Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 pc aansluiten op 2 verschillende routers (zelfde modem)

Pagina: 1
Acties:

• DarkPyr00
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-10 00:30
Hallo allemaal.
Eerst leg ik even wat ik heb uit dan begin in met mijn vraag.
Ik heb 1 router die ik ''router1'' ga noemen in mijn vraag die aangesloten is op het glasvezel modem is aangesloten. Het is een krachtige router die beneden staat. Maar naar boven red die met geen een kanaal ook niet op alle 5ghz kanalen mijn pc zonder boven de 20 mbps te raken terwijl ik de meeste snelheid gebruik. Daarom heb ik 2 internet kabels naar boven lopen. 1 ervan is direct aangesloten op mijn laptop. En de ander naar de router die bij mijn laptop staat. Die router noem ik ''router2''. Router2 is een hele goedkope router die mijn kamer en mijn broertjes kamer voorziet van stabiele wifi boven. Het is eenmaal te ver voor router1 om zo een lange afstand te maken met veel muren ertussen. Ik ben van plan om een pc te bouwen binnenkort en ik zit te denken hoe het gaat werken. Ik wil namelijk geen extra latency (dat router2 heeft) of dat het internet even stopt voor 1 seconde en meteen weer doorgaat. Helemaal niet ideaal voor gamen.

Als ik een pc koop met op het moederbord 2 enthernet aansluitingen hoe gaat het werken. Heb ik dan de 1ms continu van router1 voor gaming en de controle van apparaten die aangesloten zijn op router2 (printer en nas).

-En wat lijkt idealer een moederbord te kopen met 1 enthernet aansluiting met een pci-e enthernet card (1 poort dat 1 me moederbord direct in gaat en ander in de pci-e card of een met 2 poorten)
Of
-Een moederbord met 2 enthernet poorten.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jouw oplossing: Één UTP kabel vanuit je "glas" modem/router in de meterkast naar boven en daar een simpele switch welke die kabel uitsplitst náár jouw PC + Laptop én de spullen van je broertje.

Vergeet dat WiFi spel voorlopig even in z'n geheel, dat wordt pas weer interessant op het moment dat je weet wat het verschil is tussen de componenten (Routers/Switches/AP's én Ghz'en ....).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 20:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
router2 moet je instellen als access point/switch. Je wilt niet je internetverkeer 2 keer routen. Vaak gaat dat heel simpel door de DHCP uit te zetten op router2, en de kabel die uit router1 naar router2 gaat te steken in 1 van de normale ethernetpoorten van router2.