Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik gebruik een boekhoudprogramma 'snelstart' deze is alleen te gebruiken op een PC, ik vraag mij af is er een mogelijkheid deze op een telefoon te installeren. Ik las veel over de Lumia 950, dat die als 'PC' werkt maar ik kan mijn contract verlengen maar vind het zonde net de verkeerde telefoon erbij te kiezen!

Ik heb zelf de Elite x3 van HP bekeken deze heeft geen x86 processor maar een betaalde WorkSpace-dienst waarmee je eventueel een desktop zal kunnen streamen. Dit is niet helemaal wat ik bedoel..

Het is een .exe bestand, weet iemand of dit mogelijk is op welke telefoon ook?

Mvg Christian

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 18:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
Dit kan niet zomaar. Je zit met een compleet andere architectuur. Snelstart draait alleen op windows. Dit is de x86 architectuur. Een telefoon draait op de ARM architectuur.

Je kunt wachten op zoiets: nieuws: Gerucht: Microsoft test Surface Phone met 6GB ram en x86-apps in Cont... maar dat duurt nog een flinke tijd.

[ Voor 88% gewijzigd door .Maarten op 15-02-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Dan moet je een telefoon kopen met eenzelfde soort processor als waar het programma voor gecompileerd is. Oftewel een x86-64. Ik ben benieuwd of je die gaat vinden voor particulier gebruik. Onbegonnen zaak lijkt mij, niet alleen door de architectuur overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 15-02-2017 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Eventueel het programma lokaal draaien op een machine die je via een remote desktop benadert vanuit je smartphone. Ik betwijfel zeer of je er op die manier effieciënt mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent.

Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Henk007 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:53:
Eventueel het programma lokaal draaien op een machine die je via een remote desktop benadert vanuit je smartphone. Ik betwijfel zeer of je er op die manier effieciënt mee kan werken.
RDP lijkt me de enige manier, een EXE draait niet op Windows Mobile. Maar het lijkt me verre van praktisch.

Evt. kan je eens kijken naar de HP Elite X3, en HP workspace , volgens mij kan je in workspace wel een EXE draaien. Daar zit volgens mij wel een (maandelijks) abonnement aan vast. En volgens mij heeft het niet veel voordelen tov RDP.

[ Voor 22% gewijzigd door shiptronic op 15-02-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:57

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kan je niet een mini x86 tablet nemen? Dat lijkt mij het handigst.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan een met een SIM ingang om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
Je kunt niet met elke tablet bellen. Ook niet als er een sim slot in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:14:
[mbr]
Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent.

Kun je dat toevoegen aan je openingspost?
[/]
Ja heb ik gedaan, maar ik ben niet heel technisch aangelegd en ik dacht misschien zijn er telefoons die dit zo ondersteunen waardoor het antwoord vrij simpel was/is.

Mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toen ging je telefoon zoek of stuk en was je je hele (zakelijke?) boekhouding kwijt.
Nee, dit wil je niet. Dit wil je gewoon op een PC draaien, thuis, waar je ook backups kan maken enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:33:
En toen ging je telefoon zoek of stuk en was je je hele (zakelijke?) boekhouding kwijt.
Nee, dit wil je niet. Dit wil je gewoon op een PC draaien, thuis, waar je ook backups kan maken enzo ;)
Dan zeg je toch gewoon tegen de belastingdienst dat je dit jaar éven géén aangifte kunt doen doordat je telefoon stuque is?

Ik zie géén probleem, hoor >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:33:
Uiteraard zal ik ook maandelijks mijn bankboek bijwerken en backups maken. Maar ik heb een dagelijks kasboek, ik doe liever dagelijks 5/10 min dan maandelijks een paar uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:38:
[...]

Uiteraard zal ik ook maandelijks mijn bankboek bijwerken en backups maken. Maar ik heb een dagelijks kasboek, ik doe liever dagelijks 5/10 min dan maandelijks een paar uur!
Eeuh.... Als jij een maand aan data kwijt bent dan vinden ze dat goed bij de belastingdienst (óf bij het accountantsbureau waar je je adminstratie ondergebracht hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Boekhoudsoftware voor de pc (lees: uitgebreid, geschikt voor muis en toetsenbord, veel informatie op de kostbare schermruimte) die je zo 1 op 1 wil laten draaien op een apparaat van een paar centimeter hoog en breed, met touchinvoer. Ja... Succes!

Al zou het kunnen (want het kan niet), moet je dit absoluut niet willen. Je vind het na enkele minuten al vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:40:
[...]

Eeuh.... Als jij een maand aan data kwijt bent dan vinden ze dat goed bij de belastingdienst (óf bij het accountantsbureau waar je je adminstratie ondergebracht hebt)?
ik heb een schriftelijke boekhouding die ik digitaliseer! Dus kan niets kwijtraken! Tenzij mijn pand uitbrand en mijn telefoon en laptop binnen liggen en mijn mail crasht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xFeverr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:40:
Boekhoudsoftware voor de pc (lees: uitgebreid, geschikt voor muis en toetsenbord, veel informatie op de kostbare schermruimte) die je zo 1 op 1 wil laten draaien op een apparaat van een paar centimeter hoog en breed, met touchinvoer. Ja... Succes!

Al zou het kunnen (want het kan niet), moet je dit absoluut niet willen. Je vind het na enkele minuten al vreselijk.
Zoals ik al zei zal ik de grote dingen maandelijks afsluiten maar voor het "gemak" kan ik dagelijks wat bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik krijg hier ineens een "Hollywood Beyond" idee bij.... Iets met de kleur van geld en dat dat ooit een derde "kleur" kan hebben welke niet genoemd wordt in het nummer ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=my6q554WE60]

In sommige (100% legitieme) branches is dit (contant geld) gelukkig nog héél normaal maar.... In de regel gaat 't om ander geld.

Even je vraag vanuit een ander standpunt aanvliegen: Is er geen andere software dan welke je nú hebt? Exact Globe 2000 gaat bijvoorbeeld nooit werken op een telefoon of tablet :D

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 14:29
Als je in het boekhoud-programma, een .xls bestand kan im/exporteren, is een 950(XL), wellicht een optie om wat dagelijkse cijfers met Excel in te kloppen.
Als het echt 10 min. werk op een PC is, dan ben je lang bezig/geen optie.

[ Voor 28% gewijzigd door Baserk op 15-02-2017 19:08 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TS heeft inmiddels in de OP het huidige softwarepakket vermeldt. Misshien dat de makers van die software er eens aan kunnen gaan werken, ze pretenderen in ieder geval een pakket te leveren vóór ondernemers. :o

https://www.snelstart.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-02-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

xFeverr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:40:

Ik vrees dat je de afgelopen 5 jaar iedere ontwikkeling in applicatieplatforms hebt gemist. Dit is namelijk uitstekend mogelijk. Sterker nog, op dit moment gebruik je zo'n type applicatie (voor het web).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baserk schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:03:
Als je in het boekhoud-programma, een .xls bestand kan im/exporteren, is een 950(XL), wellicht een optie om wat dagelijkse cijfers met Excel in te kloppen.
Als het echt 10 min. werk op een PC is, dan ben je lang bezig/geen optie.
Het is mogelijk .xls bestanden te uploaden, ik weet overigens niet hoe dit precies werkt maar kan ik eventueel contact met snelstart opnemen over hoe ik de cijfers er goed in krijg. Het zit zo, mijn boekhouding doe ik thuis het is voor mij makkelijk om dagelijks aan het eind van de dag even het kasboek bij te werken op de zaak. Nu neem ik maandelijks alles mee en boek ik het in, dit kost mij een halve dag!

Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Kan je dan niet beter iets doen met remote desktop? Dat je op afstand inlogt op je PC thuis of andersom? Bijvoorbeeld met iets als Teamviewer?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:59:
Kan je dan niet beter iets doen met remote desktop? Dat je op afstand inlogt op je PC thuis of andersom? Bijvoorbeeld met iets als Teamviewer?
Zit je dan niet mee dat je laptop altijd aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Soms kan je via Wake on Lan vanaf de router je computer op gezette tijden aan laten zetten. Of anders daar een ander kastje voor, bijvoorbeeld een Raspberry.

Wat als je de data op een centrale locatie beheert? Bijv. via dropbox zodat je er zowel thuis bij kan als op de zaak?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MsG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:59:
Dit wil voor TS impliciet zeggen dat z'n PC thuis (waarop de software van snelstart draait) dus altijd aan moet staan om zo als server te kunnen werken. Gezien z'n bedoelingen lijkt me dat ook weer een beetje overdreven.

Volgens mij zij er tegenwoordig ook wel andere aanbieders welke dit soort software voor een MKB'er (ZZP'er?) ontsluiten middels een app? Ik kan er zélf geen voorbeeld van geven maar het lijkt me dat er genoeg ZZP'ers zijn welke met die zelfde wens zitten/zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat jij zoekt is eigenlijk een boekhoudsysteem wat cloudbased draait en waarbij je een app krijgt voor het bijhouden van je expenses en bij voorkeur ook nog je gemaakte uren.
Dat kan best, maar niet bij de firma snelstart. Dan moet je op zoek naar iets anders. En waarschijnlijk duurder. Maar zo te horen zzp en meer kosten zul je dus vast niet willen. Dus suck it up zeg ik dan ;)

Maar als ik je zo hoor heb je je programma op je laptop draaien. Wat let je om die gewoon dagelijks mee naar je werk te nemen? En mocht het antwoord zijn "past niet in mijn tas" dan is je oplossing dus een grotere tas.
* The Eagle loopt ook dagelijks met twee laptops in zijn rugzak :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:05:
Wat jij zoekt is eigenlijk een boekhoudsysteem wat cloudbased draait en waarbij je een app krijgt voor het bijhouden van je expenses en bij voorkeur ook nog je gemaakte uren.
Dat kan best, maar niet bij de firma snelstart. Dan moet je op zoek naar iets anders. En waarschijnlijk duurder. Maar zo te horen zzp en meer kosten zul je dus vast niet willen. Dus suck it up zeg ik dan ;)

Maar als ik je zo hoor heb je je programma op je laptop draaien. Wat let je om die gewoon dagelijks mee naar je werk te nemen? En mocht het antwoord zijn "past niet in mijn tas" dan is je oplossing dus een grotere tas.
* The Eagle loopt ook dagelijks met twee laptops in zijn rugzak :Y)
Ik ben geen zzp'er maar dat maakt verder niet veel uit! Ja ik kan ook een laptop op de zaak neerzetten en deze iedere avond opstarten voor die 5/10 min werk haha! Het leek me handig maar zoals ik het een beetje door heb is het lastiger dan ik dacht! Ik ga morgen even contact met snelstart opnemen voor het uploaden van xls bestanden!

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:04:
Soms kan je via Wake on Lan vanaf de router je computer op gezette tijden aan laten zetten. Of anders daar een ander kastje voor, bijvoorbeeld een Raspberry.

Wat als je de data op een centrale locatie beheert? Bijv. via dropbox zodat je er zowel thuis bij kan als op de zaak?
Ja daar kan ik wel eens naar kijken, en dan via teamviewer met een telefoon bewerken.. zo ver ik een dropbox weet is dit vooral om bestanden in op te slaan.. dat zal wel werken als ik via het uploaden van xls bestanden het kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Zit je dan niet mee dat je laptop altijd aan moet staan?
Ja, maar is dat een probleem dan? Ik heb het hier jaren bewust zo gedaan. Gratis UPS ingebouwd ;) zo kon ik overal ter wereld gewoon de zaken regelen net als of ik op de zaak zat.
Pagina: 1