Niet wisselbare pool gebruikt veel ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD13
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-08 10:31
Beste tweakers,

Sinds kort staat mijn wisselbare pool vanaf het opstarten op 4,1GB (van totaal 8GB RAM). Als ik aan het gamen ben en de pc draait een aantal updates op de achtergrond, loopt hij vaak vast doordat het geheugengebruik 100% is. Hoe kan ik er voor zorgen dat de niet-wisselbare pool weer lager wordt?

Met vriendelijke groet,

BD13

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Je hebt een lekkende driver.

1. Heb je een Killer (tm) netwerkadapter? Die zijn berucht om brakke drivers. Update de driver.

2. Indien dat niet zo is, of niet helpt: met poolmon.exe de pool tag van de 'schuldige' achterhalen, en vervolgens de pool tag naar een driver mappen. Zie: Windows 10 high memory usage (unknown reason)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan ook nog aan een BIOS instelling liggen, als aanvulling op bovenstaande. De optie die je zoekt heet memory remap.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD13
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-08 10:31
Bedankt voor de antwoorden. Het is mij uiteindelijk zelf gelukt via regedit om de niet wisselbare pool te verlagen. Het was overigens misschien de killer netwerkadapter. In de broncontrole stond deze vorige week wel op de eerste plek met geheugenverbruik maar een dag later niet meer dus ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven. In ieder geval heb ik geen verdere hulp meer nodig wat dit betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

BD13 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:46:
Bedankt voor de antwoorden. Het is mij uiteindelijk zelf gelukt via regedit om de niet wisselbare pool te verlagen. Het was overigens misschien de killer netwerkadapter. In de broncontrole stond deze vorige week wel op de eerste plek met geheugenverbruik maar een dag later niet meer dus ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven. In ieder geval heb ik geen verdere hulp meer nodig wat dit betreft!
Maar toch zou ik de driver wel even updaten voor die NIC, want anders komt het probleem gewoon weer terug!

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Absoluut.

En de pool limits terugzetten. Die heeft MS niet uit hun duim gezogen en de limit verlagen helpt niets, dan zit de pool enkel eerder vol, beter wordt het daar niet op.
Pagina: 1