Nieuwe kast en eventueel nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-02 21:17
Mijn vraag
Over een maand vier ik mijn 20e verjaardag en ik ben opzoek naar een leuk cadeau.
Nu irriteer ik me aan mijn huidige kast omdat het een wandelde stofzuiger is en vind ik het een ramp om er in te werken qua kwaliteit en cable management.
Dus ik ben opzoek naar een mooie nieuwe kast.
Overigs heb ik mij beseft dat ik 2 jaar geleden best een matige voeding heb aangeschaft.
Ik wil nog wel een paar jaartjes verder mijn mijn huidige setup en is deze voeding dan nog wel vertrouwt?

Dus zou ik graag feedback willen over een kast en eventueel een nieuwe voeding.
De kast moet wel aan een paar eisen voldoen: 2 5,25 drivebays i.v.m. een brander en fan controller.
Ook moet hij niet hoger zijn dan 45cm omdat hij onder het bureau staat.
De voeding moet het wel een paar jaar uithouden.
ik heb alleen geen idee hoeveel watt ik nodig heb.
Qua budget maakt het mij niet heel veel uit, ik geef liever een paar centen uit aan kwaliteit.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Asus B85M-G (C2)€ 59,-€ 59,-
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 49,99€ 49,99
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 57,90€ 57,90
1Cooler Master K380€ 44,95€ 44,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
1Scythe Kaze Master Flat II€ 32,50€ 32,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 38,54€ 38,54
1Cooler Master B600 ver.2----
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 929,77

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

kast:

pricewatch: Corsair Graphite 230T

pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led

Voeding:

pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze

Alvast bedankt!
...

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
even los van " ramp om er in te werken qua kwaliteit en cable management":
het geluid waar je last van hebt komt niet van je kast maar van je fans en gezien je fancontroler denk ik dat je daar een hoop van hebt (hoeveel?) Als je alleen je kast gaat vervangen heb je nog steeds die oude fans die, kennelijk, erg veel lawaai maken. En ik zie dat je gpu ook een, op het oog, luidruchtige koeler/fan heeft.

Denk dat als het alleen om geluid gaat je beter een paar stille fans en een stille koeler voor je gpu (categorie: Overclocking kunt kopen. Maar goed dan moet je nog steeds in die lastige kast werken

edit> haha, meestal doelen mensen met 'stofzuiger' op herrie maar stof is idd nog logischer ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Rrob op 15-02-2017 16:07 ]

• CryRaven
Rrob schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:41:
even los van " ramp om er in te werken qua kwaliteit en cable management":
het geluid waar je last van hebt komt niet van je kast maar van je fans en gezien je fancontroler denk ik dat je daar een hoop van hebt (hoeveel?) Als je alleen je kast gaat vervangen heb je nog steeds die oude fans die, kennelijk, erg veel lawaai maken. En ik zie dat je gpu ook een, op het oog, luidruchtige koeler/fan heeft.

Denk dat als het alleen om geluid gaat je beter een paar stille fans en een stille koeler voor je gpu (categorie: Overclocking kunt kopen. Maar goed dan moet je nog steeds in die lastige kast werken

edit> heb je al uitgezocht waar de herrie vandaan komt? fans een voor een laag/uitzetten en kijken welke de herrie maakt
Bedankt voor je reactie.
Met wandelende stuifzuiger bedoel ik dat hij heel veel stof vangt.
Van het geluid heb ik geen last want ik heb er 2 corsair af 120 leds fans inzitten.
Overigs zie ik dat ik een ander model videokaart heb dan ik in mijn lijstje heb staan.
Dit is de juiste:
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC

Dus last van geluid heb ik niet, alleen veel stof en matige kwaliteit en cable management.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Gewoon een kast kopen met stoffilters die aan jouw persoonlijke smaak voldoet, en zorgen dat je overdruk kan creëren door meer intake dan exhaust te hebben. Zo zorg je ervoor dat je kast door allerlei kiertjes geen stof aanzuigt.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:47
De voeding die je nu hebt is niet bijzonder goed van kwaliteit (zeg maar vrij slecht). Het is aan te raden om deze inderdaad te vervangen. 450 watt zal voldoende zijn. De Bitfenix die je hebt gevonden is één van de beste voedingen die je kunt kiezen en houdt het makkelijk 10 jaar vol (de 450 watt is niet leverbaar, dus is de 550 watt een logische keuze). Een goedkopere optie is een pricewatch: Corsair CX450M. Deze is minder van kwaliteit, maar haalt zo'n 7 jaar. De CX500 is een slechte keuze, dit is een oud model en hiervan ligt de kwaliteit veel lager dan de nieuwere CXx50M.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Een atx case voor een matx moederbord is wel lekker, heb ik ook. Zo heb je meer ruimte om wat te frunniken.

• CryRaven
ParaDroid2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:39:
De voeding die je nu hebt is niet bijzonder goed van kwaliteit (zeg maar vrij slecht). Het is aan te raden om deze inderdaad te vervangen. 450 watt zal voldoende zijn. De Bitfenix die je hebt gevonden is één van de beste voedingen die je kunt kiezen en houdt het makkelijk 10 jaar vol (de 450 watt is niet leverbaar, dus is de 550 watt een logische keuze). Een goedkopere optie is een pricewatch: Corsair CX450M. Deze is minder van kwaliteit, maar haalt zo'n 7 jaar. De CX500 is een slechte keuze, dit is een oud model en hiervan ligt de kwaliteit veel lager dan de nieuwere CXx50M.
En de voedingen die je aanraad zitten genoeg sata aansluitingen? Aangezien 5 onderdelen van een sata aansluiting moeten snoepen.

• ParaDroid2
De Bitfenix heeft 8 aansluitingen. De Corsair heeft er 4, maar volgens mij is het wel mogelijk om via Corsair een extra kabel aan te vragen met nog 4 aansluitingen.

• CryRaven
ParaDroid2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:33:
De Bitfenix heeft 8 aansluitingen. De Corsair heeft er 4, maar volgens mij is het wel mogelijk om via Corsair een extra kabel aan te vragen met nog 4 aansluitingen.
Dan ga ik voor de bitfenix denk ik.
Ik hoop dat hij over een maand beter voorradig is. Is er misschien een reden voor dat hij nu nauwelijks te krijgen is.
Je zou denken dat zo'n prima voeding goed voorradig is.
Tenzij ze massaal verkocht worden natuurlijk.

• ParaDroid2
Het probleem is dat Bitfenix geen bekend merk is voor voedingen. Mensen die hier lezen komen daar dan wel uit, maar de gemiddelde koper gaat dan voor een bekend merk, omdat ze dat vertrouwen (daarbij vaak een slechter product kopend). Winkels nemen de voeding dan niet op voorraad.

Overigens is de 550 Watt prima leverbaar en nauwelijks duurder dus die kun je gewoon nemen

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb zelf goede ervaringen met Seasonic voedingen deze is wel goed verkrijgbaar pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W en voor de kast zou ik persoonlijk voor een Fractal Design gaan die zien er goed uit en volgens mij is er wel aardig in te werken :)

• ParaDroid2
Die Seasonic is niet aan te raden, het is een oud design, waardoor deze de c6 en c7-states van Haswell niet ondersteunt. Daarnaast wordt deze voeding vanaf 50% belasting vrij luidruchtig.

• rezta
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:25:
Die Seasonic is niet aan te raden, het is een oud design, waardoor deze de c6 en c7-states van Haswell niet ondersteunt. Daarnaast wordt deze voeding vanaf 50% belasting vrij luidruchtig.
Bedankt voor je antwoord ik zie verder niet in het bericht van de topic starter van een eventuele upgrade maar ik zou het kunnen begrijpen.Ik heb zelf ook een i5 processor en dat werkt prima ik heb zelf nog nooit gehoord van Bitfenix voedingen dus kan bergijpen dat mensen voor een meer bekendere voeding zouden gaan en het hoeft niet perse die ik in mijn bericht had gezet te zijn kan eventueel ook een ander van Seasonic zijn.

• ParaDroid2
De i5 van de TS is van de Haswell-generatie en maakt dus gebruik van die c6 en c7-states. Eerdere generaties (i5-3xxx of eerder bijvoorbeeld) maken daar nog geen gebruik van en daarvoor is het niet ondersteunen dus geen probleem.

• rezta
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:53:
De i5 van de TS is van de Haswell-generatie en maakt dus gebruik van die c6 en c7-states. Eerdere generaties (i5-3xxx of eerder bijvoorbeeld) maken daar nog geen gebruik van en daarvoor is het niet ondersteunen dus geen probleem.
Prima dat verhelderd het geen probleem!

• CryRaven
Na nog even rondgekeken te hebben ben ik ook deze 2 kasten tegengekomen:

pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

productreview: Fractal Design Define C Window review door Mister E

Ik maak me alleen zorgen om de hoogte, sommige webshops hebben andere gegevens dan de andere.

De kast mag i.v.m. mijn bureau niet hoger zijn dan 45 cm.

• ParaDroid2
Ik denk dat je redelijk veilig uit kan gaan van de specificaties die op Tweakers staan. Die geven aan dat de S340 47,4 cm hoog is en de Fractal Design 44 cm (lijkt me ook logisch aangezien de eerste plaats heeft voor ATX-moederborden en de tweede voor micro-ATX.

• CryRaven
ParaDroid2 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:42:
Ik denk dat je redelijk veilig uit kan gaan van de specificaties die op Tweakers staan. Die geven aan dat de S340 47,4 cm hoog is en de Fractal Design 44 cm (lijkt me ook logisch aangezien de eerste plaats heeft voor ATX-moederborden en de tweede voor micro-ATX.
Bedankt voor je reactie.
Dit staat er op de website van de fabrikant:
Case dimensions (LxWxH): 399 x 210 x 440mm

Case dimensions - with feet/protrusions/screws: 413 x 210 x 453mm

Van welke moet ik uitgaan?

• ParaDroid2
Ah, ik denk dat die onderste de afmetingen met pootjes is. Als het design je wel bevalt zou je voor deze kunnen gaan: pricewatch: Fractal Design Define Mini.
Die is minder hoog, daarentegen wel een stuk langer.

• CryRaven
Dan word het toch de corsair spec 03 denk ik. Die heeft de perfecte afmetingen voor mij.
Pagina: 1