Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgers90
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-05-2022
Hallo,

Onlangs ben ik verhuisd en heb ik via Ziggo een nieuw internet contract afgesloten. Daarbij kwam een router meegeleverd die ik zelf heb geinstalleers. Echter nu heb ik mijn asus router over. Kan ik die nog ergens voor gebruiken. 2 jaar terug gekocht.

Gr.
burgers90

ASUS RT-AC56U

Beste antwoord (via burgers90 op 15-02-2017 14:51)

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:01
Haha wellicht krijg je dan ook geld terug ;)

Maar even zonder dollen. Je kan hem als AP gebruiken om je bereik te vergroten. Zie deze link:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Heb je overal goed bereik, dan kun je hem als sierstuk gebruik bij je tv meubel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je weet zelf toch wel of die te gebruiken is of niet, of moeten wij iets gokken?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:17

Detmer

Professioneel prutser

Wellicht dat je 'm als extra AP kunt gebruiken?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgers90
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik weet niet of ik hem bijvoorbeeld boven ergens kan gebruiken als wifi versterker kan gebruiken? ben niet thuis in deze materie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:40
Gewoon terugbrengen naar de winkel, wel zo eerlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:01
Haha wellicht krijg je dan ook geld terug ;)

Maar even zonder dollen. Je kan hem als AP gebruiken om je bereik te vergroten. Zie deze link:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Heb je overal goed bereik, dan kun je hem als sierstuk gebruik bij je tv meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

burgers90 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:44:
Ik weet niet of ik hem bijvoorbeeld boven ergens kan gebruiken als wifi versterker kan gebruiken? ben niet thuis in deze materie...
Een "wifi versterker" bestaat niet.

Wat je kunt en wat in jouw situatie handig is, hangt helemaal af van die situatie, en daar rep je nog steeds met geen woord over (nouja, je zegt 'boven', dus waarschijnlijk heb je een huis met meer dan een verdieping...).

Wij hebben geen glazen bol. Als je wilt dat wij je zinnig helpen zul je ons moeten voeden. Niet met technische zaken (daar ben jij niet in thuis, wij hopelijk wel ;) ), wel met:

- wat je exact wilt als eindsituatie ("boven en op zolder overal dekking en genoeg performance om netflix op HD te kijken" bijvoorbeeld)
- wat nu je ervaring is ("beneden kan ik overal netflix kijken, op 1e verdieping lukt het met de laptop wel maar niet op m'n tablet, en op zolder heb ik wel internet met laptop, maar kan ik geen netflix kijken" oid)
- en dan zo gedetailleerd mogelijk wat de situatie exact is.

Denk aan:
- welke modem/router heeft Ziggo geleverd (exacte modelnr staat ws onderop)?
- waar staat die modem/router?
- hoe groot is het huis? (hoeveel verdiepingen, ~oppervlak per verdieping)
- waar is het huis van gemaakt? (beton? bakstenen muren + houten vloeren? iets anders?)
- wat voor omgeving heb je? (hutje op de hei? tussenwoning in bloemkoolwijk? appartement midden in vooroorlogs gebouw in centrum van de stad?)
- hoe zit het met isolatie binnenhuis? (zit er een folielaag onder de vloerbedekking boven? of rondom de badkamer?)
- liggen er netwerkkabels van waar de modem/router staat naar andere plekken in het huis? (zo ja: waar?)
- liggen er coax (TV) kabels naar andere plekken in het huis? (zo ja: waar?)
- zijn de stopcontacten in huis voorzien van randaarde?

Op basis daarvan kunnen we een beeld vormen van wat er aan de hand kan zijn, wat een goede oplossing zou kunnen zijn en of die AC56U daaraan kan bijdragen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1