Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 01:49
Hallo,

Ik ben opzoek naar een VGA splitter om één monitor aan te sluiten op twee computers die vaak, afzonderlijk van elkaar, aan worden gezet.

Ik kan er genoeg vinden, zoals deze:
https://tweakers.net/pricewatch/454673/valueline-vga-2x-vga-020m.html

Het probleem is dat bij al deze kabels wordt aangegeven dat deze zijn om een computer op twee monitors aan te sluiten, in plaats van andersom.

Wat gebeurt er als ik de bovenstaande splitter koop, ik de monitor aansluit aan de ene kant en mijn twee computers aan de andere? Er zal steeds maar één machine aanstaan, dus er zal maar een enkel signaal tegelijk naar de monitor worden verstuurd. Het is dan dus de bedoeling dat het beeldscherm het signaal van de draaiende PC zal oppakken.

Als dit niet werkt, wat is dan een betere oplossing? (behalve het steeds handmatig verwisselen van de kabels, want daar zoek ik juist een alternatief voor :P ).

Beste antwoord (via crazyboy01 op 15-02-2017 17:38)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
Wat Jij zoekt is een KVM switch. KVM staat voor Keyboard, VGA, Mouse.
Hiermee kan je schakelen tussen verschillende PC's. Als je alleen VGA wilt schakelen, gebruik je de overage zaken niet.

Het aparaat wat MdO82 linkt gebruik ik zelf om toetsenbord en muis te wisselen tussen 2 pc's. Ik gebruik de VGA dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Nivado op 15-02-2017 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Zoiets ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
Wat Jij zoekt is een KVM switch. KVM staat voor Keyboard, VGA, Mouse.
Hiermee kan je schakelen tussen verschillende PC's. Als je alleen VGA wilt schakelen, gebruik je de overage zaken niet.

Het aparaat wat MdO82 linkt gebruik ik zelf om toetsenbord en muis te wisselen tussen 2 pc's. Ik gebruik de VGA dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Nivado op 15-02-2017 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Wat jij zoekt heet een KVM-switch.
categorie: KVM-switches

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 01:49
Bedankt voor de snelle reacties, dan wordt het een KVM-switch!