
Hoeft niet overal te zijn natuurlijk.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Als moderator moet ik je erop wijzen dat de hoofdfunctie van een forum is om een zo interessant mogelijke discussie te facilliteren, niet om individuele belangen te dienen.mind123 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:39:
[...]
Ik heb intussen via de PM een aantal reacties gekregen.
[ Voor 97% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:37 ]
Dat hebben we al gedaan. Ik heb mijn oude auto goed kunnen verkopen en rij nu tijdelijk even in iets anders.kubuksa schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:50:
wat ik (volgens mij) nog niet langs heb zien komen:
- Heb je niks te liquideren? (auto bijv.)
Nee, credit cards ga ik me niet aan wagen. Roodstand hebben we, kredietaanvraag bij de bank loopt op dit moment nog.- credit cards aanvragen en uitdiepen? (NIET aan te bevelen)
Jazeker, alleen gaat dit niet zo snel als dat ik verwacht cq. gehoopt had.- Je hebt het over kennis en technologie, zijn er geen manieren om deze zaken om te zetten in kapitaal? (bijv. licentieovereenkomsten sluiten? kapitaal aantrekken met technologie/patent als onderpand?)
Ook die gesprekken lopen intussen. Ik heb een investeerder gevonden die op zich voor 10-20k wil instappen, maar ook dat is niet iets wat je van de één op de andere dag kunt fixen. Bovendien verkoop ik mijn huid en mijn eigen investering dan wel heel duur.- Investeerder zoeken die overtuigd is van jouw kennis en kunde om hier bijv. een deel van de aandelen aan te verkopen
Dit vraag ik me inderdaad ook af.Ardana schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:53:
Tevens: je hebt de vraag niet beantwoord waarom de Belastingdienst eenzijdig een afspraak heeft ontbonden. Dit mogen ze niet doen, en gaat in tegen de grondbeginselen van onze rechtsstaat (betrouwbaarheid van de overheid). Daar moeten ze dus een goede reden voor hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Ardbeg10 op 17-02-2017 09:05 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 97% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:37 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dit is best wel belangrijke informatie, eigenlijk cruciaal...... Dit is juist de oorzaak van je huidige problemen. JIJ ben juist de afspraken niet nagekomen.mind123 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:18:
Ik snap de vragen inzake de betalingsregeling helemaal: er was een betalingsregeling, waarbij we inderdaad een aantal keer minder hebben afgelost dan overeengekomen.
Dat is mooi, maar dit is iets proberen recht te lullen, wat je zelf hebt veroorzaakt. Je kunt je regeling niet even eenzijdig aanpassen per maand, omdat het jouw even beter uitkomt. Je zou dan namelijk ook maanden niets kunnen betalen, en op het einde alles in 1 keer volgens jouw beredenering.Daar staat echter tegenover dat we in de andere maanden juist meer hebben afgelost, waaronder in deze maand. Onderaan de streep hebben we iets meer afgelost dan overeengekomen met de BD.
Succes.mind123 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:18:
Het zijn nogal hectische dagen op dit moment, waarbij ik niet altijd direct in de gelegenheid ben om te reageren.
Ik snap de vragen inzake de betalingsregeling helemaal: er was een betalingsregeling, waarbij we inderdaad een aantal keer minder hebben afgelost dan overeengekomen. Daar staat echter tegenover dat we in de andere maanden juist meer hebben afgelost, waaronder in deze maand. Onderaan de streep hebben we iets meer afgelost dan overeengekomen met de BD.
Toen ik dinsdag of woensdag gebeld werd door de BD, was ik me hier echter niet zo van bewust. Ik was eigenlijk te verbluft om er tegenin te gaan. Intussen is de rust wat teruggekeerd, en ben ik - na het doorrekenen van alle transacties - tot de conclusie ben gekomen dat we dus helemaal niet achterlopen. Reden genoeg om nogmaals het gesprek aan te gaan met de BD. Dat gesprek gaat er komende week dus ook komen, met dank aan de oud-contactpersoon die ik tot voor eind vorig jaar had bij de BD.
Want daar zit 'm het grootste probleem: met mijn oud-contactpersoon was ik altijd on speaking terms. Zij toonde ook begrip voor de situatie en toen ik destijds aan haar uitlegde dat ik een maand niet redde, maar de maand erop wel, was dat geen probleem. Zolang we dat ook maar deden. Per 1 januari heeft ze echter een andere functie gekregen bij de BD en de nieuweling moet zich schijnbaar nog bewijzen.
To be continued.
Het is toch niet zo dat de beste user moet reageren op dat soort vragen en al helemaal niet met de reden "omdat hij online is geweest"Ardana schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:53:
Wat jammer dat @mind123 niet meer reageert op de vragen over de Belastingdienst terwijl hij nog wel online geweest is 's avonds.
Moeten, nee. Maar als je advies wil, snij je jezelf in de vingers als je cruciale informatie achter houdt. En dit is wel een stukje cruciale informatie. Tevens geeft TS zelf aan dat er behoorlijke haast bij zit, dan is het niet handig om lang te wachten met reageren.Napo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:35:
[...]
Het is toch niet zo dat de beste user moet reageren op dat soort vragen en al helemaal niet met de reden "omdat hij online is geweest"
Tja wat is 'moeten'. Nee het staat niet in het Wetboek van Strafrecht dat je op Tweakers moet reageren. Maar het is toch wel zo fatsoenlijk als je vraagt om hulp, mensen reageren erop, om daar dan ook gewoon netjes op in te gaan. En natuurlijk ook wel zo handig om daadwerkelijk effectieve hulp te krijgen.Napo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:35:
[...]
Het is toch niet zo dat de beste user moet reageren op dat soort vragen en al helemaal niet met de reden "omdat hij online is geweest"
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 20-02-2017 09:45 ]
https://wren.co/join/Devian
[ Voor 0% gewijzigd door Eli3l op 20-02-2017 11:20 . Reden: Typo ]
Moreel gezien dus gewoon helemaal niet juist, dit is mijn inziens gewoon een verderfelijke gedachtegang.. Jij wil als ondernemer de belastingbetaler op laten draaien voor jouw falen en ook nog eens je personeel op straat zetten die ook niets te maken hebben met jouw falen als ondernemerxatduty schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:39:
Misschien moreel niet helemaal juist maar waarom probeer je niet zoveel mogelijk geld te onttrekken, de belastingschuld zoveel mogelijk op te laten lopen en dan doorstarten onder andere naam/bv. Kun je ook goedkoop van personeel af. Je zou niet de 1ste zijn en zeker ook niet de laatste
Dat is simpelweg faillissementsfraude en dat is niet alleen moreel fout, maar ook gewoon strafbaar.xatduty schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:39:
Misschien moreel niet helemaal juist maar waarom probeer je niet zoveel mogelijk geld te onttrekken, de belastingschuld zoveel mogelijk op te laten lopen en dan doorstarten onder andere naam/bv. Kun je ook goedkoop van personeel af. Je zou niet de 1ste zijn en zeker ook niet de laatste
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
mind123 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:57:
[...]
In 2016 heb ik namelijk een betalingsregeling getroffen met de Belastingdienst, over de periode 2015-2016. Helaas is die regeling eenzijdig ontbonden.
[...]
Een en ander spreekt elkaar, mijns inziens, volkomen tegen.mind123 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:18:
[...]
Ik snap de vragen inzake de betalingsregeling helemaal: er was een betalingsregeling, waarbij we inderdaad een aantal keer minder hebben afgelost dan overeengekomen.
[...]
Klinkt verleidelijk, maar dat is helaas niet de oplossing.xatduty schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:39:
Er was een overeengekomen betalingsregeling. TS heeft zich daar niet aan gehouden, waardoor de BD de regeling (eenzijdig) heeft geschrapt. Overigens moet TS zich wel afvragen wat het nut is van het vragen om advies als je zo weinig informatie over je business kwijt wilt. Kwaliteit van het advies zal dan ook evenredig zijn.Ardbeg10 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:40:
[...]
[...]
Een en ander spreekt elkaar, mijns inziens, volkomen tegen.
Dat valt wel mee. Vanuit diverse Tweakers heb ik bijzonder goed advies gekregen. En soms geen advies, maar een bemoedigend woordje. Intussen kan er wat mij betreft wel een slotje op dit topic. Ik ben vandaag bij de Belastingdienst geweest, mijn gelijk gehaald én gekregen.surr1e schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:32:
[...]
Kwaliteit van het advies zal dan ook evenredig zijn.
Verwijderd
Gelukkig maar. En wat meer info over het gesprek wellicht?mind123 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Dat valt wel mee. Vanuit diverse Tweakers heb ik bijzonder goed advies gekregen. En soms geen advies, maar een bemoedigend woordje. Intussen kan er wat mij betreft wel een slotje op dit topic. Ik ben vandaag bij de Belastingdienst geweest, mijn gelijk gehaald én gekregen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 24-02-2017 11:25 ]
Dus je onderneming is weer financieel gezond?mind123 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Intussen kan er wat mij betreft wel een slotje op dit topic.
Dat was het al. Ik kreeg alleen te maken met een akkefietje uit 2015.Jazzy schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:03:
[...]
Dus je onderneming is weer financieel gezond?
Woorden zijn machtiger dan het zwaard.mind123 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Dat valt wel mee. Vanuit diverse Tweakers heb ik bijzonder goed advies gekregen. En soms geen advies, maar een bemoedigend woordje. Intussen kan er wat mij betreft wel een slotje op dit topic. Ik ben vandaag bij de Belastingdienst geweest, mijn gelijk gehaald én gekregen.
Veel mensen hebben onterecht het beeld dat de belastingdienst een soort boeman is. Het is niet je vriend, maar ze hebben zich ook aan regels houden.Een gesprek gehad en tot dezelfde conclusie gekomen
Dat lijkt me wat overdreven. Een MKB ondernemer met een omzet van 2 miljoen per jaar heeft geen buffer van 2 miljoen.pirke schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:14:
Geen werkkapitaal hebben en failliet gaan omdat je geen 8k on demand kan ophoesten noem ik geen financieel gezonde situatie... Een financieel gezonde situatie zou zijn als je een jaar zonder inkomsten kan overleven.
[ Voor 93% gewijzigd door dakathefox op 11-06-2018 14:37 ]
Dit is onzin. Er zijn genoeg bedrijven die niet even 8k gelijk kunnen ophoesten en die prima gezond zijn.pirke schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:14:
Geen werkkapitaal hebben en failliet gaan omdat je geen 8k on demand kan ophoesten noem ik geen financieel gezonde situatie... Een financieel gezonde situatie zou zijn als je een jaar zonder inkomsten kan overleven.
[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 24-02-2017 22:14 ]
De omzet zegt dan ook niet per definitie iets over het kostenniveau.orf schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Dat lijkt me wat overdreven. Een MKB ondernemer met een omzet van 2 miljoen per jaar heeft geen buffer van 2 miljoen.
Maar omzet zegt wel iets over de inkomsten en dat is waar ik op reageerde. Natuurlijk baseer je je buffer op je uitgaven, daarom vond ik de uitspraak ook zo onzinnig.wheel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:13:
[...]
De omzet zegt dan ook niet per definitie iets over het kostenniveau.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq