Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Howmessages
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11 11:40
Reeds ben ik verhuisd naar een portiekwoning waar ik een enorme opslagruimte bij heb gekregen. In deze opslagruimte wil ik natuurlijk spullen bewaren. En daar waar spullen bewaard worden, weten inbrekers natuurlijk dat er altijd wel iets te halen valt.

Ook al is de portiekwoning afgesloten en heeft de opslagruimte een eigen slot, toch wil ik de ruimte voorzien van enige beveiliging.

Zelf zat ik te denken aan de combinatie van een beveiligingscamera en alarm wat ik op afstand kan bedienen.

Qua camera heb ik eens met de filters in de pricewatch zitten spelen en ben zo wat camera's tegengekomen:

pricewatch: Eminent EM6350 CamLine Pro Outdoor 1080p Full HD IP Camera
pricewatch: Nest Cam Outdoor
pricewatch: Home8 Home8 Twist HD Binnen IP Camera
pricewatch: Foscam FI9900EP

Hetgeen mij belangrijk lijkt:
- Push melding op smartphone bij beweging
- Netstroom
- Draadloos
- Infrarood/nachtzicht
- Geen cloudopslag maar misschien wel FTP

Hier lijken ze allen aan te voldoen. Dan rust een beetje de vraag; wat zijn de (beeldkwaliteits)verschillen die ik verder mag verwachten? Mogelijk dat iemand ervaring heeft met deze beveiligingscamera's en mij bijvoorbeeld kan vertellen dat een van de camera's totaal geen goed beeld geeft of waarbij de push melding eigenlijk nooit werkt. Dat soort ervaringen ben ik naar op zoek.

Als er ervaringen zijn met andere beveiligingscamera's hoor ik die ook graag. Qua budget geef ik liever niet meer dan 200 euro uit. Maar als een andere en duurdere camera een veel betere verhouding kwaliteit en prijs heeft dan wil ik daar best over nadenken. Maar misschien heb ik met iets goedkoper ook meer dan voldoende.

Mijn idee is om na ontvangst van zo'n push melding als ik niet thuis ben, via de mobiele telefoon een alarm op afstand te laten afgaan om zo de inbreker(s) af te schrikken. Zo'n alarm zou ik in dat geval ook moeten aanschaffen, mochten die te koop zijn.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Kijk eens in dit topic, genoeg over te vinden:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Daar ook ervaringen + beeld te vinden, in ieder geval van de Foscam FI9900P (waarom heb je de EP geselecteerd?).

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Howmessages
Dank, daar heb ik even rondgekeken.

Vooral over Foscam en Hikvision wordt gesproken zie ik. Helaas zijn die van Hikvision weer een stuk duurder voor de eisen die ik wil.

In het topic zag ik dat jij over de Foscam FI9900E. Verder onderzoek blijkt dat de Foscam FI9900E(P) niet over App Push bericht bij beweging beschikt. Klopt dat?

De Foscam FI9901EP zou dit weer wel hebben. Iets wat mijn voorkeur heeft.

• Martinusz
Howmessages schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:57:
[...]

Dank, daar heb ik even rondgekeken.

Vooral over Foscam en Hikvision wordt gesproken zie ik. Helaas zijn die van Hikvision weer een stuk duurder voor de eisen die ik wil.

In het topic zag ik dat jij over de Foscam FI9900E. Verder onderzoek blijkt dat de Foscam FI9900E(P) niet over App Push bericht bij beweging beschikt. Klopt dat?

De Foscam FI9901EP zou dit weer wel hebben. Iets wat mijn voorkeur heeft.
Ik heb de FI9900P hoor :) inclusief push berichten ;)

https://www.ipcam-shop.nl...M7Cp_7pktICFUSNGwodUk4JdA

• Howmessages
Nogmaals bedankt.

Direct een besteld en morgen hopelijk al in huis. Ga ik 'm direct eens uittesten.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Geen camera kan op tegen goed hang- en sluitwerk. Een camera houdt de dieven niet buiten, een goed slot wel.

A'dam PVOutput

• Howmessages
ericplan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:09:
Geen camera kan op tegen goed hang- en sluitwerk. Een camera houdt de dieven niet buiten, een goed slot wel.
Uiteraard!

Het nadeel is dat het een huurwoning betreft en ik beperkt ben in vervang van zaken. De deur heb ik wel al voorzien van een beter slot maar heel goed is het niet. Tegelijkertijd nodigt een deur met zichtbaar meer beveiliging dan de andere opslagruimtes ook weer uit om bij in te breken. Immers zal daar wel iets te halen zijn.

Nu verwacht ik niet dat er snel inbrekers zullen zijn maar als ze er dan wel zijn, is zo'n camera natuurlijk heel erg handig. Al is het maar om snel de politie in te kunnen schakelen, die ook nog eens op nog geen kilometer afstand zit.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Howmessages schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:36:
[...]

Tegelijkertijd nodigt een deur met zichtbaar meer beveiliging dan de andere opslagruimtes ook weer uit om bij in te breken. Immers zal daar wel iets te halen zijn.
Dit is niet per definitie waar. Vaak moet het snel en stil gebeuren en pakken ze sneller een deur waar ze zo binnen zijn dan een deur waarop gewerkt moet worden.

Over het algemeen nemen ze zo min mogelijk risico, licht aan -> volgende huis bijvoorbeeld.
Maar er is geen richtlijn voor inbrekers uiteraard :+

• Howmessages
Nou, de Foscam ontvangen en mijn eerste ervaring is meteen al niet goed.

Na aansluiten en installeren van de app, liep de app direct al vast. Na opnieuw openen, kon ik het apparaat wel instellen zodat ik beeld kreeg. Een beeld met roze gloed.

Na de nachtvisie aan en uit te hebben gezet, is de roze gloed verdwenen en ben ik verder gegaan met instellen. Belangrijk voor mij is de het krijgen van een melding bij beweging. Dat ingesteld, was ik blij dat ik inderdaad een melding kreeg in de app zelf. Maar helaas, de melding komt alleen als je op de pagina van de meldingen bent. Met de camera open of de app afgesloten, komen er geen meldingen binnen. Die komen pas weer na enkele secondes nadat de app op de pagina van meldingen open staat binnen.

En dan is het ook enkel een melding. Geen foto van het moment. En zonder abonnement met cloudopslagdienst kun je het ook nooit terugkijken. Tevens krijg ik via de app ook met geen mogelijkheid het voor elkaar om de melding via e-mail te laten verlopen.

Maar het ergste, is dat de camera nu niet eens meer goed werkt. Dit is alles wat ik zie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0JOwu5T.png

De helft van het beeld is niet zichtbaar en een kwart heeft weer die roze gloed. Opnieuw opstarten werkt niet.

Een miskoop dus. Terugsturen dan maar en naar iets beters zoeken. Iemand tips?

• Martinusz
Howmessages schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
Nou, de Foscam ontvangen en mijn eerste ervaring is meteen al niet goed.

Na aansluiten en installeren van de app, liep de app direct al vast. Na opnieuw openen, kon ik het apparaat wel instellen zodat ik beeld kreeg. Een beeld met roze gloed.

Na de nachtvisie aan en uit te hebben gezet, is de roze gloed verdwenen en ben ik verder gegaan met instellen. Belangrijk voor mij is de het krijgen van een melding bij beweging. Dat ingesteld, was ik blij dat ik inderdaad een melding kreeg in de app zelf. Maar helaas, de melding komt alleen als je op de pagina van de meldingen bent. Met de camera open of de app afgesloten, komen er geen meldingen binnen. Die komen pas weer na enkele secondes nadat de app op de pagina van meldingen open staat binnen.

En dan is het ook enkel een melding. Geen foto van het moment. En zonder abonnement met cloudopslagdienst kun je het ook nooit terugkijken. Tevens krijg ik via de app ook met geen mogelijkheid het voor elkaar om de melding via e-mail te laten verlopen.

Maar het ergste, is dat de camera nu niet eens meer goed werkt. Dit is alles wat ik zie:

[afbeelding]

De helft van het beeld is niet zichtbaar en een kwart heeft weer die roze gloed. Opnieuw opstarten werkt niet. Heb je hem ook getest zonder dat deze al op hing? Is het beeld dan ook zwart/roze?

Een miskoop dus. Terugsturen dan maar en naar iets beters zoeken. Iemand tips?
Dat beeld ziet er niet goed uit nee, lijkt erop dat de camera defect is, dus sowieso terugsturen.
Heb je het beeld ook getest zonder dat deze al op hing?

Even op je andere punten:
Meldingen komen wel degelijk binnen als notificatie, ligt puur aan jouw toestel instellingen bij deze app. Je kunt zelf kiezen (Iphone) hoe de melding is en waar. Daarvoor hoef je niet de app te openen.

Foto bij melding is alleen met cloud abbo, dat had je van te voren al kunnen vinden, staat overal vermeld. (maar goed jij koopt ook direct iets, terwijl je topic nog geen dag oud is, doe eerst je research)
Daarnaast waarom wil je een foto als je ook live kan kijken in de app als je een melding krijgt?
Als je het voor de nacht bijvoorbeeld wilt, dan kijk je toch terug op je opslagmedium (Sd card of cloud) ten tijde van de melding? (of neem gewoon abbo, krijg je netjes foto's bij melding + 7 dagen opslag)

Ik vraag mij ook ernstig af hoe je de camera aan het installeren bent, je hebt het alleen over de app op je telefoon, maar de camera instellen doe je op de PC, niet in de app (ja je kan in de app ook wat wijzigen, maar niet alles).

• Howmessages
martinusz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Dat beeld ziet er niet goed uit nee, lijkt erop dat de camera defect is, dus sowieso terugsturen.
Heb je het beeld ook getest zonder dat deze al op hing?
Camera nog lang niet opgehangen en uitgetest. Helaas krijg ik het met geen mogelijkheid meer terug naar goed beeld en de zwarte vlek blijft zichtbaar. Lijkt mij inderdaad echt een defect.
Even op je andere punten:
Meldingen komen wel degelijk binnen als notificatie, ligt puur aan jouw toestel instellingen bij deze app. Je kunt zelf kiezen (Iphone) hoe de melding is en waar. Daarvoor hoef je niet de app te openen.

Foto bij melding is alleen met cloud abbo, dat had je van te voren al kunnen vinden, staat overal vermeld. (maar goed jij koopt ook direct iets, terwijl je topic nog geen dag oud is, doe eerst je research)
Daarnaast waarom wil je een foto als je ook live kan kijken in de app als je een melding krijgt?
Als je het voor de nacht bijvoorbeeld wilt, dan kijk je toch terug op je opslagmedium (Sd card of cloud) ten tijde van de melding? (of neem gewoon abbo, krijg je netjes foto's bij melding + 7 dagen opslag)

Ik vraag mij ook ernstig af hoe je de camera aan het installeren bent, je hebt het alleen over de app op je telefoon, maar de camera instellen doe je op de PC, niet in de app (ja je kan in de app ook wat wijzigen, maar niet alles).
Misschien ben ik inderdaad te snel geweest met oordelen. Maar met dat defect was ik er helemaal klaar mee en heb ik 'm weer terug in de doos gestopt. Heel frustrerend als apparaten niet doen wat je wilt.

Het is inderdaad de app die gewoonweg heel beperkt is en als je de bijgesloten manual leest, dan lijkt het ook alsof de mogelijkheden daar stoppen. Aan de CD heb ik niet eens gedacht en die blijkt essentieel te zijn. Daar staat ook de uitgebreide manual bij met zoveel meer informatie.

De link in de geprinte manual gaat ook naar een beperkt stukje software waar je alleen de camera mee kunt bekijken. Vandaar dat ik dacht dat ik niet meer mogelijkheden had. Maar nu heb ik die gelukkig wel gevonden.

Nu op dat gebied dan nog maar even uittesten. Misschien dat het dan, als die omgeruild is natuurlijk, wel iets voor mij is.

De app doet het ondertussen trouwens wel na opnieuw installeren. Helaas nog steeds zonder snapshot wat ik erg jammer vind. Op de website van Foscam zelf staat niet dat je hiervoor een cloud abonnement nodig hebt, alleen de update naar 2.x.1.18. http://www.foscam.com/FI9900P.html

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Let er wel even op dat het geen gezamelijke opslagruimte is, want ik zou er bijv niet op zitten te wachten dat in een gezamelijke opslagruimte (met bijv gescheiden bergingen) een buurman ongevraagd een camera ophangt en daarmee exact kan zien wat ik erin zet + wanneer ik bijv ga en aankom met een fiets etc.

Dat mag in een gezamenlijke ruimte eerst wel even besproken worden etc.

Want ik vermoed dat jij er ook niet echt op zit te wachten dat ik een camera voor jouw voordeur monteer waarmee ik film wanneer jij binnenkomt en weggaat met push-berichten etc.

Want jij zal het vast goed bedoelen, maar dat soort acties kunnen ook ten kwade ingezet worden. Oftewel overleg eerst even als het iets gezamenlijke is...

• Howmessages
Gomez12 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:12:
Let er wel even op dat het geen gezamelijke opslagruimte is, want ik zou er bijv niet op zitten te wachten dat in een gezamelijke opslagruimte (met bijv gescheiden bergingen) een buurman ongevraagd een camera ophangt en daarmee exact kan zien wat ik erin zet + wanneer ik bijv ga en aankom met een fiets etc.

Dat mag in een gezamenlijke ruimte eerst wel even besproken worden etc.

Want ik vermoed dat jij er ook niet echt op zit te wachten dat ik een camera voor jouw voordeur monteer waarmee ik film wanneer jij binnenkomt en weggaat met push-berichten etc.

Want jij zal het vast goed bedoelen, maar dat soort acties kunnen ook ten kwade ingezet worden. Oftewel overleg eerst even als het iets gezamenlijke is...
De opslagruimte is alleen toegankelijk voor mij en komt in de ruimte zelf te hangen. Met een beetje geluk word alleen ik dus opgenomen en niemand anders. En anderen die wel op de camera staan, hebben daar helemaal niets te zoeken.

Ondertussen eens met de PC zitten uitvogelen hoe het werkt en ook de SD-kaart geïnstalleerd. Installeren van SD-kaart was wel wat omslachtig omdat je het apparaat moet open schroeven. Nu wordt er wel een filmpje gemaakt bij beweging die dan ook weer via de app terug is te kijken. En wonder boven wonder is het beeld teruggekomen nadat de camera werd geopend en nachtvisie ingeschakeld werd.

Toch even contact opnemen met de verkoper zodat die er wel van op de hoogte is. Misschien dat ik 'm toch kan omruilen middels de DOA-regeling van de verkoper.

Ook ingesteld dat zowel een App melding als e-mail wordt verstuurd. De e-mail bevat wel 3 foto's dus daarmee is dat probleem eigenlijk ook opgeslot.

Van frustratie dus toch een beetje tevreden geworden. Als alles goed ingesteld kan worden, ga ik deze misschien toch houden.

• Martinusz
Howmessages schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:24:
[...]

De opslagruimte is alleen toegankelijk voor mij en komt in de ruimte zelf te hangen. Met een beetje geluk word alleen ik dus opgenomen en niemand anders. En anderen die wel op de camera staan, hebben daar helemaal niets te zoeken.

Ondertussen eens met de PC zitten uitvogelen hoe het werkt en ook de SD-kaart geïnstalleerd. Installeren van SD-kaart was wel wat omslachtig omdat je het apparaat moet open schroeven. Nu wordt er wel een filmpje gemaakt bij beweging die dan ook weer via de app terug is te kijken. En wonder boven wonder is het beeld teruggekomen nadat de camera werd geopend en nachtvisie ingeschakeld werd.

Toch even contact opnemen met de verkoper zodat die er wel van op de hoogte is. Misschien dat ik 'm toch kan omruilen middels de DOA-regeling van de verkoper.

Ook ingesteld dat zowel een App melding als e-mail wordt verstuurd. De e-mail bevat wel 3 foto's dus daarmee is dat probleem eigenlijk ook opgeslot.

Van frustratie dus toch een beetje tevreden geworden. Als alles goed ingesteld kan worden, ga ik deze misschien toch houden.
Goed dat je toch even hebt doorgezet :) en de juiste installatie hebt uitgevoerd ;)

Al is die paarse gloed nog wel verdacht, tenzij die nu helemaal weg is?

Pagina: 1