Toon posts:

welke cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p3 100bus 500mhz geclockt naar,
112 met 560mhz (jajajajaja ik ben een overclock lamer maar ik moet toch ergens beginnen). Welke cooler kan ik het beste aanschaffen, misschien als ik het voltage nog ergens kan veranderen laat ik hem op 620mhz draaien of is dit overstandig?
Het moederboard is een msi-6163va ik neem aan dat de nieuwe cooler daar gewoon opgeschroeft kan worden. Maar zoals gezegd ben ik een lamer qua overclocken. Verder ik heb een award bios (de versie zou ik effe na moeten zoekn) weet iemand nog waar ik het voltage kan veranderen want ik kan het niet vinden, of zijn hier nog progjes voor?
Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb de 6163Pro, met een 550E@825MHz en 150FSB, dus er is heus nog wel wat meer uit te halen bij jouw systeem...
Begin eens met een BIUOS update, voltage naar 1,75 volt en de FSB een paar stappen hoger tot ie vastloopt, dan reset je hem en ga je een stapje terug, en dat is dan de goede hoogte tot waar die wil...
Met een betere koeler(Alpha/Delta) kun je er nog iets meer uithalen.
In mijn verslag staat precies hoe ik het deed.

VERSLAG AlphaBetaDelta

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 23:55

Chop2000

Vroem

ik ken iemand met een 2 personen (zijn broers) en die hebben beiden een P 3 500 op 800 Mhz draaien dus het is er makelijk nog uit te halen (en dat is met de standaard cooler)

niks

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hoor wel meer verhalen over dat de p3 500 tot 800 geclockt kan worden, maar als ik hem op 620 zet loopt ie vast bij de system check en ik kan nergens het voltage verhogen althans IK ik kan het niet vinden.
bij 660mhz krijg ik nog geeneens beeld. Dus wie heeft er nog wat tips voor me?
En als je een goede cooler weet, kun je daar dan direct naar linken.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 23:55

Chop2000

Vroem

wat dacht je van www.OC-shop.nl

niks

Verwijderd

Topicstarter
btw thanx harry en chop2000. Ik die site al wel gevonden, maar ik wist (weet) niet welke cooler ik moet nemen, iemand ervaringen met een der coolers der OC-shop of ComputerNerd ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Harrie > waar haal je msi busracing vandaan?
Harrie > laat maar ik heb hem net gevonden

Verwijderd

He Funky, heb je dat moederbord soms 2e hands zonder boekje en CDROMplaatje? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Ik denk dat je de voorloper hebt van mijn versie, dat is BIOS 1, ik heb BIOS ver.2 en deBX-Master heeft de BIOSver.3

Op mijn site staat een hoop over MSI, en qua cooler is de Arctic Circle een tussenmoot voor de SECC2/slot1, die kan ik je aanraden...

Moet je even bij OC-Shop site kijken, het is een grote ChromeOrb achtige Philishave model!
succes.

Als je nog wat te vragen hebt weet je de weg.

Het is via software allemaal te sturen.....
de FSB enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem gewoon niet verder dan 560 want dan loopt ie vast ook met msi busRacer.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Iedereen denkt dat funksngrooves een Cumine versie heeft, maar volgens mij heeft hij een een Katmai versie. De core van Katmai processoren gaan niet verder dan 600 Mhz (als alles een beetje mee zit).

funksngrooves, flink koelen met een goede cooler. Misschien kunnen je rammetjes het niet helemaal aan om hoger dan 112 mhz FSB te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb id een Katmai. Denk je dat het alleen aan het geheugen ligt? 192mb 100mhz sdram? Of zou het ook het voltage of beide kunnen zijn. Het geheugen heb ik op 10ns draaien hij kan ook op 8ns turbo fast medium normal, bij 8ns krijg ik msdos.ini fouten bij het booten bij 10ns stopt hij ermee na de system check bij veryfying (hoe schrijf je dat) pool data.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Je zou eerst kunnen proberen om het voltage te verhogen. Maar pas op bij te hoog voltage kunnen er rare dingen op het scherm komen of de processor kan er mee op houden.
Als je na het verhogen van je voltage nog rare errors krijgt, dan zou je eens moeten gaan denken aan een betere cooler. Alpha heatsinks met Delta fans zijn natuurlijk het neusje van de zalm. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Meestal trekken je rammetjes het tot 125 Mhz (8 ns), omdat je zegt dat je 100 Mhz geheugen hebt.
Pagina: 1