Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geel driehoekje internet na standby

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Hallo,
Ik heb nu ongeveer 2 maanden mijn nieuwe computer en telkens als ik even een tijdje niet op mijn pc zit (ik laat hem wel aan staan) en de pc gaat op stand-by (dus dat het lampje van de pc uit gaat, maar als ik op het toetsenbord druk gaat hij weer aan) doet mijn internet het niet meer, en staat er een geel driehoekje bij.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is dit misschien een hardware probleem of ligt het misschien aan de drivers o.i.d. want ik heb wel gewoon de goede LAN drivers.

Dan nog een tweede vraag, ik vond het een beetje onnodig om twee aparte topics aan te maken.
Ik heb een tijdje op een playstation gespeeld en heb hier toen een headset voor aangeschaft. Ik game nu eigenlijk alleen nog maar op mijn computer maar mijn headset heeft 1 snoertje (turtle beach px24), nu is dit voor de playstation goed want daar kan ook maar 1 snoertje in en dat is voor praten EN luisteren, maar mijn pc heeft een ingang voor de microfoon en een ingang voor de headset en als ik mijn headset bijv. in de microfoon ingang steek kan ik alleen maar praten en dus niet luisteren, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :)

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Waarschijnlijk schakelt je pc de netwerk kaart uit in stand-by om energie te besparen.
Je kunt dit aanpassen in de device manager en dan bij de properties van je netwerk kaart.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
1) standby van de netwerkkaart. Als het goed is gaat die vanzelf weer aan.
2) https://shop.turtlebeach.com/us/aud-mic-splitter (hint: [google=turtle beach px24 splitter])

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Wessel22 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:10:
Hallo,
Ik heb nu ongeveer 2 maanden mijn nieuwe computer en telkens als ik even een tijdje niet op mijn pc zit (ik laat hem wel aan staan) en de pc gaat op stand-by (dus dat het lampje van de pc uit gaat, maar als ik op het toetsenbord druk gaat hij weer aan) doet mijn internet het niet meer, en staat er een geel driehoekje bij.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is dit misschien een hardware probleem of ligt het misschien aan de drivers o.i.d. want ik heb wel gewoon de goede LAN drivers.

Dan nog een tweede vraag, ik vond het een beetje onnodig om twee aparte topics aan te maken.
Ik heb een tijdje op een playstation gespeeld en heb hier toen een headset voor aangeschaft. Ik game nu eigenlijk alleen nog maar op mijn computer maar mijn headset heeft 1 snoertje (turtle beach px24), nu is dit voor de playstation goed want daar kan ook maar 1 snoertje in en dat is voor praten EN luisteren, maar mijn pc heeft een ingang voor de microfoon en een ingang voor de headset en als ik mijn headset bijv. in de microfoon ingang steek kan ik alleen maar praten en dus niet luisteren, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :)
En de volgende vraag , jij hebt dit kabeltje nodig voor je headset .

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/qY36NJzm

zou er gelijk 2 of 3 bestellen . Voor de prijs hoef je het iig niet te doen 😉

• Wessel22
Bedankt voor de reacties.
Ik ben ook nog van plan om een verlangkabel te kopen voor mijn headset omdat het snoer nogal kort is.
Nu zie ik kabels die wel en kabels die niet verguld zijn.
Ik lees op internet dat het geluid dan beter is ofzo, maar kan iemand misschien uitleggen wat het verschil is en welke ik het beste kan nemen?

Edit:
Deze zouden gewoon moeten werken toch?
https://www.allekabels.nl...P_NwNf9l9ICFQkq0wodjgYLOQ
https://www.allekabels.nl...-verlengkabel-stereo.html

[ Voor 27% gewijzigd door Wessel22 op 17-02-2017 21:37 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Welk moederbord heb je? Ik heb namelijk precies hetzelfde met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P, en eigenlijk zelf nog geen oplossing weten te vinden. PC geheel uit zetten (dus niet opnieuw opstarten) en weer aan zetten lost het op bij mij, maar een echt lekkere oplossing is dat niet. En hij lijkt bij mij niet vanzelf weer aan te gaan.

Edit: Na aanleiding van @DaanDH zijn post, in device manager stonden een hoop opties van Intel, maar niks wat daarmee te maken had. Een Windows driver update liet alle Intel opties verdwijnen, maar nu wel de optie om in standby de netwerkkaart aan te houden. En dat heeft voor mij dat probleem opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 18-02-2017 15:35 ]

• Wessel22
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden zo'n splitter kabel gekocht en heb toen een beetje geprobeerd maar het lukte niet echt.
https://www.allekabels.nl...l-microfoon-en-audio.html (deze heb ik)
Als ik de groene kabel (dus voor geluid) in de headset ingang steek van mijn pc krijg ik op mijn pc dit scherm.
https://gyazo.com/a8361cc10bcac5644f090cf853875abd
Vervolgens klik ik dus op frontluidsprekeruitgang
Als ik dan de rode kabel (microfoon) in de microfoon ingang van mijn pc steek krijg ik weer het scherm en klik ik dus microfooningang aan. Ik heb nu wel geluid maar mijn microfoon werkt niet, weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Als ik beide kabels erin heb staat er wel luidspreker en microfoon dus hij zou wel moeten werken.

• Wessel22
Is er iemand die mij kan helpen?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
als je rechts-klikt op het speaker icoontje van windows kun je recording devices (of opname apparaten) selecteren. Daar kun je vervolgens zien of de mic uberhaupt werkt en instellen wat je standaard input apparaat moet zijn (soms zijn er meerdere aansluitingen waardoor windows naar de foute poort gaat luisteren).

• Wessel22
Ja ik had daar al ff gekeken
Als ik een filmpje afspeel en ik kijk naar mn geluid zie ik wel steeds dat groene balkje omhoog en omlaag gaan en ik hoor ook geluid via mijn headset dus die werkt.
Hij detecteert ook mijn microfoon maar als ik erin praat komt er geen groen balkje tevoorschijn. (ik neem tenminste aan dat de microfoon met het groene vinkje de microfoon op mijn headset is).
https://gyazo.com/3477b8d64e0109f056dfb88acf172369

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geel driehoekje bij internet? En dan gaat het opeens over geluid via headset :?

Dat is hier offtopic, graag een aparte volledige topic openen in het juiste forumdeel (Audio & HiFi, gok ik zo). Dit topic gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.