Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 15:57
Hoi Allemaal, ik heb met mijn oude moederbord een nieuwe pc gebouwd, maar ik weet het wachtwoord niet meer. Weet iemand hoe je de Bios wachtwoord kan resetten/opvragen?

Er heeft windows 10 op gedraaid.
Enig relevante hardware die ik gebruik zijn:
MSI A78M-E45
MSI Geforce GTX 1060 6GT OC
seagate desktop HDD 2 tb
G-skill F3-2400C10D-8GTX
AMD Athlon X4 860K Boxed
Sharkoon WPM600 Bronze

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al allerlei standaard Bios wachtwoorden gebruikt van de website http://www.techspot.com/c...ult-bios-passwords.53665/
Ik heb de batterij van het moederbord er een hele nacht uit gehouden en heb gezocht naar de jumper, ik vond wel waar de jumper had moeten zitten maar het was niet aanwezig, moet je dit los kopen?

Alvast bedankt,
Mcerasmus

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mcerasmus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:39:
ik vond wel waar de jumper had moeten zitten maar het was niet aanwezig
Je ziet alleen de twee pinnetjes, maar het kapje (jumper) om ze te verbinden zit er niet op? Leen de jumper van een andere plek op het moederbord of een andere pc; zet de pc aan; weer uit; en plaats de jumper op de originele plek terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Grote kans dat dat alles het BIOS password niet reset. Daarnaast, wij weten niet of jij het moederbord rechtmatig hebt verkregen en voor ons als forumleden is het uit den boze om iemand met eventuele criminele praktijken te helpen. EN ja, het verwijderen van een (BIOS) password valt daar onder zonder bewijs dat het de jouwe is. Het klink wellicht een bot en hard, maar dat is het nadeel van het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:54
Je kan bios ook flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:46
Wat is het nut van een BIOS wachtwoord als die met een handeling kan weghalen? (serieuze vraag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 19:02
BSOD baby schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:20:
Wat is het nut van een BIOS wachtwoord als die met een handeling kan weghalen? (serieuze vraag)
Heel vroeger, toen PC's nog met de zwengel werden aangeslingerd (pakweg alles voor de jaren 2000), kon je nog serieus je computer om zeep helpen als je niet wist waarmee je bezig was in het BIOS. En voor mensen die niet wisten waar ze mee bezig waren en voor al het andere gespuis waren de wachtwoorden zodat de moeilijkheidsgraad nog een stukje hoger werd. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:32
Bedrijven kunnen de pc case op slot doen waardoor je niet meer bij het moederbord kunt komen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is nooit als een of andere diefstalpreventietool bedoeld, maar om ervoor te zorgen dat mensen die toestemming hadden om een PC te gebruiken niet zitten te kloten aan instellingen waar ze geen rechten voor hebben. In een thuissituatie misschien niet zo enorm nuttig, maar op kantoor (waar meerendeel van computers nog steeds staad) absoluut wel.

Er zijn door de jaren heen meerdere vendors geweest die BIOS wachtwoorden op een aparte chip los van de CMOS wegschreven en die nauwelijks/niet te resetten waren. In de mainstream zijn die dingen nooit doorgebroken want operationele kosten ivm kwijtraken data en soms hele apparaten te moten vervangen bleken steeds aanzienlijk hoger dan de incidentele besparing tgv diefstal - voornamelijk omdat dieven eerst jatten en dan pas gaan kijken of ze in hun apparaat kunnen komen. Als dat niet het geval blijkt brengen ze helaas nooit de computer retour :')

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:04
Je hebt niet perse een jumper nodig dit kan ook met een schroevendraaier of een peperclip ;)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Meestal is het ook nog zo dat je niet zonder die jumper mag opstarten.

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 15:57
GENETX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:16:
Grote kans dat dat alles het BIOS password niet reset. Daarnaast, wij weten niet of jij het moederbord rechtmatig hebt verkregen en voor ons als forumleden is het uit den boze om iemand met eventuele criminele praktijken te helpen. EN ja, het verwijderen van een (BIOS) password valt daar onder zonder bewijs dat het de jouwe is. Het klink wellicht een bot en hard, maar dat is het nadeel van het internet...
Ik kan de factuur enzo wel laten zien als dat nodig is, dat is niet het probleem. Kan het ook zo zijn dat ik geen wachtwoord heb aangemaakt en dat er een standaard wachtwoord op staat?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:08
Kun je nog wel doorstarten naar je OS? Zo ja, kun je dit eens proberen: http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
Zo nee, heb je hopelijk wat aan dit: http://www.online-tech-ti...ites/reset-bios-password/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

rdejongjr

Gnome

mcerasmus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:39:

Ik heb de batterij van het moederbord er een hele nacht uit gehouden en heb gezocht naar de jumper, ik vond wel waar de jumper had moeten zitten maar het was niet aanwezig, moet je dit los kopen?
Heb je ook de stekker uit het stopcontact gehaald, anders heeft het ook geen reet zin.
Pagina: 1