Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gegoogled en veel oude discussies gevonden wat geen oplossing bood - maar aangezien die onderwerpen al meer dan 10 jaar oud waren, hoop ik dat er inmiddels wel iets mogelijk is.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik in Photoshop CS6 een afbeelding importeren of plakken in een bestaande laag? De laag heeft gekoppelde lagen (maskers?) met o.a. schaduwen en highlights, dus ik wil geen nieuwe laag krijgen. Tenzij ik de gekoppelde lagen dááraan kan koppelen.

Het is me één keer per ongeluk gelukt, door eerst in een nieuwe laag te plakken en vervolgens de originele base-lag te verwijderen, maar nu wil dat dus niet meer.

Het lijkt zo simpel, zoiets moet toch kunnen?

Ik wil dus iets in Layer 2 plakken, en geen layer 6 creeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbfU3WNas1vPxKteV1HBgBmY/thumb.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 13:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In een bestaande laag pasten is voor zover ik weet niet mogelijk, in 99% van de gevallen is dat ook helemaal niet handig omdat je jezelf dan heel erg beperkt.
Het makkelijkste is om je nieuwe selectie gewoon te pasten, zodat je een nieuwe laag krijgt.
Zorg dan dat je afbeelding op de plek staat waar je hem wil hebben en dat je nieuwe laag direct boven je doel-laag staat. Dan kun je de laag omlaag samenvoegen. Dit kan door je nieuwe laag te selecteren en CTRL/CMD+E te doen, of beide lagen te selecteren, rechts te klikken en dan voor Merge Layers/Lagen Samenvoegen" te kiezen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram