Xbox One Elite Controller voor PC vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Allereerst excuus als dit verkeerd staat, wist niet zo goed waar anders te posten.

Ik ben geïnteresseerd in deze controller, maar voordat ik hem koop zou ik graag willen weten of je de knoppen A/B/X/Y voor bv shooters kunt veranderen in

Y: naar voren lopen
A: naar achteren lopen
X: naar links strafen
B: naar rechts strafen

Dit is voor mij erg van belang anders kan ik niet op een goede manier games spelen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27

Nogne

>.<

Dat ligt geheel aan de game of jij de knoppen op andere acties kan inzetten.
Bij Rocket League kan je zelf elke actie op een andere knop zetten bijvoorbeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Nogne op 15-02-2017 14:49 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Nogne schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:48:
Dat ligt geheel aan de game of jij de knoppen op andere acties kan inzetten.
Bij Rocket League kan je zelf elke actie op een andere knop zetten bijvoorbeeld.
Nauwelijks... Het ligt vooral aan de software voor de controller.....

Ik weet dat er voor de Xbox360 controller software beschikbaar is waarbij je de knoppen kunt toewijzen aan zo'n beetje iedere toets/-combinatie. Weet niet of die voor de Xbone Elite controller ook beschikbaar is maar kan me nauwelijks voorstellen dat dat niet zo zou zijn.

Ofwel: Als het spel deze commandos standaard aan het toetsenbord heeft hangen kun je ze ook aan de YAXB toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Croga schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Ik weet dat er voor de Xbox360 controller software beschikbaar is waarbij je de knoppen kunt toewijzen aan zo'n beetje iedere toets/-combinatie. Weet niet of die voor de Xbone Elite controller ook beschikbaar is maar kan me nauwelijks voorstellen dat dat niet zo zou zijn.

Ofwel: Als het spel deze commandos standaard aan het toetsenbord heeft hangen kun je ze ook aan de YAXB toewijzen.
Ik heb zelf wel eens met een PS3 controller spellen gespeeld op de laptop, maarja dan praten we over een PS3 controller. Het spel zag het als een gamecontroller en kon dus zelf alles naar wens inrichten.

Ik ga er vanuit dat het ook wel met een Xbox controller kan, durf het alleen niet met alle zekerheid te zeggen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27

Nogne

>.<

Croga schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:51:
[...]

De wat nieuwere spellen zijn ook geschikt voor controllers, als jij je controller aansluit veranderd ingame de indeling van ESC/Enter etc naar ABXY. De acties van ABXY etc kan je dan zelf aanpassen ingame.

Ik gebruik zelf geen externe software om de controller input op andere acties toe te wijzen, dus daar wist ik dan ook niks van.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Kijk even naar Xpadder, dit is een programma om knoppen van een Xbox controller te koppelen aan toetsenbord en muisknop (combinaties). Dat stelt je in staat om in elk spel een controller te gebruiken met de indeling die jij wilt gebruiken, of dat nu standaard mogelijk is of niet.

http://www.xpadder.com/?lang=english&country=NL

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Bedankt voor de reacties dusver.

Het gaat erom, ik neem nu Bioshock Remastered als voorbeeld, dat ik met linker analoge stick kijk en met de rechter analogestick naar voren/achteren/rechts&links strafe. Dit heet Southpaw. Maar nog fijner zou zijn als ik dan de rechter analoge stick (die nu als southpaw staat ingesteld) kan onderbrengen in de knoppen a/b/x/y zodat het exact dezelfde besturing heeft als Turok voor de N64. Dat gamet voor mij het beste ... Kan dat dan, en ook bv op die xpadder? Want wil niet zomaar geld weggeven. Bioshock heeft nml geen instellingsmogelijkheden qua controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Da Queen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:12:
Bedankt voor de reacties dusver.

Het gaat erom, ik neem nu Bioshock Remastered als voorbeeld, dat ik met linker analoge stick kijk en met de rechter analogestick naar voren/achteren/rechts&links strafe. Dit heet Southpaw. Maar nog fijner zou zijn als ik dan de rechter analoge stick (die nu als southpaw staat ingesteld) kan onderbrengen in de knoppen a/b/x/y zodat het exact dezelfde besturing heeft als Turok voor de N64. Dat gamet voor mij het beste ... Kan dat dan, en ook bv op die xpadder? Want wil niet zomaar geld weggeven. Bioshock heeft nml geen instellingsmogelijkheden qua controller.
Ik heb zelf nog nooit met Xpadder gewerkt maar het zou wel daarmee moeten kunnen. Het is in ieder geval verreweg de meest gebruikte applicatie voor dit soort doeleinden. Als gratis alternatief vind ik ook nog JoyToKey (http://joytokey.net/en/) maar daar weet ik verder niets van.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Met Xpadder zou dat moeten werken. Lijkt in het begin een beetje een omslachtige applicatie, maar als je een paar schema's ingesteld hebt dan merk je wat je er allemaal mee kan :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-09 08:12
het is zeker mogelijk ik heb zelf ook deze controller gewoon instellingen van de game button layout en dan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Ok ik ben net zo'n 2 uur bezig geweest met het programma Xpadder. Ik kan alles onderbrengen intussen en heb elke knop toegewezen, tot zover lukt dat.

Alleen nu open ik Wolfenstein The Old Blood en dan pakt hij toch de orginele besturing van de controller. , ,omdat de game waarschijnlijk ook de controller herkent en de mapping ongedaan maakt ofzo? Hoe nu verder? Zie ik iets over het hoofd, hier is mijn buttonmapping (ik gebruik de normale Xbox One controller):

https://i.imgsafe.org/48b1a442ba.jpg

Alvast bedankt voor de hulp jongens!

@ piekevanbeekum, inmiddels heb ik youtubevideos (oa deze YouTube: How To Map Your Xbox One Elite Controller bekeken en zie toch echt dat er geen keuze is van button naar analogestick te mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 08:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik denk niet dat het kan omdat je 360 graden bewegingsvrijheid niet zo maar om kan zetten naar 4 richtingen. Spellen van tegenwoordig bieden heel wat meer bewegingsvrijheid dan vroeger. En als het wel kan dan leg je je zelf een handicap op. Ik mis de logica een beetje achter je verzoek...

Bedenk me net wel dat je dat op een toetsenbord natuurlijk wel hebt. Misschien dat controllers daar gewoon niet voor gebouwd zijn. Het lijkt mij in ieder geval niet fijn gamen.

Als het onwennig voelt om de sticks te gebruiken, is dat niet gewoon een kwestie van wennen? Toen ik van de XBOX naar de PS controller over ging heb ik de eerste 2 dagen wel honderd keer op de verkeerde X button geklikt. Maar dat was gewoon een kwestie van wennen en nu weet ik niet beter.

[ Voor 46% gewijzigd door RoamingZombie op 15-02-2017 18:49 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Southpaw controls (mensen noemen het lefty/linkshandigen, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet) maar op die instelling heb ik t altijd gespeeld omdat ik dan echt een lekker gevoel heb. Vroeger was dit de standaard voor shooters, teminste Turok had dit standaard op de N64. Met de 4 gele knoppen naar voren/achteren en opzij strafen en dan met de linkerknuppel kijken en richten. Bij Golden Eye had je dat ook op instelling 1.2 in de controllerconfig scherm.

Hierna heb ik op de ps3 jaren geprobeerd shooters te spelen waar je geen southpaw-optie had, ik heb zelfs de orginele Bioshock ermee uitgespeeld, maar het bederft voor mij de hele game. Dat richten met de rechteranalogestick voelt zo onnatuurlijk voor mij en het richten gaat ook schots en schreef. Gelukkig kun je het bij sommige spellen kiezen maar dan zit je toch nog met 2 knuppels (analogesticks) Het is voor mij een verbetering van 80% maar als ik dan nog de rechter analoge stick zou kunnen vervangen door 4 losse knoppen (zoals de 4 gele c knopjes op de n64) dan is dat voor mij echt briljant. Ik heb er veel voor over, maar het lukt me steeds niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar HSA, want met aankoopadvies heeft dit weinig te maken.

• Da Queen
Oké. Iemand die me nog kan helpen hiermee?

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben ook iemand van het N64 tijdperk. N64 controllers zijn nog nooit geëvenaard wat FPS controls betreft op consoles. Ik gebruik mouse / keyboard, Wii controls vond ik ook tof, maar met de gemiddelde dual analogue controls kan ik niet overweg, tenzij ik de sticks kan switchen.

Anyway.. Ik heb een X-Box Elite controlller voor PC, maar ik gebruik 'm niet zo vaak, en dan vooral voor 2D games. Heb laatst nog de fan remake van metroid 2 zitten spelen er mee. Voor zo ver ik me kan herinnen heeft de controller een speciale driver waar je de buttons kan mappen, maar die werkt alleen op Windows 10, en die heb ik niet. Dus ik was afhankelijk van de settings van het spel. Als je Windows 10 hebt, zoek die driver dan.. Anders moet je 't met de 3rd party drivers doen die al genoemd zijn.

Overigens zou ik Bioshock met mouse / keyboard spelen. Dat was inderdaad niet optimaal met de floaty mouse (geen idee of dat gefixed is in de remastered versie), maar beter dan met de controller.

Make lovecraft not warcraft.

• Da Queen
Ja de N64 was echt geweldig met die controller inderdaad, verder speel ik liever relax op de bank/bed en dan is spelen met een keybord moeilijker.

Iemand die wel intussen toevallig een oplossing heeft om de analoge stick bewegingen onder te brengen bij/toe te wijzen aan de A B X Y buttons?

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Ik denk dat jouw wens gewoon te niche is, ik denk dat je je eigen drivers moet programmeren om te krijgen wat je wilt.

Of voor zo iets gaan, wat mij een stuk makkelijker lijkt:

http://www.mayflash.com/Products/N64SNESSS/PC043.html

Maar dan kom je misschien knoppen te kort.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Dan mis ik 2 extra triggers, en wie weet kun je daar die gele c Buttons ook weer niet mappen naar analoge sticks? Maar thx anyway! Wel jammer dat het me nog niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als je games via Steam speelt (ook non steam games kan je toevoegen aan steam) kan je de controller via de settings (in Big Picture mode) helemaal customizen. Volgens mij kan je daarmee precies doen wat je hier vraagt. Dit maakt programma's zoals Joy2Key overbodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 17-02-2017 12:39 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1